چگونه پیگیری محصولات پستی را انجام دهیم؟

اگر شما یک محصول را از طریق اینترنت خریداری کردید و حال به انتظار نشسته‌اید تا این محصول برای شما ارسال شود. ممکن است که به دلیل وارد نکردن درست اطلاعات این محصول به دست شما نرسد. اما راهکار نهایی برای دریافت محصول ما چیست؟ در این مقاله به‌صورت کامل به توضیح این موضوع خواهیم پرداخت.

پیگیری مرسوله پستی کد رهگیری

در زمان قدیم افراد بسیار زیادی از طریق پست محصولات خود را ارسال می‌کردند که انواع این پست‌ها تفاوت است. به فرض مثال پست سفارشی، پست پیشتاز، پست تیپاکس و… اما با روی کار آمدن فروشگاه‌های اینترنتی مردم به خریدهای اینترنتی روی آوردند. اما تنها مشکل این موضوع نرسیدن درست محصول به دست متریان است. این کار ممکن است برای بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی زیان‌بار باشد و نتوانند پیگیری محصولات پستی را انجام دهند. زمانی که یک کالا برگشت می‌خورد هزینه زیان باری برای فروشنده در بردارد که ممکن است حتی خریداران هم اعتماد کمتری به وب‌سایت‌های اینترنتی بکنند. حال برای پیگیری سفارش اینترنتی محصول خود باید به ‌صورت زیر اقدام کنید:

در گام اول به وب‌سایت tracking.post.ir مراجعه کنید.

بعد از وارد شدن به صفحه اصلی این سایت باید شناسه پستی محصولتان را که در زمان خرید دریافت کردید در کادر زیر وارد نمایید.

بعد از واردکردن کد رهگیری باید کلید enter را فشار دهید تا وضعیت محصول شما مشخص شود.

پیگیری محصولات اینترنتی

مشاهده می‌کنید که محصول در چه وضعیتی قرار دارد.

سامانه پیگیری مرسولات پستی

توجه: در هنگام خرید کالا کد رهگیری را یادداشت کنید تا بتوانید در این سایت وارد نمایید (این کد دقیقاً باید 20 کاراکتر باشد) در بعضی مواقع باید خودتان از طریق اداره پست محله روند پیگیری محصولات پستی را انجام دهید.

مزایای خرید اینترنتی

  1. صرفه‌جویی در زمان به خصوص در شهرهای پرجمعیت مانند تهران، مشهد، اصفهان و… که مشکل ترافیک دارند.
  2. امکان خرید محصولاتی که در بازار با قیمت بسیار بالاتری فروخته می‌شوند.
  3. برخورداری از کد تخفیف برای خریدهای بعدی که از قیم اصلی محصول کسر می‌کند.
  4. تنوع در خرید و امکان بازگشت وجه برای بیشتر محصولات وجود دارد.
  5. محصولاتی را که در بازار نمی‌توانید با قیمت مناسب پیدا کنید در خرید اینترنتی به‌راحتی قابل تهیه کردن هستند.
  6. به‌سادگی محصولی را برای کسی خرید کنید و درب منزل آن بفرستید.
  7. با وارد کردن شناسه محصول در سایت پست به سادگی پیگیری محصولات پستی را می‌توانید انجام دهید.

انواع روش‌های حمل کالا در جهان به چه صورت است؟

امروزه به لطف تکنولوژی انواع روش‌های حمل و نقل کالا روبه پیشرفت هستند و افراد بسیار زیادی در جهان به این روش‌ها اعتماد کرده‌اند. تمامی کالای جهان به سه روش زمینی، هوایی و دریایی حمل می‌شوند اما روش زمینی به دوشاخه ریلی و جاده‌ای تقسیم می‌شود. تقریباً درصد بسیاری از روش حمل ونقل جاده‌ای برای حمل کالا استفاده می‌کنند. این روش مقرون ‌به ‌صرفه‌ترین روش حمل نق در جهان است اما تنها ایراد آن زمان تحویل و ترخیص کالا در گمرک است. سایر روش‌ها مانند دریایی و هوایی از سرعت و کیفیت بالاتری برخوردارند و هزینه‌ای بسیار بیشتری برای حمل کالاها در بردارند. حمل و نقل کالا یکی از دغدغه‌های تولیدکنندگان در جهان است و به همین جهت بسیاری از محصولات ارزش حمل و نقل به کشورهای دیگر را ندارند و در صورت انتقال بار هزینه جابه‌جایی آنها بیشتر از هزینه خود محصول است. در تمامی این روش‌ها پیگیری محصولات پستی به شیوه خودش انجام می‌شود.

حمل و نقل زمینی

همان‌طور که در بالا به این موضوع اشاره کردیم حمل ونقل ریلی به  2 دسته تقسیم می‌شود که تولیدکنندگان به‌وسیله آن می‌توانند کالای خود را جابه‌جا کنند. حمل ونقل ریلی هزینه نسبتاً معقولی دارد. در این شیوه حمل نقل شما نیازمند جمع‌آوری مدارک موردنیاز برای تحویل و ترخیص کالای خود هستید. حمل ونقل کالا به روش دیگری مانند حمل نقل جاده‌ای هم مورداستفاده قرار می‌گیرد در این روش بسیاری از کامیون‌ها و کشنده‌های سنگین این وظیفه را بر عهده میگرند تا کالای موردنظر تأمین‌کنندگان به مقصد برسد.

حمل و نقل ریلی

حمل و نقل ریلی یکی از قدیمی‌ترین روش‌های جابه‌جایی مسافران و کالاها در جهان است. این روش از امنیت بسیار بالایی برخوردار است و هزینه نسبتاً کمی دارد. حمل ونقل ریلی قوانین بسیار سختی  دارد که یکی از آنها جمع‌آوری مدارک برای حمل ونقل است. مسافرت با حمل و نقل ریلی برای اکثر مردم لذت ‌بخش است. بسیاری از کارکنانی که در قطار کار می‌کنند از این کار لذت می‌برند. اگر قصد حمل ونقل با قطار را دارید برای یکبار هم که شده این روش را امتحان کنید.

 

حمل و نقل ریلی

حمل و نقل جاده‌ای

حمل و نقل زمینی در بین انواع روش‌های حمل و نقل یکی از ساده‌ترین‌ها به شمار می‌رود. این کار با استفاده از یک ماشین شخصی، اتوبوس، کامیون و تریلرهای کابین دار انجام می‌شود. حمل و نقل جاده‌ای به‌منظور جابه‌جایی مسافران و یا انتقال کالا‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. این روش حمل و نقل به دو صورت  داخلی و خارجی قابل‌استفاده است.

حمل و نقل زمینی

حمل و نقل هوایی

این روش که بسیار مرسوم است و برای جابه‌جایی مسافران از یک قاره به قاره دیگر مورد استفاده قرار می‌گردد. همچنین حمل ونقل هوایی محصولات با این روش بسیار آسان و با سرعت بسیار بالا انجام می‌شود. تنها ایراد این روش خطرات احتمالی آن مانند: نقص فنی، خطرات حملات هوایی و یا هزینه بالای سوخت آن است. در این روش به ‌راحتی محصول و یا هر شخصی می‌تواند به هرجای از جهان حتی خارج از جو کره زمین سفر کند. در آینده‌ای نه ‌چندان دور افراد بسیار زیادی به ‌وسیله حمل ونقل هوایی می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن به قاره و یا سیاره‌ای دیگر سفر کنند.

حمل و نقل هوایی

حمل و نقل دریایی

حمل ونقل دریایی یکی از مهم‌ترین اصول تجارت در جهان است. این روش برای جابه‌جایی کالاها بسیار بزرگ و مهم مورد استفاده قرار می‌گردد مانند حمل اسکله نفتی، تجهیزات نظامی، کالاهایی با تیراژ بالا مانند خودرو و… تنها خطر این روش حمله دزدان دریایی و یا نقص فنی در کشتی‌های حمل بار و یا نفتکش‌ها است. هزینه این روش تقریباً مقرون ‌به ‌صرفه است و یکی از باسابقه دار ترین متدهای حمل ونقل در دنیای تجارت به شمار می‌رود.

حمل و نقل دریایی

چکیده کلی و کلا پایانی

در این مقاله توضیحاتی در مورد انواع روش‌های حمل و نقل در جهان به شما دوستان عزیز ارائه کردیم. همین‌طور روشی برای پیگیری محصولات پستی و کالاهایی که خریداری کردیده‌اید به شما راهکاری ارائه کردیم. اگر شما همواره نتوانستید کالای خریداری شده خود را پیگیری کنید باید به یکی از مراکز پست محلتان مراجعه کنید و موضوع را پیگیری نمایید. در گام بعد می‌بایست با وب‌سایتی که کالا یا خدمات موردنظرتان را به فروش می‌رسانند، مکاتبه کنید. امیدواریم که با مطالعه این مقاله دانش و لذت کافی در رابطه با طریقه پیگیری محصولات خریداری شده کسب کرده باشید. تمامی سؤالات و نظرات خودتان را برای ما ارسال کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *