پیمانکار آرماتوربندی اصفهان

شماره استادکار آرماتور اصفهان


به فرآیند چیدمان میلگردهای ساختمان با روش های گوناگون آرماتوربندی گفته می شود. آرماتور یک ساختمان در واقع میلگردی است که تغییر شکل داده است.

دلیل انجام این کار بالا بردن استحکام بتن در ساختمان است. بتن به دلیل شکننده بودن و عدم تحمل کافی در برابر فشارهای وارد شده از مقاومت پایینی برخودار است.

لذا برای بالا بردن استحکام ساختمان در برابر نیروهای کششی از فرآیند آرماتور بندی استفاده می کنند. در ادامه این مقاله شما را با انواع آرماتور بندی و قالب بندی در اصفهان بیشتر آشنا خواهیم کرد.

آرماتور بندی چیست و چه کاربردی دارد؟

به فرآیند قرارگرفتن میلگردها در بتن به کمک اتصالاتی مانند: اتصالات جوشکاری، قالب های فلزی به یکدیگر آرماتوربندی گفته می شود.

انجام این کار در بسیاری از مواقع با اتصال میلگردهای ساده صورت می گیرد و معمولا در سقف ساختمان ها از آن استفاده می شود.

البته در بعضی از پروژهای ساختمانی از میلگردهایی با سایز و ضخامت های مختلفی استفاده می کنند. در حقیقت آرماتوربندی متصل کردن میلگردها به قسمت های مختلف یک ساختمان است.

یکی از مهمترین مزیت های آرماتوربندی ساختمان در اصفهان بالا بردن مقاومت خانه در برابر: سیل، زلزله و فرونشست زمین می باشد.

انواع آرماتور ساختمان به چند دسته تقسیم می شود؟

به صورت کلی تمامی آرماتورهایی به کار رفته در یک سازه بتن آرمه به دو دسته: آرماتور طولی و عرضی طبقه بندی می شوند.

آرماتور طولی یا همان آرماتور اصلی

به هر مدل میلگردی که در جهت طولی درساختمان استفاده شود، آرماتور طولی یا اصلی می گویند.

این مدل از آرمارتورها در برابر تحمل بار تیر تاثیر به سزایی دارند. میلگردهای A3 با قطر 10 تا 50 میلی متر بهترین گزینه برای این مدل آرماتور بندی می باشند.

پیمانکار آرماتوربندی اصفهان
انواع آرماتوربندی

عرضی یا فرعی

به هر مدل میلگردی که در جهت عرض یک عضو و یا به طور عمودی در میلگردهای طولی به کار رود، آرماتور عرضی گفته می شود. برای انجام این کار لازم است تا از میلگردهایی با قطر 6 تا 12 میلی متر استفاده کنید.

اتکا

آماتورهای اتکا یا ادکا به جهت مقاومت در برابر نیروهای برشی و اتصال تیر به تیرچه مورد استفاده قرار می گیرند. همچینن می توان از آنها برای جلوگیری از لغزش های تیرچه استفاده کرد.

ممان منفی

در زمان اجرای دال، فرآیند بتن ریزی سقف در یک مرحله صورت می گیرد. به همین دلیل در قسمت های بالای تیرها مقداری لنگر با بار منفی ایجاد می شود.

لذا برای خنثی کردن بار منفی این لنگرها می توان از آرماتور ممان منفی استفاده کرد.

حرارتی

برای جلوگیری از ترک های ایجاد شده از تنش های حرارتی و جمع شوندگی، از آرماتورهای حرارتی بر روی سقف استفاده می کنند.

یکی از فواید میلگردهای حرارتی، تحمل میزان مقاومت بالا در آنها است. با انجام این کار می توان از بروز خسارات های احتمالی مثل: ترک خوردن و شکسته شدن بتن جلوگیری کرد.

خاموت یا رکاب

خاموت ها نمونه ای از میلگردهایی با اشکال هندسی مختلف اند. مهم ترین کاربرد خاموت ها و رکاب ها برای از بین بردن قسمت های بیرون زده آرماتورهای طولی و بالا بردن میزان تحمل در وزن آن ها است.

سنجاقی

آرماتورهای سنجاقی به دلیل خاصیت انعطاف پذیر خوبی که دارند. برای بالا بردن میزان مقاومت برشی در خاموت ها، اتصال کامل در طرفین میلگردهای طولی مورد استفاده قرار می گیرند.

شماره پیمانکار قالب بندی در اصفهان چند است؟

تا به اینجای این مقاله در رابطه با انواع آرماتور بندی ساختمان با شما عزیزان سخن به میان آوردیم.

چنانچه قصد آرماتوربندی پی ساختمان خود را دارید، می توانید با شماره 09900714439 تماس حاصل کنید.

تمامی خدمات لازم در زمینه آرماتور بندی کف ساختمان، فونداسیون، شناژ و قالب بندی را با مناسب ترین قیمت آرماتور بندی در اصفهان و یا شهر محل سکونت شما انجام خواهیم داد.

همچنین می توانید، از مشاوره رایگان ما در زمینه انجام خاک برداری و گودبرداری اصفهان استفاده کنید.

8 نکته مهم در زمان اجرای آرماتور بندی ساختمان

انجام این کار نیازمند مهارت و تجربه کافی است. به همین جهت توصیه می کنیم در زمان اجرای آرماتور ساختمان به موارد زیر توجه کنید:

1. آرماتورها به هیچ وجه در دمای زیر 5 درجه سانتی گراد خم و یا باز بسته نشوند.
2. در زمان خم کردن میلگرد حتما از دستگاه ها استفاده کنید.
3. فرآیند برشکاری میلگردها باید با قیچی مخصوص به این کار انجام شود.
4. رعایت میزان فاصله بین خاموت ها به درستی صورت گیرد.
5. به هیچ عنوان از آرماتورهای زنگ زده و یا آغشته به روغن استفاده نکنید.
6. فاصله میان میلگردهای موازی نباید از 2.5 سانتی متر کمتر باشد.
7. تمامی مراحل لازم را باید طبق نقشه آرماتوربندی انجام دهید و بدون تایید کارشناس مربوطه تغییری در ساختار آن ایجاد نکنید.
8. در زمان قالب گذاری حتما فاصله میان میلگردها و دیواره قالب را با دقت انجام دهید. هرگونه بی دقتی در زمان قالب گیری منجر به خسارت های ناشی برای ساختمان خواهد شد.

پیمانکار آرماتوربندی اصفهان
آرماتوربندی و قالب بندی ساختمان

دستمزد قالب بندی و آرماتوربندی در سال 1403 در ایران

به صورت کلی دستمزد استادکار آرماتوربندی در اصفهان چیزی در حدود 700 تا 900 هزار تومان در روز می باشد. همچنین دستمزد روزانه یک کارگر سیم بند یا سیم بر ماهر به نسبت یک کارگر ساده، متفاوت است. 

تمامی این دستمزدها بسته به شهر محل سکونت شما متغیر است.

همچنین در زمان محاسبه نرخ کلی سایر هزینه های جاری مانند: دستمزد متری، کیلویی، اجرای دیوار برشی، قالب بندی و سایر مدل های اجرایی در مبلغ نهایی آن تاثیر گذار خواهد بود.

جمع بندی نهایی

در این مقاله از وبسایت دکه سبز توضیحات نسبتا کوتاهی در رابطه با آرماتوربندی و انواع آن به شما ارائه کردیم.

امروزه از آرماتوربندی به عنوان یکی از مهمترین مراحل لازم در صنعت ساختمان سازی یاد می شود.

به همین دلیل افراد بسیاری در سراسر جهان هستند که تخصص آنها اجرای آرماتور بندی فونداسیون یک طبقه و یا سازه های مختلف است.

اگر شما هم به دنبال یادگیری این حرفه هستید، توصیه ما کسب مهارت توسط یک استاد کار آرماتوربند است. از صبر و بردباری شما به جهت مطالعه این مطلب سپاسگذاریم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *