نقد و بررسی بازی Brothers: A Tale of Two Sons Remake

بررسی بازی برادران داستان دو پسر


در این مقاله به بررسی بازی Brothers: A Tale of Two Sons Remake می پردازیم و در رابطه با اینکه چگونه این اثر تولید شده توانسته تا در قالب یک پوسته مدرن خود را نمایش دهد.

در سال 2013، Brothers: A Tale of Two Sons برای اولین بار روی پلتفرم های مختلف بازی ظاهر شد و با روایت جذاب خود، مخاطبان زیادی را مجذوب خود کرد.

بیش از یک دهه بعد، بازسازی این عنوان دوست داشتنی منتشر شد که در عین حال جنبه های مختلف بازی را بهبود بخشید. در ادامه با یکی دیگر از مقالات وبسایت دکه سبز همراه باشید.

ماجرایی پر از فراز و نشیب برای دو برادر

اولاً، اجازه دهید روشن کنم که این یک تصور مجدد نیست، که در واقع یک جنبه مثبت است. شخصاً احساس می‌کنم که این پروژه از ابتدا نیازی به بازسازی نداشت.

با این حال، اکنون که تصمیم به بازسازی آن گرفته شده است، بسیار خوب است که سازندگان رویکرد مشابهی را با Dead Space Remake در پیش گرفتند.

آنها روی پیشرفت‌های فنی، بهبودهای بصری و به‌ روز رسانی‌های مختلف کیفیت زندگی برای بازی تمرکز کردند، بدون اینکه هیچ تغییر قابل توجهی در داستان آن ایجاد کنند.

در نتیجه، ما همچنان همان روایت کلی اثر اصلی را داریم. داستان بازی حول محور دو خواهر و برادر است که با از دست دادن مادر و سلامت پدرشان دست و پنجه نرم می کنند.

برای نجات پدرشان، آنها باید برای یافتن ” Water of Life ” یا آب زندگی تلاش کنند. در طول مسیر با شخصیت ها و موجودات مختلفی مواجه می شوند که به دنیای بازی عمق می دهند.

گاهی اوقات، در طول مسیر انتخابی خود، ممکن است با افراد یا حتی موجوداتی روبرو شوید که با مشکلاتی روبرو هستند و نیاز به کمک دارند.

در چنین مواردی، بازی به شما این آزادی را می دهد که تصمیم بگیرید که آیا می خواهید با این شخصیت ها درگیر شوید یا نه.

بررسی بازی brothers a tale of two sons

به عنوان مثال، ممکن است با مردی روبرو شوید که در آستانه مرگ خود است. در این مرحله، شما این حق انتخاب را دارید که او را نادیده بگیرید و به راه خود ادامه دهید، یا می توانید سریعا برای جلوگیری از درد و رنجی که دارد به آن کمک کنید.

علاوه بر این، می‌توانید در فعالیت‌های جذاب مختلف مرتبط با این وضعیت شرکت کنید، هرچند ماهیتی جزئی این بازی است، و در نهایت امتیاز و جوایز داخل بازی را دریافت خواهید کرد.

تمرکز بازی بر داستان گویی مبتنی بر محیط در تمام لحظات و مراحل بازی مشهود است. به عنوان مثال، پس از نجات یک مرد، بازیکنان ممکن است با جسدی روبرو شوند که متعلق به یکی از عزیزان او است.

این جزئیات به اعمال و انگیزه های شخصیت داخل بازی عمق می بخشد. این تعاملات به ظاهر کوچک، همراه با روایت هنری، موسیقی و عمق احساسی داستان، بازیکنان را در یک تجربه پویا و چند بعدی به دنبال سفر دو برادر غوطه ور می کند و تأثیری ماندگار بر ذهن مخاطب می گذارد.

در نسخه به روز شده، بازیکنان قادرند تا تمام تعاملات ثانویه و پنهان در بازی را به همراه کشف محتوای مخفی جدید که به تجربه همه جانبه بازی اضافه می کند را، کاوش کنند.

علاوه بر این، بازسازی دارای صحنه‌های اصلاح ‌شده با زوایای دوربین تغییر یافته است که احساسات و بیان شخصیت‌ها را بهتر نشان می‌دهد و روند داستان‌گویی را بهتر از نسخه قبلی ارائه می کند.

در مجموع می توان بیان کرد که سازندگان این پروژه به مسئولیت خود در قبال خط داستانی و روایت کلی بازی اصلی عمل کرده اند.

آنها به جای ایجاد تغییرات غیر ضروری در یک روایت بزرگ، بر ایجاد تغییرات تاثیرگذار و افزایش دهنده از طریق استفاده از فناوری و سخت افزار جدید تمرکز کرده اند.

پازلی به نام برادری  در بازی

شاید قبلاً مطلع باشید که Brothers: A Tale of Two Sons یک بازی معمایی محور است که در ابتدا به صورت تک نفره Coop منتشر شد و به شما این امکان را می داد که هر دو برادر را به صورت همزمان با یک کنترلر کنترل نمایید تا به حل معماها بپردازید.

شایان ذکر است که Brothers: A Tale of Two Sons مفهوم اصلی Coop تک نفره خود را حفظ می کند، که در آن شما هر دو برادر را به طور همزمان کنترل می کنید تا در پازل ها حرکت کنید.

هر برادر دارای ویژگی های منحصر به فردی است که بر تجربه کلی بازی تأثیر می گذارد. در بازی، برادر بزرگتر قدرت بیشتری دارد و او را قادر می سازد تا کارهای سخت تری را انجام دهد.

از طرف دیگر، برادر کوچکتر ممکن است از نظر جسمی ضعیف تر باشد، اما قد کوچکتری که دارد به او اجازه می دهد در فضاهای باریکی که برای خواهر یا برادرش قابل دسترس نیست حرکت کند.

علاوه بر این، برادر کوچکتر ترس عمیقی از آب و شنا دارد که به روند داستان می افزاید. در نتیجه، او اغلب برای پشتیبانی به برادر بزرگترش تکیه می کند که جذابیت بالایی به محیط گیم پلی بازی اضافه می کند.

بررسی بازی brothers a tale of two sons

این تنها بخش کوچکی از تکیه این دو برادر به یکدیگر در طول گیم پلی است. هر پازل در بازی به صورت هوشمند عمل می کند و در بازسازی، ساختار اصلی گیم پلی بدون تغییر باقی مانده است.

اما پیشرفت های قابل توجهی در انیمیشن ها وجود دارد. آن‌ها کمی بهینه تر شده‌اند و در برخی موارد به ‌طور کامل تغییر کرده اند تا با کنترل‌های مدرن هماهنگ ‌تر شوند و در نتیجه کارایی بهتری داشته باشند.

در حالت تک نفره، کنترل های بازی در مقایسه با دستورات ورودی، بازخورد بسیار بهتری ارائه می دهند که پیشرفت قابل توجهی است.

علاوه بر این، هوش مصنوعی باس‌های بازی بهبود یافته است و درگیری‌های داخل بازی را بهتر نمایش می‌دهد، اگرچه هنوز جای کار و پیشرفت در این بازی وجود دارد.

یکی از موارد اضافه شده در این بازسازی، حالت انحصاری Coop است که در همه پلتفرم ها موجود است! هنگامی که Brothers برای اولین بار در سال 2013 منتشر شد، طرفداران از نبود حالت Coop با وجود تمرکز بازی روی همکاری، ناامید شدند.

با این حال، پورت نینتندو سوییچ بازی به لطف یک ماد اکنون این ویژگی را در خود جای داده است که با استقبال خوبی از سوی بازیکنان مواجه شده است.

اکنون، نسخه بازسازی شده یک حالت Coop را برای لذت بردن همه کاربران در زمان بازی اضافه کرده است. ذکر این نکته حائز اهمیت است که این حالت فقط به بازی محلی و بدون گزینه تجربه آنلاین محدود می شود.

با این حال، این محدودیت برای بازی هایی مانند Brothers کاملا قابل قبول است، زیرا تجربه ای همه جانبه را ارائه می دهد که شما و عزیزانتان واقعاً به آن نیاز دارید تا در آن غرق شوید و از سفر لذت ببرید.

در حالی که گیم پلی به طور کلی یک تجربه ثابت را ارائه می دهد، من شخصا در طول بازی خود با چند اشکال مواجه شدم.

یکی از آنها پس از شکست دادن یک رئیس رخ داد، که من را مجبور به تنظیم مجدد ایست بازرسی قبلی کرد. از قضا، این به معنای بازگشت به قبل از رویارویی رئیس بود که بسیار خسته کننده به نظر می رسید.

جدا از این موضوع، خوشحالم که بازی از نظر داستانی به اثر اصلی وفادار می ماند. با این حال، از نظر گیم پلی، این بازسازی پتانسیل گسترش پازل های خود را داشت.

دیدن پازل های چالش برانگیزتر و بسط های بیشتر در این بخش ضرری ندارد.

دیدن وسعت جهان از دریچه ای کوچک

این پروژه نیز مانند هر بازسازی دیگری تغییرات چشمگیری در جلوه های بصری و گرافیکی خود داشته است. مدل های شخصیت در بازی به طور کامل اصلاح شده اند، به خصوص در چهره دو شخصیت اصلی قابل توجه است.

گرافیک بصری بازی برای ایجاد محیطی با جزئیات بیشتر و فراگیرتر با دینامیک بالا بازنگری شده است. نورپردازی نیز بهبود یافته است و عناصر فانتزی را با لمس های واقع گرایانه ترکیب می کند.

این تغییرات به بازسازی رویکرد هنری متفاوتی بخشیده و جذابیت منحصر به فرد نسخه اصلی را اندکی کمرنگ کرده است.

با این حال، ما اکنون با شخصیت های بسیار پر جنب و جوش تری روبرو هستیم که به دلیل انیمیشن های پیشرفته می توانند احساسات خود را به طور موثرتری بیان کنند و به طور مستقیم تأثیر کلی تجربه را افزایش دهد.

از عوامل بیرونی فراتر برویم و روی موضوع موسیقی متن فیلم تمرکز کنیم. همیشه به عنوان مکملی حیاتی برای روند روایی بازی در نظر گرفته شده است.

این ویژگی برای بازسازی به طور کامل به صورت زنده ضبط شده است. سازندگان حتی یک گروه کامل از نوازندگان را به خدمت گرفته‌اند، و در نتیجه موسیقی متنی ساخته شده است.

که مانند یک گروه موسیقی در این بازی، هیجان شما را بیشتر خواهد کرد! به لطف اجرای زنده توسط گروه موسیقی، اثربخشی آن چند برابر شده است و در قسمت های خاصی از بازی حس حماسی را برای بازیکنان به ارمغان می آورد.

امیدواریم در نسخه های بعدی هم شاهد تغییرات چشمگیری در این بازی باشیم.

بررسی بازی brothers a tale of two sons

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *