رزیدنت اویل 5

نقد و بررسی Resident Evil 5


شواهدی از ساخت نسخه بازسازی شده Resident Evil 5 به گوش می رسد که بسیاری از کاربران این gameplay را خوشحال کرده و بیشتر گیمرها برای زمان انتشار آن لحظه شماری می کنند.

در ادامه این مقاله از سایت دکه سبز با ما همراه باشید تا در مورد تغییرات نسخه اخیر این بازی به بحث و گفتگو بپردازیم.

چه قابلیت هایی به نسخه جدید اضافه شده است؟

اگر Resident Evil 5 را به یاد داشته باشید. شما می توانستید در حالت Co-op  و یا دونفره بازی  را اجرا کنید.

چرا که محیط دو نفره این گیم پلی بسیار جذاب و هیجان انگیز است و بدون شک آن را به یکی از برترین بازی های داستانی تبدیل کرده است.

کریس و شوا از کاراکترهای اصلی این گیم پلی هستند که در مراحل مختلف بازی وارد ماجراجویی های گوناگونی می شوند.

با قابلیت هایی که به جهت مبادله آیتم ها، شخصیت ها، خرید و ارتقاء سلاح ها، تجهیزات مختلف در این نسخه است. بازیکنان به راحتی می توانند خود را در یک فضای دو نفره و یک دنیای دیگرغوطه ور سازند.

در حالی که انتظار می رود کریس و شیوا در نسخه بازسازی شده دوباره با هم متحد خواهند شد. سوال مهم این است که آیا Capcom ویژگی Co-op را از طریق Split Screen یا به صورت آنلاین به این نسخه اضافه خواهد کرد.

چشم انداز نسخه بازسازی شده رزیدنت اویل 5، این بار با ساختاری جدید و مدرن، مطمئناً هر گیمری را ساعت ها پشت کامپیوتر خود خواهد نشاند.

ویژگی های اضافی یکپارچه شده در نسخه اصلی

قطعه به یقین  Capcom شاید تصمیم بگیرد، رویه Separate Way را برای بسته های الحاقی Resident Evil 5 یعنی Lost in Nightmares و Desperate Escape ترکیب کند و پس از انتشار نسخه جدید آنها را به عنوان یک بسته الحاقی پولی منتشر کند.

با این حال، من امیدواریم که Capcom به هر دلیلی از بازسازی این بسته های الحاقی دریغ نکند. صرف نظر از این، شاید فرصت لذت بردن از این دو قابلیت کوتاه و در عین حال جذاب را اضافه شود.

در حالت ایده ‌آل، هر دوی این ویژگی هی جدید، مخصوصا Lost in Nightmares، باید به خوبی بهینه شوند، چه به‌عنوان مرحله فلاش ‌بک یا به‌ عنوان محتوای جداگانه.

دلیل این کار و اضافه شدن قابلیت Lost in Nightmares ارائه اطلاعاتی در پس زمینه سرنوشت جیل و وسکر است و بدون آن ها داستان این گیم ناقص خواهد شد.

پیش بینی اینکه Capcom در نهایت چه تصمیمی خواهد گرفت دشوار است، زیرا آنها گزینه های مختلفی روی میز دارند. آن‌ها می‌توانند ویژگی هایی را در داستان اصلی ادغام کنند تا روایتی منسجم‌ تر و حرفه ای تری را به وجود آورند.

6 مورد از مواردی که باید تغییر کنند

  • مبارزه با El Gignante

امیدواریم کپکام در نسخه Resident Evil 5 تغییراتی در مرحله تعقیب و گریز خودرو و باس فایت El Gigante ایجاد کند. این موضوع یک مشکل بزرگ برای بسیاری از بازیکنان به دلیل مسائل مربوط به هدف گیری، دوربین و هوش مصنوعی است.

در مراحل سخت تر و حرفه ای تر این موضوع بیشتر به چشم می خورد. با رویکرد جدیدی که آنها به جهت تغییرات بهتر در این نسخه ایجاد کردند.

شاید بسیاری از بخش های بازی حذف و یا اصلاح شود تا جذابیت داستانی آن برای گیمرها حفظ شود. اما هنوز عده ای از کاربران علاقه خاصی به باس فایت های چالش برانگیز دارند.

رزیدنت اویل 5

  • سیستمی برای مدیریت موجودی

نسخه پنجم یک سیستم موجودی و مدیریت دارایی کاملی را اضافه خواهد کرد. برخی از بازیکنان از سادگی و محدودیت‌های موجودی این نسخه استقبال می‌کنند.

در حالی که برخی دیگر با رابط کاربری، محدودیت‌ها و عدم قابلیت ارتقا مشکل داشتند. شخصاً معتقدم که اگر این قابلیت به صورت هوشمندانه پیاده سازی شود، مکانیسم Inventory می تواند جنبه جذاب یک بازی Survival Horror باشد.

با این حال، ذکر این نکته ضروری است که رزیدنت اویل 5 را به دلیل ساختار، طراحی، جذابیت و داشتن مهمات و آیتم ها نمی توان به عنوان Survival Horror در نظر گرفت.

استفاده از Inventory نه فضایی با ماهیت پر و محیط اکشن بازی را به دنبال نداشت. حتی گنجاندن جلیقه های ضد گلوله و Melee Vests فضای ارزشمند Inventory را اشغال می نمود و گیم پلی را چالش برانگیزتر می کرد.

به نظر من نسخه بازسازی شده باید تغییرات قابل توجهی در مکانیزم Inventory داشته باشد. اگر هدف آنها برای ایجاد عملکردهای بهینه تر است، لازمه آن یک سیستم موجودی انعطاف پذیر با گزینه های بیشتر برای بازیکنان ایده آل می باشد.

پیاده سازی Inventory Case از Resident Evil 4 Remake می تواند یک راه حل بالقوه باشد.

  • محیط و چیدمان سکوها

در نسخه Resident Evil 4 تغییر محسوسی در فضا و محیط آن ایجاد شد. قسمت بزرگی از داستان در شب اتفاق افتاد و حال و هوای تاریک ‌تر و مهناک تری را داشت.

طراحان همچنین عناصر اغراق آمیز و بی کیفیت را حذف کرند. اما کپکام با بازسازی Resident Evil 5 نیز همین مسیر را دنبال خواهد کرد.

حذف عناصر اغراق آمیز، ایجاد تغییرات در ظاهر و رفتار دشمنان و ایجاد فضایی تاریک تر و ترسناک تر، محیط این گیم پلی را تا حد زیادی بهبود می بخشد و جذابیت آن را بالاتر خواهد برد.

با این حال رزیدنت اویل 5 هنوز هم یک محیط اکشن است و از سوی دیگر، دیدن اکتشافات بیشتر و اسرار پنهان در این بازی، به خصوص در محیط های بزرگتر، جذاب به نظر می رسد.

در حالی که به دلیل ماهیت کلی بازی، نمی‌توانیم انتظار مراحل قدیمی را داشته باشیم.

  • باس فایت‌های گوناگون

باس فایت‌ها در Resident Evil 5 تاثیری ماندگار بر جای می‌گذارند، اما در بازسازی، باید تغییرات مختلفی را برای هماهنگی با چارچوب مدرن آثار RE انجام دهند.

برخی از این باس فایت ها، مانند: Uroboros  نیازی به تغییرات گسترده ندارند. در عوض، آنها باید بر روی تغییرات کلی از نظر طراحی محیط اصلی تمرکز کنند.

از سوی دیگر، باس هایی مانند Popokarimu، سانتیپاد پرنده، Irving و U-8 نیاز به تغییرات اساسی دارند و باید از حالت اغراق آمیز نسخه اصلی فاصله بگیرند.

آنها باید رویکردی مدرن، سینمایی و واقع گرایانه تر را در دنبال کنند. این احتمال وجود دارد که Capcom حداقل یک باس فایت غیر انسانی را به دلیل تغییرات طراحی حذف کند، اگرچه با توجه به داستان و اتفاقات بازی بعید به نظر می رسد.

صرف نظر از این، همه باس‌ فایت ها باید دستخوش تغییرات قابل ‌توجهی شوند و تا حد امکان از ساختار اغراق ‌شده نسخه اصلی فاصله بگیرند.

رزیدنت اویل 5

  • داشتن بازرگانان یا یک سیستم بهبود یافته برای خرید، فروش و تبلیغات

در Resident Evil 5، بازیکنان این امکان را داشتند که اقلام، جواهرات و مهمات را بخرند و یا به فروش برسانند و همچنین سلاح‌ها را از طریق منوی بازی ارتقا دهند.

وجود یک انبار بی نهایت برای ذخیره اقلام نیز یک ویژگی راحت برای کاربران است. اما با توجه به ساختار جدید در این نسخه، بعید به نظر می رسد که این ویژگی حفظ شود.

برای بالا بردن جذابیت و غرق شدن در محیط این گیم معرفی شخصیتی مانند Merchant در مسیر بازی می تواند راه حل مناسبی باشد. به این ترتیب، بازیکنان همچنان می توانند به شیوه ای تعاملی تر در خرید و فروش فعالیت کنند.

اما این نکته را در نظر داشته باشید که در نسخه اصلی ما به ملاقات با یک تاجر آفریقایی برای خرید سلاح می رفتیم. به همین دلیل استفاده از چنین شخصیتی در محیط این گیم پلی یک موضوع قابل توجیح می باشد.

  • داستان و شخصیت ها اصلی باید کمی تغییر کنند

در نسخه اصلی، برخی از شخصیت ها مانند رابطه بین وسکر و اکسلا فرصت رشد کاملی را نداشتند.

Excella می تواند کمی حرفه ای تر به نظر برسد، در حالی که وسکر می تواند حضور پویاتری داشته باشد و رابطه آنها می تواند بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

نقش شاوا را نیز می‌توان کمی توسعه داد، اگرچه رابطه کریس و شوا قبلاً در نسخه اصلی به خوبی به تصویر کشیده شده بود و این مورد نیازی به تغییرات اساسی نداشت.

با این حال امیدواریم که تغییرات اخیر به نفع سلیقه کاربران باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *