تیم ملی ایران در نهایت موفق شد تا در بازی روز جمعه تیم سرخت ولز را شکست دهد و تنها دلیل این قهرمانی یک ترکیب بسیار حرفه‌ای بود که منجر به بردن این نتیجه شد. در این مقاله به بررسی روند بازی دو تیم خواهیم پرداخت و به چند دلیل اصلی در زمینه برد تیم ایران و عملکرد کارلوس کیروش اشاره خواهیم کرد.

آیا ایران به مرحله بعدی جام جهانی صعود خواهد کرد؟

تیم ملی ایران در شرایط خوبی برای پیروزی مقابل ولز در بهترین دیدار و صعود از گروه دوم مسابقات قرار دارد. باعث شد هر دو تیم از 3 بازی به امتیاز نیاز داشته باشند و تساوی از 2 تیم نتیجه خوبی محسوب نمی شود. آنها می‌دانستند که برد در این دیدار با برد مقابل ولز برای ایران مهم است، جدای از خروج از تنگنای باخت به انگلیس، می‌توانستند به صعود و از دست دادن احتمالی امتیاز به آمریکا و ولز امیدوار باشند.

در مقابل انگلیس، تساوی با آمریکا می تواند باعث شود آنها در گروه دوم شوند. ولز پس از پیروزی مقابل ایران و امید به اینکه آمریکا در فینال از ایران امتیاز بگیرد، بدون امید به کسب امتیاز در فینال وارد مسابقه شد. مرحله بعدی بالا رفتن است.

چگونه «کیروش» دست پیج را سوزاند؟

ایران بازی را با ترکیب 1-4-1-4 و ولز با ترکیب 2-5-3 شروع کردند. تنها تغییر ولز از بازی اول، حضور کیفر مور به جای دنیل جیمز بود. در مقابل ایالات متحده، مور در اوایل نیمه دوم وارد زمین شد و با افزایش فشار روی دروازه ایالات متحده، به ولز کمک کرد تا به تساوی برسد. در همین راستا کی روش به تنظیمات کارخانه بازگشت و ترکیب خود را به بازی با 4 مدافع تغییر داد.

سیدحسین حسینی، رامین رضاییان، سعید عزت اللهی، سردار آزمون و علی کولی زاده نیز به فهرست اول ایران اضافه شدند. دو تیم در نیمه اول بازی مساوی داشتند و هر کدام فرصت گلزنی داشتند. ایران در نیمه اول 5 بار ولز و 4 بار ولز را تهدید کرد.

اما کی روش در ابتدای نیمه دوم ترکیب تیمش را تغییر داد و ترکیب را از 1-4-1-4 به 1-3-2-4 تغییر داد. این تغییر بسیار مهم بود زیرا حرکت حاج صفی به پست هافبک چپ، سم حمله اصلی ولز که در سمت راست بود و همچنین طارمی که در پست دهم و عقب بود گرفته خواهد شد. آزمون و کی.

به دروازه دشمن، محور، حمله تیم ایران نزدیک شد و بهترین قسمت بازی شد. طارمی که تنها در نیمه اول توانست 2 بار تیمش را در موقعیت گلزنی قرار دهد و یک بار خودش شوت بزند، با این اقدام در نیمه دوم و همچنین افزایش آمار لمس توپ خود توانست دوستانش را در موقعیت گلزنی قرار دهد.

محل. 6 بار و یک شوت به سمت دروازه حریف. اما پیج در تاکتیک تیم ایران راه حل مناسبی برای این تغییر پیدا نکرد و حضور دنیل جیمز و جو آلن در دقایق 58 و 77 میسر نشد و سپس بازی تغییر می کند. پس از حذف آزمون از بازی و حضور کریم انصاری فرد در بازی، طارمی به جلو خط حمله رفت و انصاری فرد پشت سر خردمند تیم ملی قرار گرفت و این پنجمین تغییر این دو از کی روش در جریان بازی بود.

بازی تغییر باعث شد دروازه بان حریف اخراج شود و ولز 10 نفره شود و در نهایت ایران با افزایش وزن خود در امتیاز حریف، گل پیروزی را در دقایق پایانی بازی به ثمر برساند.

تاثیر این تغییر روی گل دوم نیز مشخص است و طارمی با نگه داشتن توپ در میانه میدان و حرکت سریع به سمت دروازه یک ولز، پایه و اساس گل دوم بازیکن ایران است. تیم ایران با این تغییرات توانست در نیمه دوم بیش از 3 بار به سمت دروازه حریف شوت بزند.

چرا ایران ولز را برد؟

نمونه حملات مکرر 2 تیم ایران و ولز

ولز که در این بازی دارای سیستم 2-5-3 بود، با وجود داشتن 59 درصد مالکیت، نتوانست حملات متفاوتی را روی دروازه ایران تدارک ببیند. آنها همچنین 555 بار با 80 درصد دقت از یکدیگر گذشتند و در این آمار از ایران پیشی گرفتند. ولز در این بازی از 2 روش کلیدی برای ایجاد موقعیت استفاده کرد و مطمئنا موفق به خلق بیش از 0.8 گل نشد. اول اینکه توپ را به دو طرف ببرند و توپ را پاس بدهند که مخصوصاً در 20 دقیقه ابتدایی بازی موفق بودند اما نتوانستند از این تکنیک استفاده کنند.

خطرناک ترین موقعیت برای تیم ولزی در دقیقه 12 زمانی ایجاد شد که مور نتوانست دروازه ایران را باز کند اما کانر رابرتز از سمت راست شوت کرد. آنها به دنبال ارسال پاس های بلند قطری به رابرتز در سمت راست و تک به تک شدن با میلاد محمدی بودند که می تواند ترکیب ایران را به 1-3-2-4 با حاج صفی در سمت چپ تغییر دهد. این تاکتیک را خنثی کرد.

برای مطالعه: راهنمای خرید تیشرت مردانه

دیگر الگوی هجومی تکراری تیم ولز ارسال توپ های بلند و مستقیم به گرت بیل و کیفر مور بود. به این ترتیب این 2 بازیکن قدرتمند سعی می کنند با ارسال یک پاس به دیوار، توپ های سوم را به هافبک های میانی تیم خود بدهند یا آنها را در موقعیت شوت قرار دهند. آنها در این بازی 2 بار با سانترهای ارسالی از سمت راست، 2 بار با کسب توپ سوم و 2 بار با پاس دیواری به دروازه ایران شلیک کردند.

نکته بسیار منفی تیم ولز این است که با وجود زدن چند کرنر و ضربات ایستگاهی نتوانست دروازه ایران را تهدید کند.

از طرفی ایران به روش های مختلف سعی کرد دروازه تیم ولز را تهدید کند. طبق آمار متریکا، ایرانی ها در این بازی موقعیت های بیشتری نسبت به تیم ولزی خلق کردند که البته تنها 357 پاس با دقت 68.9 درصد رد و بدل کردند. ایران در این بازی 21 شوت به سمت دروازه زد و 1.56 سیو را از خود به جای گذاشت. مردان کی روش در این بازی از 4 روش اصلی برای ایجاد موقعیت مقابل تیم ولزی استفاده کردند.

او در این بازی توانست دو بار از راه اندازی مجدد، دو بار از روی ضربات سریع، 5 بار از روی پاس های مثبت و 2 بار از ضربات جناحین به دروازه ولز ضربه بزند.

همچنین در این بازی ملی پوشان ایران 14 شوت از بیرون محوطه جریمه حریف انجام دادند و با یکی از این ضربات گل پیروزی را به ثمر رساندند. چیزی که در تیم کی روش قابل توجه است این است که آنها توانسته اند به سرعت 8 موقعیت گلزنی در نیمه حریف ایجاد کنند که نشان از قدرت بالای تیم ملی در منطقه ضد فشار دارد.

در مجموع شاگردان کی روش تلاش کردند در کمترین زمان و با کمترین ضربه توپ را به یک سوم دفاعی تیم ولزی برسانند که در این زمینه بسیار موفق عمل کردند.

1 دیدگاه

  • دلیل اصلی برد ایران در مقابل ولز از دیدگاه وبسایت دکه سبز بسیار درست است. کیروش یک مربی با سیاست است که ایران را قهرمان کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *