در اصل می‌توان گفت که موس جزء لوازم جانبی کامپیوتر و همچنین لپ‌تاپ است و سهم به‌سزایی در روند استفاده راحت از کامپیوتر و لپ‌تاپ دارد. در این مقاله نگاهی به انواع موس‌های موجود در دیجی کالا و ویژگی‌های آن‌ها می‌اندازیم تا بتوانید آنچه را که به دنبال آن هستید پیدا کنید.

انواع MOUSE:

1 – موس بی‌سیم

این مدل از موس بدون داشتن سیم و یا USB به کامپیوتر شما متصل می‌شود و نیازی به داشتن سیم ندارند.

2- موس سیم‌دار

این مدل از موس‌ها دارای یک کابل USB هستند که برای کار کردن با آن باید کابل را به سیستم مورد نظرتان متصل نمایید.

استفاده از هرکدام از این نوع مدل‌ها به سلیقه شما بستگی دارد. استفاده از موس سیم‌دار قابلیت اتصال کابل یا وصل شدن کابل USB را دارد، از طرفی در موس‌های بی‌سیم چنین مشکلاتی وجود ندارد؛ اما ممکن است باتری در حین استفاده خالی شود و مشکلی برای شما پیش بیاید. ما می‌توانیم موس‌های بی‌سیم را بر اساس فرآیند اتصال و مدل آن‌ها ازنظر مصرف باتری طبقه‌بندی کنیم. موس‌ها از طریق بلوتوث یا امواج رادیویی به لپ‌تاپ یا رایانه شما متصل می‌شوند. در ادامه به بررسی ویژگی‌های این محصول می‌پردازیم.

5 ویژگی مهم در انتخاب خرید موس باسیم و یا بدون سیم

1- میزان حساسیت موس: موس باید بتواند با دقت و سرعت حرکت کند، درواقع این اصطلاح به DPI معروف است و هر چه DPI موس بالاتر باشد، حرکت موس کمتر می‌شود.

2- دقت و سرعت بسیار خوب: این ویژگی بسته به شغل شما می‌تواند خوب یا بد باشد؛ یعنی اگر سرعت موس نرمال باشد و آن را 1 اینچ در ثانیه حرکت دهید، به صفحه پیکسل 500 می‌رود، اما اگر این ویژگی را فعال کنید، وقتی آن را با سرعت 1 اینچ در ثانیه حرکت دهید، پیکسل 750 آن را حفظ می‌کند… صفحه‌نمایش حرکت می‌کند.

3- میزان واکنش و زمان درخواست: هرچه زمان کمتری برای واکنش و پاسخ دادن طول بکشد، موس بهتر است و به‌عنوان یک امتیاز به‌حساب می‌آید.

4- استحکام: یک موس بدون شک باید از استحکام بسیار خوبی برخودارباشد حال این موس باسیم باشد و یک اینکه یک موس بدون سیم و دارای دانگل باشد.

5- پد موس: انتخاب پد موس به چند مورد بستگی دارد مثلاً افرادی که علاقه به بازی کردن دارند باید از پد موس بزرگ‌تری استفاده کنند.
این 5 خصوصیت جز بهترین ویژگی‌های یک موس برای کارکردن است. البته خصوصیات مهم‌تری هم در انتخاب یک موس وجود دارد که بسته به میزان انتخاب هر فرد متفاوت است.

موس ارگونومیک به چه معنا است؟

موس ارگونومیک به مدلی گفته می‌شود که برای دست کاربر مناسب است و به‌گونه‌ای ساخته‌شده است که مچ دست و انگشتان برای مدت طولانی آسیب نبینند و این موس‌ها برای افرادی که با کامپیوتر و لپ‌تاپ کار می‌کنند بسیار مناسب هستند.  اندازه در هنگام خرید موس بسیار مهم است. لطفاً قبل از خرید این محصول سایز مناسب دست خود را امتحان کنید. اساساً عامل اصلی که یک موس ارگونومیک از آسیب رساندن به مچ دست جلوگیری می‌کند این است که وضعیت ساعد و مچ در هنگام کار طبیعی است و به همین دلیل موس‌های ارگونومیک گران‌تر از سایر موس‌ها هستند.

 موس گیمینگ به چه مدلی گفته می‌شود؟

موس گیمینگ مانند موس معمولی کاربرد دارد، اما ویژگی‌های متفاوتی دارد. اساساً این موس‌ها به دلیل چیدمان متفاوت و دکمه‌های متعدد و چراغ‌های LED برای بازی استفاده می‌شوند. ویژگی‌هایی که یک موس گیمینگ باید داشته باشد عبارت‌اند از: 1. لیزر یا حسگر نور پیشرفته که امکان حرکات دقیق و سریع را فراهم می‌کند (DPI بالا) 2. چند برنامه کاربردی سفارشی داشته باشید. مثلاً دکمه‌هایی که در کنار موقعیت شست برای کنترل بازی نصب می‌شوند. با انتخاب موس مناسب می‌توانید کار خود را به‌درستی و بدون زحمت انجام دهید و اگر به دنبال بازی‌های کامپیوتری هستید، موس‌های بازی در بهبود روند بازی شما بسیار مؤثر هستند.

چه تفاوتی بین خرید موس اپتیکال و لیزری وجود دارد؟

موس‌های اپتیکال یعنی این موس‌ها با آل ای دی کار می‌کنند و موس باید روی سطح صافی باشد اما موس‌های لیزری همان‌طور که از اسمش پیداست با لیزر و روی هر سطحی کار می‌کنند چون لیزر کار می‌کند. یک موس نوری می‌تواند بین 400 تا 800 DPI را ردیابی کند، درحالی‌که مدل‌های لیزری حداکثر 2000 DPI را ردیابی می‌کنند؛ بنابراین می‌توان گفت که تفاوت آن‌ها در عملکرد و ساخت آن‌ها است، اما این بدان معناست که موس‌های اپتیکال برای کارهای روزمره مناسب نیستند، بلکه از این موس برای کارهای سبک‌تر استفاده کنید.

در زمان خرید موس باسیم باید چه ابعادی برای خرید آن وجود داشته باشد؟

معمولاً سایز موس‌ها در 2 سایز کامل یا مسافرتی ساخته می‌شود، اما به این معنی نیست که باید از موس‌های مسافرتی برای مسافرت استفاده کرد، به این معنی است که افراد با دست‌های کوچک بیشتر از این موس‌ها استفاده می‌کنند یا برعکس، از موس‌های بزرگ که از موس‌های اندازه واقعی و بزرگ استفاده کنید. جالب است بدانید که موس‌هایی با نقاشی‌های کودکانه در اندازه‌های کوچک تولید می‌شوند تا کودکان بتوانند به‌راحتی بازی یا آموزش موردعلاقه خود را از طریق کامپیوتر یا لپ‌تاپ انجام دهند.

خرید موس مخصوص بازی ایسوس مدل P305 TUF GAMING M3

خرید موس

طراحی‌شده برای گیمرهای اختصاصی: موس گیمینگ سیمی ASUS TUF M3 دارای حس‌گر نوری 7000 DPI برای بازی با سرعت ردیابی 100 اینچ در ثانیه (IPS) است که دقت و سرعتی را برای تجربه‌ای روان و بدون تأخیر ارائه می‌دهد. موس گیمینگ اپتیکال راست‌دست TUF M3: سبک و ارگونومیک برای گرفتن کامل با دست، پنجه یا نوک انگشتان. این دارای سوئیچ‌های Omron با 20 میلیون کلیک است که بازی سریع را برای بازیکنان راست‌دست فراهم می‌کند. ساخته‌شده برای ماندگاری – موس بازی TUF M3 دارای روکش تخصصی برای دوام استثنایی است. این موس جمع‌وجور و درعین‌حال بادوام می‌تواند در برابر سایش، اصطکاک و آزمودن‌های عرق مقاومت کند و حرکت دقیقی را برای ساعت‌های بی‌شماری ارائه دهد. تنظیمات بازی شخصی – شامل 7 دکمه لمسی قابل‌برنامه‌ریزی، یک USB PASS-THROUGH برای اتصال آسان و حافظه داخلی است. موس گیمینگ M3 راحتی، عملکرد عالی و قابلیت اطمینانی را که گیمرهای حرفه‌ای در طول جلسات شدید بازی به آن نیاز دارند، ارائه می‌دهد. انحصاری برای شما: نرم‌افزارهای ASUS Aura Sync و Rog Armory II امکان سفارشی‌سازی آسان پروفایل‌های صدا، رنگ‌ها، جلوه‌های نوری و موارد دیگر را در تمام دستگاه‌های Aura Synced، ازجمله کیبوردهای بازی، MOUSE پد و سایر لوازم جانبی فراهم می‌کند.

ویژگی‌های محصول:

  • قیمت کالا: تقریباً 750 هزار تومان
  • ابعاد: ۱۱۸.۱x۶۸x۳۹.۸ میلی‌متر
  • نوع اتصال: USB از طریق سیم
  • کاربرد: مناسب برای بازی محصولات
  • برند: ایسوس
  • تعداد دکمه: 7 عدد
  • وزن:84 گرم
  • دستگاه‌های سازگار: pc، لپ تاب
  • سری: TUF Gaming M3
  • امتیاز در دیجی کالا:4.4 از 5

خرید موس بی‌سیم جنیوس مدل NX-7015

خرید موسب

رای اتصال MOUSE و کیبورد به پورت USB کامپیوتر دو راه وجود دارد. در شکل اول رابط ارتباطی کابلی است که به پورت متصل می‌شود. در حالت دیگر، موس بی‌سیم و کیبورد از طریق دانگل USB به پورت USB متصل می‌شوند و این محصولات از طریق تراشه ارتباطی به دانگل متصل می‌شوند. موس بی‌سیم Genius مدل NX-7015 از سری موس‌های بی‌سیم این شرکت هست که همان‌طور که گفته شد از دانگل USB برای اتصال به کامپیوتر استفاده می‌کند و از فناوری بی‌سیم برای ارتباط خود استفاده می‌کند. فرکانسی که Genius برای پردازش و تفسیر داده‌های این MOUSE در نظر گرفته است 2.4 گیگاهرتز است که می‌توان فرکانس استاندارد موس‌های بی‌سیم را در نظر گرفت. از این نظر موس NX-7015 یک موس استاندارد محسوب می‌شود و تفاوت چندانی با محصولات دیگر شرکت‌ها ندارد.

ویژگی‌های محصول:

  • تعداد کلید: 3 عدد
  • نوع اتصال: بی‌سیم
  • قیمت محصول:280 هزار تومان
  • ابعاد:10058x38x5 میلی‌متر
  • وزن: 57 گرم
  • برد: 10 متر
  • دقت : 1200dpi
  • محدوده دقت : 1600dpi تا 800
  • نوع حسگر: اپتیکال
  • مدل فنّاوری: Blue Eye
  • منبع تغذیه: باتری
  • مدل ارتباط: دانگل USB
  • سیستم‌عامل سازگار: ویندوز، مک
  • قابلیت کارکردن: کارکردن با هر دودست
  • مناسب برای: مصارف اداری و خانگی
  • تنظیمات: کلید تنظیم دقت (dpi)

چکیده کلی از این مقاله

در این مقاله به‌صورت تخصصی توضیحاتی در رابطه با خرید موس‌های بی‌سیم و باسیم به شما ارائه کردیم. موس یکی ابزار کلیدی برای کارکردن با یک رایانه شخصی و یا نوت بوک است. در انتخاب و خرید این محصول حتماً دقت و حوصله کافی را به خرج دهید تا در زمان استفاده از آن به مشکل خاصی برنخورید. از اینکه وقتتان را به جهت این مقاله گذاشتید کمال تشکر راداریم. وب‌سایت دکه سبز بهترین مقایسه محصولات را برای خرید محصولات به شما ارائه می‌دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *