تکواندو، یکی از قدیمی‌ترین و متمایزترین هنرهای رزمی جهان، همیشه برای پیشگیری از آسیب‌های سر اهمیت زیادی قائل بوده و استراتژی‌های نوآورانه‌ای را برای محافظت از بدن در برابر ضربات ایجاد کرده است.

تکواندو برای ضربه زدن به قفسه سینه و پهلوها به حریف اهمیت بیشتری می دهد، که برای هر دو طرف سودمند است زیرا هدف مشترکی برای مشت های مستقیم از دست ها و پاها است.

بنابراین منطقی است که بگوییم هوگو یا محافظ قفسه سینه نقش مهمی در محافظت از میانی ورزشکارانی که در این ورزش شرکت می کنند ایفا می کند.

اگر می‌خواهید درباره تجهیزات هنرهای رزمی تکواندو بیشتر بدانیدیا قصد خرید هوگو تکواندو را دارید تا پایان این مقاله از وبسایت دکه سبز با ما هرماه باشید.

هوگو تکواندو چیست؟

هوگو یک پوشش محافظ است که توسط تکواندوکاران در طول مسابقات پوشیده می شود و هم به عنوان جلیقه ضد گلوله و هم به عنوان ضربه گیر عمل می کند.

این پوشش به همراه تجهیزات اضافی مانند کلاه ایمنی وظیفه محافظت از بدن تکواندوکار را در برابر ضربات حریف بر عهده دارد.

هوگو معمولا در رنگ های آبی و قرمز ایجاد می شود تا به تمایز دو جنگجو از یکدیگر کمک کند. اگر به دنبال خرید هوگو تکواندو هستید، می توانید این محصول را از لینک زیر خریداری کنید.

انواع مدل های هوگو

هوگو کاراته

یکی از تجهیزات حفاظتی که اخیراً توسط فدراسیون جهانی کاراته (WKF) اجباری شده است، این است که همه شرکت کنندگان در مسابقات کنترل کاراته باید از هوگو کاراته یا هوگو کاراته استفاده می کردند.

شرکت کنندگان در کاراته موظفند طبق ضوابط تعیین شده هوگو هوگو هوگو را زیر لباس خود بپوشند. در نتیجه هوگو کاراته در مقایسه با سایر سبک های رزمی بسیار ضخیم است تا هیچ چالشی برای کاراته ایجاد نکند.

هوگو تکواندو

هنگام تمرین هنرهای رزمی، به ویژه تکواندو، سینه و پهلوها دو ناحیه از بدن هستند که اغلب در معرض ضربات مستقیم سلاح حریف قرار می گیرند. به عنوان ضربه مستقیم به قفسه سینه و سینه، طرفین دارای یک لبه مفید در زمین تکواندو هستند.

بنابراین، می‌توان گفت که محافظ‌های قفسه سینه، که به نام آغوش نیز شناخته می‌شوند، نقشی حیاتی در فرآیند ایجاد حفاظت بین تنه‌های ورزشکارانی که در مسابقه مسابقه می‌دهند، ایفا می‌کنند.

هوگو سانشو (هوگو ساندا)

Sun Dae یا Sunshu (به معنی نبرد آزاد) یک هنر رزمی با لحن چینی و یکی از ماهرترین هنرهای رزمی است که ترکیبی از روش های مبارزه در نظر گرفته می شود.

این تکنیک ترکیبی از کشتی، کیک باکس و آکروباتیک است. ساندا به همراه تالو یکی از دو بخش هنرهای رزمی معاصر چین ووشو است. با توجه به اینکه هنرهای رزمی و قفسه سینه به طور مداوم توسط حملات مستقیم دست ها و پاها مورد حمله قرار می گیرند،

سازندگان تجهیزات ایمنی هنرهای رزمی هوگو ساندا یا سانشو هوگو را یکی از اهداف اصلی تولید خود قرار می دهند. و برای افزایش کیفیت این سپرها، همواره از بهترین الزامات دقت و ایمنی برخوردار بوده اند.

هوگو الکترونیکی

هوگوی معمولی و الکترونیکی از نظر ضربه زدن و محافظت از ورزشکار تفاوتی با هم ندارند، اما هوگو الکترونیکی عملکرد متفاوتی با هوگوی معمولی دارد.

هوگو الکترونیکی با کمک سنسورهایی که در آن تعبیه شده است به کاهش عدم دقت در داوری کمک می کند. هوگوی الکترونیکی که در ایران به آن هوگوی حسی نیز می‌گویند.

در بسیاری از کشورها در رویدادهای متعددی مورد استفاده قرار می‌گیرد. Daedo و Kpnp ممکن است در میان بزرگترین و بزرگترین تولیدکنندگان قرار گیرند.

پوشاک مخصوص تکواندو (TOBOK)

لباس مورد استفاده تکواندوکاران TOBOK نام دارد. کمربند تکواندو، شلوار تکواندو (به نام های) و لباس تکواندو (به نام سان گی) توپوک (T) را تشکیل می دهند.

این نوع لباس نه تنها در حین تمرین پوشیده می شود، بلکه در طول مسابقات نیز پوشیده می شود. نه تنها در حین تمرین پوشیده می شود، بلکه در هنگام مسابقه نیز پوشیده می شود. لباس تکواندو که با نام TOBOK شناخته می شود، سفید است و دارای کمربند است که دور کمر فرد پوشنده آن می چرخد.

توبوک در رنگ‌های مختلفی از جمله مشکی نیز موجود است، رنگی که بیشتر توسط مربیان این فعالیت هنگام کار با ورزشکاران خود استفاده می‌شود. شرکت کنندگان در مسابقات تکواندو ملزم به پوشیدن توبوک سفید هستند. شکل اول توبوک توبوک ضربدری و نوع دوم توبوک هفت پر است.

با این حال محبوب ترین نوع توبوک، توبوک هفت یقه یا پومسه (مبارزه) است که شاهد استفاده تکواندوکاران در مسابقات هستیم. لباس تکواندو که به نام توبوک شناخته می شود، در اندازه های مختلفی تولید می شود و به گونه ای ساخته شده است.

که توانایی ورزشکار را برای انجام حرکات رزمی خود در هنگام پوشیدن آن برای تمرین یا مسابقه محدود نمی کند. پنبه به دلیل توانایی استثنایی آن در جذب سریع عرق و خنک نگه داشتن کاربران، ماده انتخابی برای اکثر لوله‌ها است.

تکنیک تکواندو معروف به هوگو (نگهبان سینه-شکم)

هوگو یک ضربه گیر است که تکواندوکاران در طول مسابقات از آن استفاده می کنند تا از سینه و شکم خود در برابر آسیب محافظت کنند.

ورزشکارانی که در مسابقات تکواندو شرکت می کنند اغلب موظف به استفاده از حلقه های قرمز یا آبی هستند. هوگوها معمولاً دارای یک کلاهک فوم در بالا هستند و لایه داخلی محافظ آنها از یک لایه پلی اتیلن و یک لایه فوم EVA ساخته شده است. این لایه‌ها با هم کار می‌کنند تا ضربه‌ها را کاهش دهند و ورزشکار را ایمن نگه دارند.

کاپ(ناشیم) تکواندو

کاپ که به نام نانشیم نیز شناخته می شود، یک وسیله ضروری است که در مسابقات هنرهای رزمی استفاده می شود. وظیفه اصلی آن محافظت از اندام های حیاتی بدن در برابر هر ضربه ای است که ممکن است وارد شود.

افرادی که مشغول فعالیت در ورزش تکواندو هستند بعد از خرید این کاپ باید حتما خرید هوگو تکواندو را در الویت کار خود قرار دهند.

این کاپ دارای ضربه گیر بسیار مقاومی است که از پلاستیک سخت ساخته شده است و دارای کش هایی برای پوشیدن و ثابت نگه داشتن بدن ورزشکار روی آن است.

کاپ زیر لباس ورزشکار پوشیده می شود و همچنین دارای ضربه گیر بسیار مقاومی است. فوم‌های نرم در تمام قسمت داخلی فنجان دوخته می‌شوند و اطمینان حاصل می‌کنند که کشاله ران ورزشکار از ناراحتی محافظت می‌کند.

و در عین حال راحت است. در طول مسابقات تکواندو، ورزشکاران زن و مرد ملزم به استفاده از این گجت هستند.

چکیده کلی و سخن آخر

هوگو، پوشش ضربه گیر، در تکواندو برای محافظت از سینه و شکم ورزشکار در برابر ضربه در طول مسابقه استفاده می شود. هدف از این پوشش در تکواندو محافظت از بدن مبارز در برابر ضربات حریف به همراه تجهیزات حفاظتی اضافی مانند کلاه ایمنی خاص است.

در مسابقات اسپارینگ، هوگوهای مختلف توسط سبک های مختلف تکواندو استفاده می شود. هوگو در تکواندوی جهان از یک محافظ سر، دستکش، گارد پا و گارد نیم تنه تشکیل شده است.

فدراسیون بین‌المللی تکواندو اقدامات ایمنی مشابهی را به کار می‌گیرد اما از محافظان استفاده نمی‌کند. هوگوها در تکواندو جهانی اغلب رنگی هستند تا تشخیص دو رقیب از یکدیگر ساده‌تر باشد (زیرا ممکن است با سرعت بالا در منطقه اسپارینگ حرکت کنند و طرف‌ها را عوض کنند).

دو دسته دنده وجود دارد، یکی قرمز و دیگری آبی. تگ های رنگی اغلب در مسابقات اسپارینگ فدراسیون بین المللی تکواندو استفاده می شود. هوگو نام گارد بالایی است که تکواندوکاران بر تن می کنند. هوگو در زبان انگلیسی به معنای “سینه” یا “حفاظت از سینه” است.

از سال 1950، هوگو در مسابقات فدراسیون جهانی تکواندو مورد استفاده قرار گرفت. در مسابقات بهار تکواندو، هوگو بیشترین استفاده را در منطقه گلزنی دارد. Hogus توسط تعدادی از مشاغل از جمله آدیداس و دا دو تولید می شود. WTF فقط چند مارک محافظ قفسه سینه را تایید می کند.

هنگام رقابت در مسابقات WTF یا مسابقات المپیک، محافظت از قفسه سینه لازم است. در سطح ملی و بین‌المللی اسپارینگ، هوگو الکترونیکی با استفاده از حسگرهای داخلی که تعیین می‌کنند.

چه زمانی یک ضربه منصفانه اتفاق افتاده است، امتیازگیری را به‌طور خودکار ساده می‌کند. در مسابقات سطح پایین این وظیفه توسط داوران انسانی انجام می شود. از اینکه وقت خود را به جهت مطالعه این مقاله با موضوع خرید هوگو تکواندو گذاشتید، بسیار سپاسگذاریم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *