هندزفری بلوتوثی دقیقا چیست؟

هدست بلوتوثی یک نمونه از هدفون های مجهز به استریو برای پخش موسیقی و مکالمه با تلفن همراه است. این هدست ها به طور خاص برای برقراری تماس های تلفنی طراحی شده اند و می توانند به صورت بی سیم از طریق سیستم بلوتوث به دستگاه های مختلف متصل شوند.

با استفاده از این فناوری به راحتی می توانید صدا را بدون دردسر سیم ارسال و دریافت کنید. در گذشته شما مجبور بودید برای برقراری تماس های طولانی گوشی موبایل خودتان را با دست نگه دارید و با مکالمه خود ادامه دهید.

انجام این کار برای افرادی که قصد دارند ساعت ها و یا در زمان های بسیاری از تلفن همراه خود به جهت مکالمه های تلفنی استفاده کنند، کار بسیار سختی بود.

در بعضی از موارد به دلیل دسترسی نداشتن شخص با تلفن همراه خود ممکن بود، تا ارتباط و یا مکالمه سریع انجام نشود. به همین دلیل با ساخت هندزفری های بلوتوثی روز به روز مکالمه و یا گوش دادن به موسیقی آسان تر شد.

امروزه افراد بسیاری با خرید هندزفری بلوتوثی از مکالمه های طولانی و یا انجام کارهایی مانند: گوش دادن به موسیقی، تماشای فیلم و سریال های مورد علاقه شان استفاده می کنند.

در آینده های نه چندان دور نمونه هایی از این ابزار کاربردی ساخته خواهد شد. که در فاصله های بسیار دور و با قابلیت شارژ طولانی تری می توان از آن استفاده کرد.

خرید هندزفری بلوتوثی
قیمت هندزفری بلوتوثی سامسونگ

تاریخچه ساخت هندزفری به چه زمانی بر می گردد؟

شاید باورنکردنی به نظر برسد، اما تولید اولین هدفون به حدود 150 سال پیش برمی گردد. با این حال، این مدل‌های اولیه تفاوت زیادی با هدفون‌های مدرن، سبک و فعالی داشتند که امروزه با آن‌ها آشنا هستیم.

حدود 130 سال پیش، یک مهندس فرانسوی اولین AirPods را ایجاد کرد که نقطه عطف مهمی در توسعه هدفون بود. این روند تا حدود 110 سال پیش ادامه داشت که هدفون ها رسما وارد بازار شدند.

جالب اینجاست که هدفون های بی سیم حدود 60 سال قبل از ظهور بلوتوث اولین حضور خود را در جهان اعلام کردند. این مدل های اولیه بی سیم با استفاده از امواج رادیویی کار می کردند.

با پیشرفت تکنولوژی، Bose اولین هدفون حذف نویز را تقریباً 33 سال پیش به بازار معرفی کرد. در سال 2000 بود که هدفون های هندزفری رایج شد.

قبل از سال 2004، هندزفری های بلوتوث وجود نداشتند و هدفون های هندزفری بی سیم در سال های بعد معرفی شدند.

در سال 2016، اپل با حذف جک 3.5 میلی متری صدا از آیفون 7، نقشی اساسی در تغییر هندزفری های بلوتوث ایفا کرد. این حرکت به تدریج منجر به جایگزینی هدفون های سیمی با جایگزین های بلوتوث شد.

و در این دوره بود که اپل ایرپاد به عنوان یک بازیگر مهم در بازار ظاهر شد. امروزه، اکثر شرکت‌ها گزینه‌های هندزفری بی‌سیم را در اولویت قرار می‌دهند، زیرا اکثر گوشی‌ها دیگر از جک 3.5 میلی‌متری برخوردار نیستند.

قیمت هندزفری بلوتوثی به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت دستگاه های هندزفری بی سیم تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار دارد. یکی از عوامل مهم برند است که نمونه آن قیمت بالاتر ایرپادهای اپل در مقایسه با محصولات Anc است.

علاوه بر این، قیمت با توجه به ویژگی ها و درایور هندزفری تعیین می شود. برای مثال، دستگاه‌های هندزفری مجهز به فناوری ANC (حذف نویز فعال) با قیمت بالاتری فروخته می‌شوند و آنهایی که درایورهای برتر و کیفیت صدا دارند گران‌تر هستند.

سایر عواملی که بر قیمت تأثیر می گذارند عبارتند از: اندازه باتری، تعداد میکروفون ها، تراشه استفاده شده، نسخه بلوتوث، کیفیت ساخت و جعبه شارژ این دستگاه که می تواند بر قیمت کلی آن تاثیر بگذارد.

به طور کلی، مقرون به صرفه ترین گزینه ها مدل های سیمی هستند و به دنبال آن مدل های گردنی هستند، در حالی که هدفون های کاملا بی سیم، به ویژه نسخه های پرچمدار، قیمت بالاتری دارند.

اما شایان ذکر است که با توجه به بازار رقابتی و حضور شرکت های متعدد در صنعت هندزفری، قیمت ها به مرور زمان کاهش یافته است. به همین جهت امروزه توید کننده های هندزفری بلوتوثی به دنبال ارائه کیفیت بهتر به مشتریان خود هستند.

راهنمای خرید هندزفری بلوتوث خوب در ایران

اکثر هدفون‌های بی‌سیم تازه‌ای که به تازگی منتشر شده‌اند، حتی در مدل‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر، به قابلیت حذف نویز فعال ANC مجهز هستند.

مهم است که مطمئن شوید مدل مورد نظری که خریداری می کنید دارای ANC است و این ویژگی به طور موثر در نحوه کیفیت ای کالا تاثیر گذار است.

علاوه بر این، توجه به سرعت شارژ هدفون ها و قابلیت شارژ کلی کیس بسیار مهم است. اگر زمان شارژ کوتاه باشد، ممکن است در وسط تماشای سریال یا گوش دادن به موسیقی، مجبور شوید یک هدفون را جایگزین این مدل از هندزفری ها کنید.

هنگام خرید یک هندزفری بلوتوث، ضروری است که سازگاری آن با گوشی خود را در نظر بگیرید. در حالی که دستگاه‌های هندزفری بلوتوث به طور کلی به تلفن‌های مختلف متصل می‌شوند، محصولات خاصی مانند AirPods اپل، بدون شک برای آیفون‌ها بهینه شده‌اند و با آن‌ها کار می‌کنند.

به طور مشابه، Samsung Galaxy Buds و Xiaomi Buds دارای ویژگی‌های خاصی هستند که برای برندهای مربوطه خود طراحی شده‌اند.

به عنوان مثال، عملکرد پاپ آپ دستگاه های هندزفری شیائومی در گوشی های شیائومی بدون نقص کار می کند، اما در سایر گوشی های سامسونگ این ویژگی نمایش داده نمی شود.

به همین ترتیب، ویژگی صدای 360 درجه Samsung Galaxy Buds Pro در انحصار گوشی های سامسونگ است. در نهایت، در صورت امکان، توصیه می شود برای اطمینان از سازگاری و عملکرد بهینه، یک دستگاه هندزفری از همان برند گوشی خود خریداری کنید.

راهنمای خرید هندزفری بلوتوثی خوب در ایران
بهترین هندزفری بلوتوث؛ راهنمای خرید + معرفی بهترین مدل ها

هندزفری کاملا بی‌سیم چه محصولی است؟

این مدل‌های خاص معمولاً به عنوان دستگاه‌های هندزفری بی‌سیم شناخته می‌شوند، اگرچه ممکن است آنها را با نام‌های مختلفی مانند AirPods، Buds، هندزفری TWS و… بشناسید.

قیمت هندزفری های بلوتوثی که کاملاً بدون سیم هست در مقایسه با مدل های دیگر کمی بیشتر است. هنگامی که یک دستگاه هندزفری بلوتوث بی سیم خریداری می کنید، معمولاً در یک جعبه جمع و جور حاوی دو هدفون قرار دارد.

این هدفون ها با قرار دادن آن ها در داخل قاب همراه شارژ می شوند که می توان آن را همانند گوشی های هوشمند شارژ کرد.

دلیل اصلی محبوبیت بی‌شمار این نوع هندزفری‌ها، اندازه کوچک، قابلیت حمل آسان و عدم وجود سیم است. در این مدل ها حتی ارتباط بین دو هدفون از طریق بلوتوث برقرار می شود و نیازی به سیم های فیزیکی ندارد.

هنگام جستجوی یک دستگاه هندزفری کاملاً بی سیم، مهم است که در نظر داشته باشید که آنها در اشکال مختلفی در بازار وجود دارند.

برخی از مدل ها دارای ساقه می باشند، در حالی که برخی دیگر مانند گلکسی بادز سامسونگ به خوبی در داخل گوش قرار می گیرند.

توصیه می شود محصولی را انتخاب کنید که هم طراحی راحت و هم ویژگی های ارگونومیک داشته باشد.

مدل‌هایی که دارای نوک گوش سیلیکونی هستند، تناسب بهتری دارند و به طور موثر صدای اطراف را مسدود می‌کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *