نوعی پول مجازی که به عنوان «cryptocurrency» شناخته می‌شود، به‌جای حضور فیزیکی، مجازی است. امکانات آن برای ناشناس ماندن، صرفه جویی در هزینه، امنیت و سهولت همه افراد باعث شده تا به افزایش و محبوبیت آن کمک کند. برای کمک به تصمیم گیری در مورد اینکه آیا خرید این نوع پول برای شما خوب است یا خیر، همه جنبه های ارزهای دیجیتال، از تاریخچه آنها گرفته تا نحوه عملکرد آنها را در این مقاله مورد بررسی قرار خواهیم داد.

رمزارز یا ارز دیجیتال دقیقا چیست؟

نوعی پول است که فقط به صورت آنلاین وجود دارد. فاقد ویژگی فیزیکی مانند پول کاغذی دلار یا یورو است. این پول فقط به عنوان کد در رایانه یا دستگاه تلفن همراه افراد قرار دارد. در حال حاضر بیش از 1500 نوع از این پول مجازی در جهان وجود دارد. بهترین و شناخته شده ترین رمز ارز که تا به امروز ارزش بسیار بالایی پیدا کرده است بیت کوین است که در سال 2009 تأسیس شد. دیگر ارزهای رمزنگاری شده معروف عبارتند از اتریوم، لایت کوین و ریپل که به نوبه خود از اعتبار بالایی برخوردار هستند.

ارزهای دیجیتال اغلب برای مقاصد سرمایه گذاری استفاده می شوند، زیرا می توان آنها را در صرافی هایی مشابه با صرافی هایی که در آن سهام و سهام سنتی معامله می شود خریداری و فروخت. اگرچه هنوز غیرمعمول است، برخی افراد از آنها برای خرید آنلاین کالاها و خدمات استفاده می کنند. ارزهای دیجیتال تحت صلاحیت دولت ها یا سازمان های مالی نیستند. بنابراین آنها از طرق مختلف ارزشمند هستند و در معرض سرقت توسط هکرها قرار دارند.

انواع ارزهای دیجیتال بسیار ارزشمند

زمانی که صحبت از وجود ارزهای دیجیتال به میان می آید، باید از چند شکل مختلف ارزهای دیجیتال آگاه باشید. در اینجا به طور خلاصه به انواع ارزهای دیجیتال اشاره شده است:

بیت کوین

نوآورانه ترین و شناخته شده ترین نوع پول مجازی بیت کوین است. شخص یا گروهی از افراد تحت نام ساتوشی ناکاموتو آن را در سال 2009 اختراع کردند. بیت کوین یک سیستم ارز الکترونیکی همتا به همتا و غیرمتمرکز است که بدون نیاز به یک نهاد عامل مانند بانک یا دولت اجرا می شود. بلاک چین نامی برای دفتر کل توزیع شده عمومی است که در آن تراکنش ها به صورت رمزنگاری توسط گره های شبکه تایید و ذخیره می شوند.

اتریوم

قراردادهای هوشمند بر روی اتریوم، یک پلتفرم غیرمتمرکز، دقیقاً همانطور که در نظر گرفته شده، بدون هیچ شانسی برای کلاهبرداری یا مداخله خارجی اجرا می‌شوند. سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز (DAO) و سایر برنامه‌های غیرمتمرکز با استفاده از اتریوم (DApps) ایجاد می‌شوند. از نظر ارزش بازار، اکنون دومین ارز دیجیتال بزرگ پس از بیت کوین است و توسط ویتالیک بوترین در سال 2014 توسعه یافت.

لایت کوین

در سال 2011، چارلی لی بیت کوین را فورک کرد و در نتیجه لایت کوین را تأسیس کرد. در حالی که لایت کوین و بیت کوین قابل مقایسه هستند، لایت کوین سرعت تراکنش های سریع تر و کاهش هزینه های تراکنش را ارائه می دهد. علاوه بر این، از یک روش استخراج جدید به نام Scrypt استفاده می کند که استخراج لایت کوین را برای رایانه های معمولی ساده تر می کند.

مونرو

یک ارز دیجیتال با تمرکز بر حفظ حریم خصوصی است که در سال 2014 معرفی شد. برای پنهان کردن خود و غیرقابل ردیابی تراکنش ها، از امضاهای حلقه و آدرس های مخفی استفاده می کند.

مزایا و معایب ارزهای دیجیتال چیست؟

یکی از مزایای این پول های الکترونیکی این است که امکان خرید آنلاین محصولات و خدمات بدون نیاز به پول نقد یا کارت اعتباری را برای شما فراهم می کند. علاوه بر این، بر خلاف پول نقد سنتی، این پول های مجازی تحت تأثیر تورم قرار نمی گیرد و به آن اجازه می دهد ارزش خود را در طول زمان حفظ کند. در نهایت، از آنجایی که از رمزگذاری برای خنثی کردن کلاهبرداری استفاده می‌کنند، ارزهای دیجیتال اغلب از روش‌های پرداخت معمولی مانند حواله‌های بانکی یا کارت‌های اعتباری امن‌تر هستند.

این واقعیت که پول دیجیتال هنوز به طور کلی توسط خرده فروشان به رسمیت شناخته نشده است و ممکن است در صورت لزوم تبدیل به ارز سنتی چالش برانگیز باشد، برخی از اشکالات آن است. علاوه بر این، مانند هر حساب اینترنتی دیگری، ارزهای دیجیتال در برابر سرقت و هک آسیب پذیر هستند. و در آخر، سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال به دلیل نوسانات ارزش آنها خطرناک است.

چند نکته بسیار اساسی در زمان استفاده از ارزرهای دیجیتال

قبل از استفاده از ارزهای دیجیتال، با آنها آشنا شوید. قبل از اتخاذ یک رمز ارز، لازم است اصول اولیه را بدانید زیرا اطلاعات زیادی در مورد آنها به صورت آنلاین در دسترس است.

برای ذخیره یا تجارت پول دیجیتال خود، فقط از صرافی ها یا کیف پول های معتبر و قابل اعتماد استفاده کنید. مردم اغلب پول دیجیتال خود را در نتیجه نگهداری آن در یک صرافی یا کیف پول غیرقابل اعتماد یا ناامن از دست داده اند.

هنگام استفاده از ارز دیجیتال برای انتقال یا دریافت و پرداخت، احتیاط لازم را به عمل آورید. کلاهبرداران همیشه در کمین هستند زیرا ارزهای دیجیتال هنوز در مراحل ابتدایی خود قرار دارند. قبل از پذیرش هر تراکنش، تمام اطلاعات پرداخت را دوباره بررسی کنید و وجوه را فقط به افرادی که می شناسید و به آنها اعتماد دارید منتقل کنید.

نحوه ذخیره ارز دیجیتال به چه صورت است؟

اگر می خواهید این پول‌ های مجازی را ذخیره کنید، چند مرحله برای انجام این کار وجود دارد که باید انجام دهید. ابتدا باید یک کیف پول دیجیتال قابل اعتماد پیدا کنید. دوم، با انتخاب یک رمز عبور قوی و حفظ امنیت کیف پول دیجیتال خود، باید از ایمن بودن آن اطمینان حاصل نمایید. آخرین کاری که باید انجام دهید این است که ارز دیجیتال خود را در مکانی امن مانند یک کیف پول سرد یا سخت افزاری نگه دارید.

ایده ارز دیجیتال انقلابی بزرگ در جهان است و این قدرت را دارد که نحوه انجام تجارت، جابجایی پول و حتی ذخیره آن را تغییر دهد. ارز دیجیتال ممکن است روزی نقش مهمی در زندگی روزمره ما ایفا کند زیرا مزایای بسیار زیادی نسبت به ارزهای سنتی دارد.

چکیده کلی وسخن آخر

ارز دیجیتال برای شرکت هایی که مایل به پرداخت کردن حقوق آنلاین هستند یا برای افرادی که می خواهند پول خود را به روشی امن و خصوصی پس انداز کنند، امکان بسیار خوبی را نیز ارائه می دهد. اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با دنیای پول های مجازی هستید باید روزانه مطالعات بسیار پر کیفیتی را انجام دهید. یکی از وبسایت هایی که می تواند در این زمینه به شما کمک کند سایت کوین مارکت کپ است که حجم زیادی از منابع را در اختیار شما قرار می دهد. از اینکه وقت خود را به جهت مطالعه این موضوع گذاشتید کمال تشکر را داریم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *