تولید کننده قطعات لاستیکی در اصفهان

تولید کننده قطعات لاستیکی


امروزه لاستیک سازی و همچنین تولید قطعات لاستیکی یکی از مهمترین بخش های صنعت است. لاستیک ها جدای از اینکه می توانند در حمل و نقل خودروها به کار برده شوند، در سایر اجزای یک خودرو هم کاربرد دارند.

در این مقاله دیگر از وبسایت دکه سبز با ما همراه باشید تا در رابطه با لاستیک سازی و همچنین بهترین تولید کننده قطعات لاستیکی در اصفهان با شما سخن بگویم.

کارگاه لاستیک سازی اصفهان + تولید لاستیک صنعتی

اصفهان که یکی از شهرهای صنعتی و مهد فرهنگ در جهان است و کسب وکارهای بسیاری در این شهر وجود دارد که توانسته اند، رزومه درخشانی در کارنامه فعالیت خود به ثبت برسانند.

اصفهان را با نام شهر صنایع دستی و بناهای تاریخی در دنیا می شناسند. جدای از این تولید کنندگان و واحدهای صنعتی بسیاری در این شهر قرار دارند که توانسته اند نقش بسیار مهمی در تامین نیازهای مصرف کنندگان داشته باشند.

لاستیک سازی و یا خط تولید قطعات لاستیکی در این شهر همواره دارای کیفیت و شاخص خوبی در ایران است. چرا که تولید کنندگان لاستیک در اصفهان مهارت بسیار بالایی در ساخت و تولید قطعات تزریق پلاستیک و یا قطعات لاستیکی خودرو دارند.

راه اندازی یک واحد تولید کننده قطعات لاستیکی در اصفهان نیاز به مهارت و همچنین تجربه بسیار بالایی دارد.

چرا که تولید این قطعات باید کیفیت بسیار خوبی به نسبت نمونه های وارداتی آن داشته باشد تا مصرف کنندگان این قطعات رضایت و لذت کافی را در زمان خرید قطعات لاستیکی مانند: اورینگ، پکینگ و کاسه نمد به دست آورند.

قطعات لاستیک سازی چگونه تولید می شوند؟

قطعات لاستیکی از طریق یک فرآیند تولید به نام قالب گیری لاستیکی تولید می شوند که شامل شکل دادن و تزریق مواد لاستیکی به داخل آن است.

روش های مختلفی برای تولید قطعات لاستیکی وجود دارد که انتخاب روش به عواملی مانند نوع لاستیک، پیچیدگی قطعه و محصول نهایی مورد نظر بستگی دارد. در اینجا متداول ترین روش های مورد استفاده برای تولید قطعات لاستیکی آورده شده است:

  1. قالب گیری تزریقی

قالب گیری تزریقی روشی پرکاربرد برای تولید قطعات لاستیکی به ویژه برای تولید در حجم بالا می باشد. این روش شامل تزریق یک ترکیب لاستیکی گرم شده (معمولاً به شکل گلوله یا گرانول) به داخل حفره قالب تحت فشار بالا است.

قالب به طور معمول از فلز ساخته شده و به گونه ای طراحی شده است که مواد لاستیکی را به قسمت مورد نظر درآورد. در این روش باید حفره های متعددی برای تولید چندین قسمت به طور همزمان در داخل قالب ایجاد کرد.

پس از فرآیند تزریق، لاستیک در داخل قالب خنک و جامد می شود و سپس قالب باز می شود تا قطعات تمام شده آزاد شوند.

  1. روش فشرده سازی

قالب گیری فشاری برای تولید قطعات لاستیکی نسبتا ساده مانند واشر، مهر و موم و اورینگ مناسب است.

در این فرآیند مقداری از مواد لاستیکی از قبل اندازه گیری شده در یک حفره باز قالب قرار می گیرد و قالب بسته می شود.

گرما و فشار به قالب وارد می گردد و باعث می شود که لاستیک شکل حفره را به خود بگیرد. امرزوه برخی از تولید کنندگان قطعات لاستیکی در اصفهان از این روش استفاده می کنند.

تولید کننده قطعات لاستیکی در اصفهان
تولید کنندگان قطعات لاستیکی

هنگامی که لاستیک پخت و جامد شد، قالب باز می شود و آن قسمت جدا می گردد.

  1. قالب گیری با روش انتقال:

قالب گیری انتقالی عناصر قالب گیری تزریقی و فشاری را ترکیب می کند. اغلب برای قطعاتی که نیاز به کنترل دقیق بر توزیع مواد دارند استفاده می شود.

مقداری از مواد لاستیکی از قبل اندازه گیری شده در محفظه جداگانه ای به نام “گلدان” قرار می گیرد که سپس گرم می شود.

یک پیستون مواد را از گلدان وارد حفره قالب می کند، جایی که شکل قطعه را به خود گرفته، سپس قالب نیز گرم می شود و به لاستیک اجازه می دهد تا خشک شود و پس از سفت شدن قسمت نهایی جدا گردد.

  1. اکستروژن:

اکستروژن فرآیندی است که برای ایجاد پروفیل‌های لاستیکی پیوسته مانند شیلنگ‌ها، واشرها و نوارهای هوا مورد استفاده قرار می گیرد.

ترکیب لاستیکی از طریق قالبی عبور می کند که شکل مقطع مورد نظر قطعه را دارد. سپس لاستیک خنک شده و به طول دلخواه بریده می شود.

  1. قالب گیری لاستیک سیلیکونی مایع (lsr)

قالب گیری لاستیک سیلیکونی مایع برای تولید قطعات ساخته شده از با جنس لاستیک سیلیکون مورد استفاده قرا می گیرد.

لاستیک سیلیکون مایع به داخل حفره قالب تزریق می شود و در دمای اتاق یا با اعمال گرما خشک می شود. قالب گیری LSR اغلب برای دستگاه های پزشکی، قطعات خودرو و محصولات مصرفی کاربرد دارد.

  1. چاپ سه بعدی

برخی از مواد لاستیکی مانند را می توان با استفاده از چاپگرهای سه بعدی تخصصی پرینت سه بعدی کرد. از این روش می توان برای تولید قطعات لاستیکی پیچیده  با هندسه مختلف بهره گرفت.

امروزه این روش هم یکی از مرسوم ترین و باکیفیت ترین روش های تولید قطعات لاستیکی و صنعتی در ایران است.

هر یک از این روش ها مزایای خود را دارند و برای کاربردهای خاصی مناسب هستند. انتخاب روش به عواملی مانند: جنس ماده لاستیکی، هندسه قطعه مورد نیاز، حجم تولید و هزینه ساخت آن بستگی دارد.

درآمد تولید قطعات لاستیکی خودرو در منزل چه قدر است؟

اگر تا به اینجای این مقاله با موضوع تولید کننده قطعات لاستیکی در اصفهان با ما همراه بودید، وقت آن است که یک خسته نباشید جانانه به شما بگوییم. اکنون قصد داریم تا در رابطه با درآمد ساخت و تولید قطعات لاستیکی با شما کمی صحبت کنیم.

آیا این درست است که کار ساخت قطعات خودرو به پول زیادی نیاز دارد؟ مزایای تولید قطعات خودرو چیست؟ آیا نمی توان بدون در نظر گرفتن پول کلان و برای شروع این شغل اقدا کرد؟

وقتی صحبت از تولید قطعات خودرویی می شود بدون شک باید کارخانه های بزرگی که سابقه 50 تا 100 ساله در این زمینه دارند را مورد بررسی قرار دهید.

چرا که رقابت با آنها کار بسیار سختی است. شرکت هایی مانند کرمان موتور یا بهمن موتور، کروز و ایران خودرو که در جز پیشکسوتان صنعت خودرو سازی در ایران هستند.

بیشتر مردم ایران در حال حاظر قطعات لاستیکی خودرو خود را از این شرکت ها خریداری می کنند و جالب است بدانید که هر کدام از این تولید کنندگان علاقه خاصی به جهت وجود یک تولید کننده به عنوان رقیب خود ندارند.

در صورتی که شما با بهترین کیفیت ممکن هم شروع به تولید قطعات خودرو در منزل خودتان بکنید، شاید در ابتدای کار مشتریان بسیار کمی به شما اعتماد کنند و همچنین درآمد رضایت بخشی را از این کار به دست نیاورید.

مهمترین قطعات خودرو که برای تولید آن نباید وارد میدان شوید!

برای ورود به صنعت تولید قطعات خودرو، بهترین راه حل این است که به سمت تولید قطعاتی مانند سقف، ستون، چراغ، آینه و… نروید!. البته در صورتی که برای شروع این کسب وکار یک سرمایه 20 تا 30 میلیارد تومانی در حساب بانکی خود دارید.

تولید قطعات موتور خودرو نیاز به تجربه و همچنین دانش بسیار بالایی دارد و جدای از این موضوع یک بازار کاملا رقابتی در سراسر این جهان پهناور است.

تولید کننده قطعات لاستیکی در اصفهان
تولید کننده انواع قطعات لاستیکی و پلاستیکی

افرادی برنده این بازی هستند که بتوانند با رقبای داخلی و خارجی صنعت خودرو در ایران وارد رقابت شوند و تنها رمز پیروزی در این رقابت، کیفیت، پشتکار و بازهم کیفیت است.

توصیه می کنیم که حتما از یک کارگاه تولید کننده قطعات لاستیکی در اصفهان و یا سایر شهرهای محل سکونت خود مشاوره بگیرید.

در ابتدای کار خود خلاق باشید

زمان انتخاب شغل به روش سنتی تغییر کرده است! امروزه شما نمی توانید بدون خلاقیت در هیچ کاری به موفقیت چشمگیرتان دست پیدا کنید.

خلاقیت دنیای تجارت را احاطه کرده است و کسب و کار بدون خلاقیت (حتی در تولید قطعات خودکار) یک شکست حتمی است.

قبل از اینکه به هر شغلی به چشم یک منبع درآمدزایی نگاه کنید، توصیه می کنیم که مهارت و خلاقیت لازم در آن را به دست آورید.

بیشتر افرادی که از مشورت افراد غیر متخصص و یا نا آگاه برای شروع یک کسب و کار اقدام  می کنند، پس از مدت کوتاهی درصد بالایی از علاقه خود را برای ادامه فعالیت خود از دست می دهند.

حتما قبل از شروع هر کار با خودتان فکر کنید، که من برای چه کاری در این جهان ساخته شده ام و رسالت فردی من چیست؟

چه قدر سرمایه برای تولید قطعات خودرو در منزل نیاز است؟

انجام این کار کاملا به خود شخص شما بستگی دارد. اول از همه باید به یک تولید کننده قطعات خودرو در شهرتان مراجعه کنید و با آنها وارد مذاکره گردید.

ضمناً حداقل یکی از بستگان ما در ایران در خودرو یا سایپا کار می کند، بنابراین می توانید به شخص یا افراد مربوطه مراجعه کرده و از آنها اطلاعات بخواهید.

همنیطور شاید یکی از دوستان و یا آشنایان نزدیک به ما در یکی از از کارخانه های خودروسازی مانند: ساپیا و یا ایران خودرو در حال فعالیت است.

توصیه ما این است که حتما با این شخص تماس بگیرید و از سیر تا پیاز راه اندازی کارگاه تولید قطعات خودرو و یا تولید قطعات خودرو با سرمایه کم را از او بپرسید.

اما سرمایه لازم برای شروع ساخت قطعات کوچک مانند فیلتر هوا یا فیلتر روغن حداقل بین  20تا 100 میلیون تومان در شرایط حاظر است. که ممکن این است در آینده بیشتر شود.

بهترین تولید کننده قطعات لاستیکی در اصفهان کیست؟

شکر خدا افراد بسیاری تا به امروز در ایران واحدهای مربوط به تولید قطعات لاستیکی را راه اندازی کرده اند.

اما در این میان افرادی هستند که جدای از بحث کیفیت تجربه بسیار خوبی در این زمینه دارند. یکی از بهترین و حتی باکیفیت ترین کارگاه های لاستیک سازی و تولید کننده قطعات لاستیکی در اصفهان مجموعه دوام پارت آریا است.

این مجموعه که دانش بسیار خوبی در زمینه ساخت و طراحی انواع قالب های قطعات لاستیکی را در کارنامه فعالیت خود دارد. دوام پارت آریا نامی بس آشنا در صنعت لاستیک سازی ایران است.

چرا که این واحد تولیدی طیف وسیعی از قطعات مورد نیاز صنعت را با بالاترین کیفیت ممکن و ضمانت نامه حرفه ای تولید می کند. قطعاتی مانند: اورینگ، دیافراگم لاستیکی، لاستیک کابل گیر و انواع قاپک ها و مکنده ها را می توانید با بهترین قیمت از این مجموعه خریداری کنید.

شایان ذکر است که در پایان این مقاله به شما عرض کنیم که حتما سوالات تخصصی و کاری خود را از طریق وبسایت رسمی این شرکت مطرح کنید. امیدواریم که از مطالعه این مطلب آگاهی لازم را به دست آورده باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *