انواع مختلفی از ترازوها مانند فروشگاهی، جاده ای، آویز و غیره وجود دارد که همگی در دو فرمت دیجیتال و آنالوگ تولید و توزیع می شوند.

با این حال، ترازو آویزان یکی از وسایل توزین زیر ترازوی الکترونیکی است. در ترازو آویزان، محصول مورد وزن از قلاب دستگاه آویزان می شود. در واقع در تعریف آویزان از ترازو باید توجه داشت که از این ابزار برای وزن کردن وزنه هایی استفاده می شود که ترازو زمینی نمی تواند.

این ترازوها با نام‌های ترازو جرثقیل، ترازو آویزان، ترازو سقفی، ترازو قلاب و ترازو گیره نیز شناخته می‌شوند.

ترازو معلق چیست؟

ترازوهای آویز دیجیتال برای توزین اقلامی استفاده می شود که با ترازوهای استاندارد قابل توزین نیستند.

ترازو آویزان از یک بدنه آلیاژی فولادی بسیار بادوام تشکیل شده است و با قلابی متصل می شود که کالاها را به ترازو قلاب می کند، آنها را با جرثقیل بالا می آورد و همزمان آنها را وزن می کند. در نتیجه، گاهی اوقات از آن به عنوان مقیاس جرثقیل یاد می شود.

قلاب ترازو آویزان ممکن است هر چیزی مانند طناب را بگیرد و محتویات آن را وزن کند. این ترازو اغلب در تاسیسات گمرکی، انبارها و مغازه های آهن آلات استفاده می شود.

ترازو جرثقیل دارای یک صفحه نمایش بزرگ و یک نور قابل مشاهده از فاصله است.

با این حال، این ترازوهای آویزان را می توان بدون جرثقیل با اتصال آنها به سقف کارگاه ها یا کارخانه ها و وزن کردن اشیا استفاده کرد. کاربرد اصلی این دستگاه در گمرکات، انبارها و حتی آهن فروشی ها می باشد.

مشخصات کلی ترازو معلق

شاسی: شاسی که باید برای نصب تجهیزات استفاده شود.

سطحی که اجسام و مواد روی آن قرار می گیرند.

لودسل: حسگر و جزء ترازو آویز دیجیتال ما که عمل توزین را به عنوان الکترون و منبع به مادربرد می فرستد.

این بخشی از شاسی است که لودسل و کف را به هم متصل می کند که عملکرد توزین را انجام می دهد.

مادربرد: این قسمت از مغز ترازو آویزان است که منابع لودسل را محاسبه می کند.

نمایش: فرآیند ارائه منبع محاسبه شده به عنوان اعداد قابل درک بصری.

به طور کلی، یک ترازو ساده یا آویزان شامل این اجزا است که ضروری و اساسی محسوب می شوند.

کاربردهای مختلف برای ترازو آویزان

با توجه به ویژگی ها و الزامات فنی ترازوهای آویزان، حوزه استفاده از آنها بسیار گسترده است: صنایع سنگین، ساختمان، حمل و نقل و هوافضا، انواع کارگاه ها و کارخانه ها، کارخانه های دریایی و غیره. به عبارت دیگر، این اقلام در تمام صنایعی که نمی توان بار را روی زمین وزن کرد، استفاده می شود.

بیشترین استفاده از این نوع مقیاس صنعتی برای ذخیره سازی است. بنابراین زمانی که کالا به هر روشی از جمله کشتی، کانتینر، تریلر، وسایل نقلیه کوچک و بزرگ و غیره به انبارها تحویل داده می شود.

به منظور تسریع در انبارداری و تخلیه در هنگام تخلیه اقلام در انبارها با استفاده از جرثقیل یا بالابر، از ترازو آویزان جرثقیل استفاده می شود که در نتیجه توزین و توزین کالا در هنگام تخلیه انجام می شود. ممکن است سریع انجام شود و نیازی به وزن کردن مجدد نباشد.

ظرفیت بار آویزها

ظرفیت ترازوهای آویزان بین 100 کیلوگرم تا 30 تن است. با این حال ترازوهای آویز 2 تنی، 3 تنی و 5 تنی پرطرفدارترین ظرفیت ها هستند.

در کارگاه های کوچک و گاهی کارخانجات از ترازوهای آویز 2 تنی و 3 تنی استفاده می شود. ترازوی آویز 5 تنی علاوه بر کارگاه ها و کارخانه ها در گمرکات و انبارها مورد استفاده قرار می گیرد.

مزایای ترازوی آویز دیجیتال

یکی از مزایای ترازو آویز دیجیتال وزن سبک و قابل حمل بودن آن است و علاوه بر وزن سبک و قابل حمل بودن ترازو دیجیتالی، قابلیت کار با باتری و بدون نیاز به برق این دستگاه امکان استفاده از این دستگاه را نیز فراهم می کند. ترازو آویزان جرثقیل در مکان هایی که دسترسی به برق وجود ندارد. از این ابزار به عنوان ترازو قابل حمل نیز یاد می شود زیرا زندگی را برای کسانی که به برق دسترسی ندارند ساده تر می کند.

از نظر دقت و سرعت توزین محصول، این ترازوهای آویز با ترازوهای استاندارد بازار یکسان هستند. آنها فقط با وجود ویژگی های خاص قابل تشخیص هستند. از جمله این ویژگی ها می توان به چاپگری اشاره کرد که در مدل های خاصی مانند ترازوی آویز PT4000 که دارای چاپگر داخلی است، موجود است. با این حال، همه مدل های ترازو آویز دارای چاپگر نیستند، اما ممکن است به آنها متصل شده باشد. او این قابلیت را به دستگاه جانبی چاپگر نیز معرفی کرد.

نمایشگرهای دیجیتال یکی دیگر از ویژگی های ترازوهای آویزان است. برخی از نسخه ها از نمایشگرهای LED استفاده می کنند و برخی دیگر از صفحه نمایش LCD استفاده می کنند تا وزن محصولات را به درستی به کاربر نشان دهند. این کمک بزرگی به کاربر می کند زیرا بسیاری از ترازوهای آویزان دارای قابلیت کنترل از راه دور هستند. پارسنگ روی این ترازو آویز، توزین را برای کاربر ساده می کند.

منظور از کلیوگرم چیست؟

کیلوگرم واحد SI اولیه و واحد اولیه جرم در سیستم متریک است. این دقیقاً برابر با 1000 گرم یا 2 پوند متریک یا 2.205 پوند انگلیس است.

کیلوگرم استاندارد بین المللی (IPK)، یک نوار استاندارد متشکل از پلاتین یا آلیاژ ایریدیوم، دارای جرم یک کیلوگرم است.

این نوار در دفتر بین‌المللی اوزان و معیارها در سور، شهری خارج از پاریس، در یک سیستم تودرتو از نگهبانان نگهداری می‌شود که در برابر آلودگی و سوء استفاده دفاع می‌کنند. دانشمندان پس از مشاهده کاهش جرم این میله با گذشت زمان در حال ایجاد یک کره کریستالی به جرم یک کیلوگرم هستند.

در سالهای اولیه انقلاب فرانسه، گرم و کیلوگرم در تلاش برای استانداردسازی واحدهای اندازه گیری در سراسر کشور ایجاد شد. با توجه به اینکه چگالی آب تقریباً 1000 کیلوگرم بر متر مکعب است، یک کیلوگرم جرم در شرایط معمولی (هوا در 4 درجه) معادل یک لیتر آب خالص است.

واحد کیلوگرم از سال 1889 بر اساس یک استوانه آلیاژ پلاتین-ایریدیوم معروف به “Le Grand Ca” یا “Big K” ساخته شده است. این استوانه در بسیاری از اتاق های تو در تو در یک طاق در خارج از پاریس قرار داده شده است تا از آن در برابر هر گونه آلودگی یا تغییر محافظت شود. .

با این حال،  Le Gran Ca موقعیت منحصر به فرد خود را در روز دوشنبه 20 می 2019 از دست داد و دیگر به عنوان مرجع جهانی برای محاسبه وزن کیلوگرم عمل نمی کند. با توجه به اینکه استوانه ای که به عنوان استاندارد وزن کیلوگرم استفاده می شود یک کالای واقعی و فیزیکی است، جرم آن با گذشت زمان در نوسان است.

اکنون کیلوگرم بر حسب فیزیک و کیفیت اتمی به جای یک مرجع ساخته شده توسط انسان، همراه با واحدهای دیگر کلوین، آمپر، مول و قو توضیح داده خواهد شد.

Le Grand Ca با ثابت پلانک جایگزین خواهد شد، یک ثابت پایدار دقیق و در دسترس که یکی از سنگ بنای فیزیک کوانتومی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *