تیشرت ورزشی مردانه | دکه سبز

تیشرت از کجا بخرم؟

اسنژینا پیسکووا می‌گوید: «سال‌ها در خرید لباس وسواس داشتم. تیشرت ورزشی مردانه من  جفت شلوار جین بسیار ارزان را فقط به خاطر داشتن تنوع بیشتر در کمد لباسم با قیمت پایین می خرم، حتی اگر در نهایت فقط دو یا سه تا از آنها را پوشیدم. وقتی نوبت به مقاومت در برابر فریب مد می رسد، پیسکووا با چالش سخت تری نسبت به سایرین روبرو می شود. به عنوان یک کپی رایتر برای یک شرکت در صنعت مد، او توسط مدگرایان احاطه شده است. و همراهی با جزر و مد آسان بوده است اما گفتگوها در مورد بحران آب و هوا باعث شد پیسکووا، که در صوفیه، دکه سبز رسانه شما است، بلغارستان زندگی می‌کند.

به تأثیر این صنعت و عادت‌های خرید خودش فکر کند صنعت مد حدود  درصد از انتشار کربن جهانی و نزدیک به  درصد از فاضلاب را تشکیل می دهد. و در حالی که اثرات زیست محیطی پرواز در حال حاضر به خوبی شناخته شده است، مد انرژی بیشتری نسبت به حمل و نقل هوایی و کشتیرانی با هم مصرف می کند تیشرت ورزشی مردانه دیجی کالا لباس ها به طور کلی زنجیره های تامین پیچیده ای دارند که حساب کردن همه آلاینده های ناشی از تولید یک جفت شلوار یا کت جدید را دشوار می کند.

تیشرت چیه؟

سپس نحوه حمل و نقل و دور انداختن لباس وجود دارد که مصرف کننده دیگر آن را نمی خواهد در حالی که بیشتر کالاهای مصرفی از مشکلات مشابهی رنج می برند، آنچه صنعت مد را به ویژه مشکل ساز می کند، سرعت دیوانه کننده تغییراتی است که نه تنها متحمل می شود، بلکه تشویق می کند. با گذشت هر فصل (یا ریزفصل)، مصرف کنندگان به خرید جدیدترین اقلام سوق داده می شوند تا در روند باقی بمانند تجسم تمام ورودی هایی که برای تولید پوشاک وارد می شود دشوار است، اما بیایید به عنوان مثال جین را در نظر بگیریم.

سازمان ملل تخمین می زند که یک شلوار جین به یک کیلوگرم پنبه نیاز دارد. و از آنجایی که پنبه در محیط های خشک رشد می کند، تیشرت ورزشی اورجینال تولید این کیلوگرم به حدود  لیتر آب نیاز دارد. این حدود  سال آب آشامیدنی برای یک نفر است راه‌هایی برای کم‌مصرف کردن جین وجود دارد، اما به طور کلی، شلوار جین که از موادی تشکیل شده است که تا حد امکان به حالت طبیعی پنبه نزدیک است، از آب کمتر و درمان‌های خطرناک برای تولید استفاده می‌کند.

این به معنای سفید شدن کمتر، سندبلاست کمتر و پیش شستشوی کمتر است. متأسفانه این بدان معناست که برخی از محبوب ترین انواع شلوار جین سخت ترین نوع شلوار جین روی کره زمین هستند.

ست ورزشی چیست؟

به عنوان مثال، رنگ های پارچه، آب را آلوده می کند و اثرات مخربی بر آبزیان و آب آشامیدنی دارد. و مواد الاستین کشسان بافته شده در بسیاری از سبک های مرسوم، مد روز از شلوار جین تنگ با استفاده از مواد مصنوعی مشتق شده از پلاستیک ساخته شده است، که بازیافت پذیری را کاهش می دهد خرید تیشرت ورزشی مردانه و اثرات زیست محیطی را بیشتر می کند تولید کننده شلوار جین تخمین می زند که یک جفت از شلوار جین نمادین در کل طول عمر خود معادل کیلوگرم دی اکسید کربن تولید می کند.

تقریباً مشابه رانندگی با مایل در یک خودروی متوسط آمریکایی. بیش از یک سوم از این انتشارات ناشی از تولید الیاف و پارچه است، در حالی که درصد دیگر از برش، دوخت و تکمیل شلوار جین است. بسته بندی، حمل و نقل و خرده فروشی درصد از انتشار گازهای گلخانه ای را تشکیل می دهد در حالی که درصد باقی مانده از استفاده مصرف کنندگان – عمدتاً از شستن شلوار جین و دفع در محل دفن زباله است مطالعه دیگری روی شلوار جین تولید شده در هند که حاوی 2 درصد الاستین بود، نشان داد که تولید الیاف و پارچه جین، 7 کیلوگرم کربن بیشتر از آنچه در تجزیه و تحلیل منتشر شده بود، آزاد می کند.

این نشان می دهد که انتخاب محصولات جین خام تأثیر کمتری بر آب و هوا خواهد داشت تیشرت ورزشی مردانه سفید اما می‌توانید با نگاه کردن به برچسب به دنبال راه‌های بیشتر برای کاهش تاثیر شلوار جین خود باشید.

خرید ست ورزشی مردانه

برنامه‌های صدور گواهی‌نامه مانند می‌توانند به مصرف‌کنندگان کمک کنند تا بفهمند جین‌شان چقدر سبز است اگرچه این برنامه‌ها بی‌نقص نیستند بسیاری از کمبود بودجه رنج می‌برند و زنجیره‌های تامین پیچیده پنبه می‌تواند کار را سخت کند. برخی از تولیدکنندگان همچنین در حال کار بر روی روش هایی برای کاهش اثرات زیست محیطی ناشی از تولید شلوار جین خود هستند، در حالی که برخی دیگر در حال توسعه روش هایی برای بازیافت جین یا حتی شلوار جین هستند که در طی چند ماه پس از کمپوست شدن تیشرت ورزشی آستین بلند تجزیه می شوند.

این پنبه نیست، بلکه پلی استر پلیمری مصنوعی است که رایج ترین پارچه مورد استفاده در لباس است. لین ویلسون، متخصص اقتصاد دایره‌ای، که برای تحقیقات دکترای خود در دانشگاه گلاسکو بر رفتار مصرف‌کننده مرتبط با دور ریختن لباس‌ها تمرکز دارد، تیشرت ورزشی مردانه دیجی کالا می‌گوید: درصد لباس‌هایی که می‌پوشیم بر پایه پلیمر هستند حدود میلیون بشکه نفت در سال برای تولید الیاف پلی استر در لباس های ما استفاده می شود.

خرید تیشرت ورزشی مردانه از کت های ضد آب گرفته تا روسری های ظریف، دور شدن از این چیزها بسیار سخت است. بخشی از این به راحتی ناشی می شود پلی استر به راحتی تمیز می شود و بادوام است. همچنین سبک وزن و ارزان است اما یک پیراهن ساخته شده از پلی استر در مقایسه با پیراهنی که از پنبه ساخته شده است، دو برابر کربن دارد.

فروش لوازم ورزشی

یک پیراهن پلی استر معادل کیلوگرم دی اکسید کربن در مقایسه با کیلوگرم از یک پیراهن نخی تولید می کند تیشرت ورزشی مردانه نایک تغییر به پارچه پلی استر بازیافتی می تواند به کاهش انتشار کربن کمک کند پلی استر بازیافتی نیم تا یک چهارم انتشار پلی استر خالص را آزاد می کند. اما این یک راه حل طولانی مدت نیست، زیرا پلی استر صدها سال طول می کشد تا تجزیه شود و می تواند منجر به فرار میکروالیاف به محیط شود. اما اگر مواد طبیعی به مقادیر زیادی آب، رنگ و حمل و نقل نیاز داشته باشند، لزوماً پایدار نیستند.

پنبه ارگانیک ممکن است برای کشاورزانی که در غیر این صورت در معرض سطوح عظیمی از آفت‌کش‌ها قرار می‌گیرند، بهتر باشد، اما فشار روی آب همچنان ادامه دارد. تیشرت آستین بلند ورزشی مردانه با این حال، نوآوری زیادی در ساخت پارچه هایی با تاثیر کمتر انجام می شود  بیوکتور یا مد ساخته شده از مواد سازگار با محیط زیست، به طور فزاینده ای تجارت بزرگی است.

برخی از شرکت ها به دنبال استفاده از زباله های چوب، میوه و تیشرت ورزشی مردانه ارزان سایر مواد طبیعی برای تولید منسوجات خود هستند. برخی دیگر به دنبال روش های جایگزین برای رنگ آمیزی پارچه های خود هستند یا به دنبال موادی هستند که پس از دور ریختن راحت تر تجزیه می شوند.

شورت مردانه ورزشی

اما ردپای کربن لباس ما می تواند به روش های دیگری نیز کاهش یابد. نحوه خرید ما تاثیر زیادی دارد برخی تحقیقات نشان داده‌اند که خرید آنلاین می‌تواند ردپای کربن کمتری نسبت به سفر به مغازه‌های سنتی برای خرید محصولات داشته باشد، به‌ویژه اگر مصرف‌کنندگان دورتر زندگی می‌کنند. اما افزایش خرید آنلاین باعث تغییر در رفتار مصرف‌کننده نیز شده است و به فرهنگ مد سریع کمک می‌کند که در آن مصرف‌کنندگان بیش از نیاز خود خرید می‌کنند، آن را درب منزل تحویل می‌دهند و پس از امتحان کردن، بخش زیادی از خریدهای خود را برمی‌گردانند.

بازگرداندن اقلام می تواند به طور مؤثری انتشار گازهای گلخانه ای از حمل و نقل کالاهای شما را دو برابر کند و اگر جمع آوری و تحویل ناموفق را در نظر بگیرید، این تعداد می تواند بیشتر افزایش یابد همچنین می‌تواند برای خرده‌فروشان اینترنتی و برندهای مد ارزان‌تر باشد که کالاهای برگشتی را دور ریخته یا بسوزانند، به جای تلاش برای یافتن خانه دیگری برای آنها این نه تنها به این معنی است که انتشار گازهای گلخانه‌ای تولید شده در تولید لباس هدر می‌رود، بلکه انتشار گازهای گلخانه‌ای بیشتر با پوسیدگی یا سوختن آن منتشر می‌شود.

آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده تخمین می زند که در سال میلیون تن منسوجات به محل های دفن زباله رفت و میلیون تن دیگر سوزانده شد. در بریتانیا سالانه حدود تن لباس به محل دفن زباله می رود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *