خرید کرسی برقی

اگر در دهه چهارم زندگی هستید، به یاد داشته باشید که در دوران کودکی و جوانی، خانواده‌های ایرانی در روزهای سرد زمستان چیزی جز کرسی زغالی وجود نداشت. امروزه بسیاری از پزشکان مزایا و دلایل استفاده از این کرسی را بیان می‌کنند، اما شرایط فعلی خانه اجازه تعویض کرسی‌های قدیمی را نمی‌دهد. اینجاست که کرسی‌های برقی به کمک شما می‌آیند. خرید کرسی برقی نکاتی دارد که اگر از آن اطلاعی نداشته باشید سلامت خانواده به خطر می‌اندازد با ما همراه به اشدی تا در مورد این وسیله اطلاعات بسیار بیشتری را کسب نمایید.

تفاوت میان کرسی‌ برقی و کرسی زغالی در چیست؟

اگر شما زمان‌های قدیم را به یاد آورید کرسی‌های قیدمی یک میز بسیار بزرگ داشتند که همراه آن ظرف بسیار بزرگی برای قرار دادن زغال داخل محفظه آن بود بااین‌وجود شما مجبور بودید تا زمین را کمی گود کنید و آن را را در قسمت پایین‌تر از سطح زمین بگذارید. با انجام این کار ایمنی بسیار بالا می‌رفت و امکان سوختن و یا آتش‌سوزی بسیار کاهش پیدا می‌کرد؛ اما امروزه با پیشرفت فنّاوری و مدرن شدن زندگی دیگر نیازی به انجام این کارها نیست چراکه کرسی برقی به بازار آمده تا نیاز شمارا به‌خوبی برطرف کند.

از طرفی کرسی زغالی تنها ایرادی که داشت براثر دود کردن محیط را آلوده می‌ساخت و هوای داخل را برای تنفسم نامطلوب می‌کرد. حال با خرید کرسی برقی دیگر شما این مشکلات را نخواهید داشت و در فصل سرما پاهای شما گرم می‌ماند و خطری به‌ موجب آتش‌سوزی و یا مسوم شدن شما را تهدید نخواهد کرد.

درهرحال هنوز هم از کرسی‌های متنوعی استفاده می‌شود که این کرسی‌ها به شرح زیر است:

با این وجود هنوز هم از کرسی‌های بسیار متفاوتی برای  گرم کردن محیط خانه استفاده می‌شود که مهمترین مدل‌های آن به صورت زیر است:

  • کرسی زغالی
  • کرسی برقی لامپی
  • کرسی با بخاری‌ برقی
  • کرسی تاشو ژاپنی یا کوتاتسو
  • کرسی تخت شو

مشخصات کلی محصول :

  • خصوصیات: تایمر
  • سیستم ایمنی: قفل کودک
  • قابلیت‌ها: قابلیت تنظیم دما دارد
  • قابلیت نصب: زمین
  • تنظیمات حرارت: دارد
  • ابعاد: ۲۵×۲۵×۱۰ سانتی متر سانتی‌متر
  • ولتاژ ورودی برق:۲۲۰ ولت
  • حداقل توان گرمایشی:۲۰۰
  • حداکثر توان گرمایشی:۵۰۰
  • وزن بسته‌بندی:۱۲۰۰ گرم
  • وزن :۱۱۰۰ گرم

به چه دلیل خرید کرسی برقی توصیه می‌گردد؟

همانطور که می دانید کرسی‌ها فواید زیادی برای سلامتی دارند. مهمترین کاربردهای کرسی را می توان به صورت زیر شرح داد:

یکی از کارهایی که می توانید برای اطمینان از سلامت بدن خود انجام دهید، ایجاد تعادل بین سودا و بلغم است. استفاده از کرسی این تعادل را ایجاد می کند زیرا گرما را از طریق پاها به بدن منتقل می نماید.
به گفته پزشکان، اگر پاها در هنگام خواب و استراحت بدن گرم شوند، میزان دفع مواد زائد افزایش می یابد.

وقتی پاها در هنگام استراحت و خواب گرم می شوند، گردش خون در بدن افزایش یافته. اگر گردش خون در بدن افزایش یابد، می توان به نتایج سلامتی مختلفی مانند بهبود حافظه، بهبود درد استخوان، کاهش فشار خون و بهبود دیابت و تنظیم فشار خون، هورمون های بدن دست یافت.
جالب است بدانید که گرم کردن پاها در خواب باعث تحریک مغز استخوان و افزایش تولید گلبول های قرمز می‌گردد.

چند نکته در مورد خرید کرسی برقی

اکنون که با مزایا و تفاوت‌های کرسی برقی و زغالی آشنا شدید، وقت آن است که در مورد این نکات کاربردی خرید محصول بیشتر بدانید.
به یاد داشته باشید که این محصولات برای روشن شدن از برق استفاده می‌کنند، بنابراین هنگام خرید باید از ایمنی آنها آگاه باشید.
نکات مهم برای انتخاب و خرید کرسی برقی:

توجه به علامت استاندارد محصول را فراموش نکنید

همانطور که از محصول مشخص است، کرسی برقی وسیله‌ای است که برای شروع کار و آماده شدن به گرم کردن به برق نیاز دارد. بنابراین توجه به کیفیت آن در هنگام خرید این محصول ضروری است.
علامت تایید شده نشان می دهد که کرسی خریداری شده از نظر مواد اولیه و ایمنی کافی برای ساخت و استفاده از استانداردهای لازم برخوردار است.

حتما بخوانید: راهنمای خرید تیشرت مردانه

مهم است که از اندازه کرسی آگاه باشید

یکی دیگر از عواملی که در هنگام خرید این محصولات باید در نظر گرفت اندازه موتور میز و صندلی است.
اگر تعداد افراد زیادی از کرسی استفاده می‌کنند، خرید کرسی برقی با سایز بزرگ‌تر را به شما پیشنهاد می‌کنیم، در غیر این صورت بهتر است یک گرم‌کننده مناسب‌تر داشته باشید، زیرا کرسی سایز بزرگ انرژی را هدر می‌دهد.

نکته سوم توجه به میزان انرژی مصرفی هنگام خرید محصول است.

همانطور که گفته شد، کرسی برقی با استفاده از لامپ‌ها یا عناصر بزرگ گرما تولید می‌کنند، باید به میزان انرژی موجود در آنها توجه شود.
امروزه به برکت پیشرفت علم و فناوری محصولاتی با مصرف انرژی الکتریکی پایین و قابل قبول تولید و به بازار مصرف عرضه می شود.

این مدل کرسی در مقایسه با استفاده از لامپ های قدیمی با مصرف انرژی بسیار ارزان تر است و از اتلاف بیش از حد انرژی در خانه شما جلوگیری می کند. بنابراین در خرید کرسی برقی حتما به مصرف انرژی آن ها توجه کنید.

تحمل حرارت بالا باید یکی از ویژگی های کلیدی کرسی برقی باشد

از آنجایی که این محصولات وظیفه تامین انرژی حرارتی را بر عهده دارند، لازم است که آنها و تمامی مصالح به کار رفته در ساخت آنها در برابر حرارت و دمای بالا مقاوم باشند.
برای مثال اگر از مدلی مانند بخاری برقی برای کرسی استفاده می‌کنید، رنگ استفاده شده در محصول باید مقاوم در برابر حرارت باشد.

اگر کرسی بی‌کیفیت باشد، پس از مدتی رنگ به تدریج محو می‌شود، تمام اتصالات الکتریکی مانند سیم، دوشاخه و … محصول باید مقاوم در برابر حرارت باشد یا روی صندلی استفاده شود تا در معرض گرما قرار نگیرد.
حتما به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشید زیرا اگر وسایل الکترونیکی و وسایل برقی در اثر حرارت آسیب ببینند، خطر برق گرفتگی بسیار افزایش می یابد.

برای ساخت کرسی برقی از چه موادی استفاده شده است؟

یکی از مواردی که منجر به تولید انواع کرسی شده است، استفاده از مدل های مختلف المنت است.
ویژگی های محبوب کرسی‌های برقی عبارتند از:

  1. عناصر سرامیکی
  2. عناصر فلزی
  3. عناصر هالوژن
  4. عناصر رسی
  5. عنصر شیشه ای هالوژن

هر یک از موارد فوق دارای مزایایی نسبت به سایر عناصر است، به عنوان مثال عناصر رسی نسبت به سایر عناصر کندتر سرد می شوند، اما در معرض خطر شکستگی و ترک خوردن بیشتری هستند.
شاید بهتر باشد قبل از خرید این محصولات به سرعت اجزای مختلف را در نظر بگیرید و بهترین محصول را برای خانه خود تهیه کنید.

به جزئیات محصولی که انتخاب می کنید توجه کنید

شاید فکر کنید خرید این محصول کار ساده‌ای است اما در هنگام خرید کرسی برقی بهتر است به جزئیات آن توجه کنید.
نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که هر مدل بخاری برقی کوچک را نمی‌توان گزینه مناسبی به عنوان کرسی برقی در نظر گرفت.
نکته دیگری که باید در مورد جزئیات محصول در نظر داشت این است که بخاری‌های کوچک فن دار برای استفاده با نام کرسی انتخاب مناسبی نیستند، زیرا آنها اتاق را به سرعت گرم می کنند و در هنگام خاموش شدن به همان سرعت گرما را از دست می دهند.

چکیده کلی و کلام آخر

در این مقاله به نکاتی درباره خرید کرسی برقی اشاره کردیم ازآنجاکه همیشه باید در زمان خوابیدن گرمای خوبی را برای محیط اتاق خود ایجاد کنیم تا خوابی آرام و همراه با سلامتی داشته باشیم. به لطف تهیه کرسی شما همیشه لذت کافی را از خوابیدن خواهید برد. ما به شما توصیه می‌کنیم که جدای از قیمت این محصول در گام اول به فکر سلامتی خود باشید تا در زمان پیری از بیماری‌های چون استخوان‌درد و یا آرتروز در امان بمانید.
طبق گفته پزشکان خواب خوب مساوی با طول عمر زیاد که یکی از پارماتارهای خواب باکیفیت گرم بودن محیط مخحصوصا در ناحیه‌ پاهای شما است. از اینکه وقتتان را به جهت مطالعه یکی دیگر از مقالات وبسایست دکه سبز گذاشتید کمال تشکر را دارینم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *