Skull and Bones نقد و بررسی

هر آن‌چه که باید از بازی Skull and Bones بدانید


هنگام توسعه یک IP جدید، یکی از سوالات اولیه که باید در نظر گرفته شود این است: محصول جدیدی که در راه است باید چه هدف منحصر به فردی را دنبال کند که محصولات قبلی چنین هدفی نداشته اند؟

چه مفهوم تازه ای را به کاربران ارائه می دهد؟ و اگر ایده بدیعی وجود نداشته باشد، کدام مفهوم موجود باید احیا و بهبود یابد؟ در این مقاله از وبسایت دکه سبز به نقد و بررسی و تغییرات اخیر بازی Skull and Bones می پردازیم.

Skull and Bones و تغییرات اخیر

در واقع، Skull and Bones، که توسط Ubisoft به عنوان اولین بازی AAAA ساخته شده است، 11 سال طول کشید تا توسعه پیدا کند. چه چیزی آن را از Assassin’s Creed IV: Black Flag یا Sea of Thieves متمایز می کند؟

آخرین بازی 70 دلاری یوبی سافت در مقایسه با نسخه های قبلی خود رویکرد متفاوتی دارد، اما نه لزوما برای بهتر شدن و این موضوع هنوز هم جای بحث دارد.

Skull and Bones در سال 2013 به عنوان الحاقی برای بازی محبوب Assassin’s Creed IV: Black Flag به نمایش درآمد. با این حال، به دلیل مشکلات مختلف، این پروژه چند سال به تعویق افتاد و در نهایت به عنوان یک IP کاملاً جدید در E3 2017 فاش شد.

متأسفانه از آن زمان تاکنون بازی با تاخیرهای متعددی روبرو شده است که باعث ایجاد حس بدبینی در بین طرفداران گشته است.

یوبی ‌سافت به جای پذیرش چالش‌های پیش روی Skull and Bones، تصمیم گرفت آن را به عنوان یک بازی بسیار جاه‌طلبانه و ارزشمند معرفی کند و قیمت ۷۰ دلاری آن را توجیه کند.

از همان ابتدا متوجه خواهید شد که این عنوان یک عنوان ابتدایی است. انگار همه چیز ناتمام است و هنوز در مراحل اولیه است.

در ابتدا کنترل یک کشتی بزرگ را به دست می گیرید و با دشمنان خود درگیر نبرد می شوید. این لحظه در بازی بدون شک هیجان انگیزترین و به یاد ماندنی ترین لحظه است، در حالی که به نظر می رسد بقیه بازی حول تکرار مکرر آن می چرخد.

همانطور که انتظار می رفت، کشتی شما در نهایت توسط دشمنان نابود می شود و اکنون باید نقش کاپیتان بازی را بر عهده بگیرید که به طرز عجیبی نمی تواند صحبت کند.

Skull and Bones نقد و بررسی
بهترین بازی های جهان

(بدیهی است که یوبی سافت زمان و منابع کافی را برای صداگذاری کاپیتان بازی سرمایه گذاری نکرده است) و شما با یک قایق کوچک باقی مانده اید.

کشتی خود را با دو خدمه سابق هدایت کنید و به تدریج کشتی های بزرگتری بسازید تا در جنگ با دشمنان قوی تری روبرو شوید.

گزینه های سفارشی سازی برای کاپیتان بازی بسیار محدود است و فقط به شما امکان می دهد جنسیت، مدل مو، رنگ مو، رنگ پوست و سایر ویژگی های اساسی را انتخاب کنید.

در نتیجه اغلب در بازی با شخصیت هایی مواجه می شوید که شباهت زیادی به شما دارند!

رویکرد تازه Skull and Bones چیست؟

نا امید کننده است که متوجه شوید بازی علیرغم داشتن بخش های پیاده نظام و خارج از کشتی، فاقد نبرد تن به تن است. پاسگاه‌ها تنها با NPC‌هایی که مأموریت‌هایی را انجام می‌دهند، خالی هستند.

شاید بازی باید بیشتر روی نبرد کشتی تمرکز کند و به طور کلی از کمپ ها بگذرد. ارتقاء کشتی از طریق منوی بازی کارآمدتر خواهد بود تا اینکه به طور مکرر با شخصیت های مختلف صحبت کنید.

اردوگاه ها فاقد عمق هستند و احساس بی روحی می کنند. این یک فرصت از دست رفته است که نبرد تن به تن در لحظات پیاده نظام بازی گنجانده نشود.

عالی بود اگر نبرد تن به تن را به بازی اضافه می‌کردیم تا به جذابیت بازی اضافه کند و بازی محیط کسل کننده ای نباشد. همین امر در مورد نبردهای دریایی نیز صدق می کند که کاملاً ساده هستند.

شما به سادگی دشمن را شناسایی می کنید، آن را هدف قرار می دهید و سعی می کنید هنگام جمع آوری منابع، آسیب به کشتی خود را به حداقل برسانید.

گزینه سوار شدن بر کشتی های دشمن و شرکت در نبرد جالب است، اما متأسفانه، یک صحنه تکراری بر آن سایه افکنده است.

Skull and Bones نقد و بررسیآیا داشتن فرصتی برای سوار شدن به کشتی های دشمن با خدمه خود و شرکت در نبرد تن به تن به عنوان کاپیتان هیجان انگیز نیست؟ درخواست ویژگی مشابه با آنچه در AC: Black Flag به خوبی انجام شد، زیاد نیست.

محیط بازی کاربر پسندانه تر از قبل یا بدتر از نسخه قبلی

جالب است که بلک فلگ چگونه توانسته است همه این عناصر را به طور یکپارچه ترکیب کند. Skull and Bones پتانسیل زیادی برای ویژگی های جالب دارد، اما متأسفانه در اجرا کوتاهی می کند.

برای مثال، گیم‌پلی آنلاین می‌توانست به ما اجازه دهد تا گروهی با نقش‌های خاص در یک کشتی تشکیل دهیم که منجر به نبردهای حماسی شود.

با این حال، بازی حتی در عناصر اصلی خود ناقص به نظر می رسد. انیمیشن ها فاقد روح هستند و طراحی شخصیت ها قدیمی است.

اگر می توانستیم به تدریج اعضای خدمه خود را بشناسیم و در طول ماموریت احساسات را احساس کنیم، جذاب تر بود. بازی‌های کوچکی مانند جمع‌آوری چوب در کشتی نامناسب به نظر می‌رسند.

چرا در عوض این فعالیت ها در کمپ ها انجام نمی شود؟ برای لذت بردن کامل از Skull and Bones، باید به صورت آنلاین متصل باشید. جالب اینجاست که در حین بازی فقط با 20 بازیکن دیگر روی نقشه روبرو خواهید شد.

با این حال، ماموریت هایی که می توانید با مهمانی آنلاین خود انجام دهید، که در نهایت می تواند از سه عضو تشکیل شود، کاملاً محدود است.

در نتیجه، ممکن است به سرعت از آنها خسته شوید. علاوه بر این، نبردهای PvP در بازی چندان جذاب نیستند و خود گیم پلی نیز سطحی به نظر می رسد که منجر به تجربه های تکراری می شود.

هر دو بخش کمپین و چند نفره فاقد هر گونه ویژگی برجسته هستند. با این وجود، این بازی در سفارشی سازی کشتی و توجه به جزئیات عالی است.

شما این آزادی را دارید که همه چیز را از عرشه ها گرفته تا بادبان ها و سلاح های کشتی خود را تغییر داده و ارتقا دهید. از مدل، بازی واقعاً یک محیط جذاب دارد.

گرافیک فنی و محیطی بازی کاملاً چشمگیر است، اما متأسفانه طراحی چهره کاراکتر جای تامل دارد. علاوه بر این، گرافیک آب در حد یکسان نیست،

Skull and Bones نقد و بررسی زیرا هیچ تصویری واقع گرایانه از خیس شدن شخصیت ها هنگام ریختن آب روی آنها یا روی کشتی وجود ندارد.

در حالی که بازی ممکن است از دور زیبا به نظر برسد، اما با نگاهی دقیق تر، عدم توجه به جزئیات نشان داده می شود و در نتیجه یک تجربه خالی و غیر جذاب به وجود می آید.

من شخصاً پیشنهاد می کنم به جای هزینه 70 دلاری برای این بازی، دوباره از AC IV: Black Flag بازدید کنید.

این یک بازی است که من به شدت از آن لذت بردم و من را به یاد روزهایی می اندازد که یوبی سافت بازی های استثنایی تولید می کرد. امیداواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *