لپ تاپ

بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی و رندرینگ 2024


اگر اخیراً تصمیم به خرید لپ‌تاپ گرفته‌اید، احتمالاً در حال حاضر مشغول تحقیق برترین لپ‌تاپ‌های موجود در بازار ایران هستید.

با توجه به ماهیت گران قیمت لپ‌تاپ‌ها، مهم است که با آشنایی با بهترین گزینه‌های موجود و در نظر گرفتن نیازهای کاریتان، یک خرید آگاهانه انجام دهید.

در این مقاله از وبسایت دکه سبز قصد داریم تا شما را با بهترین لپ تاب های موجود در بازار از نظر کیفیت و قیمت آشنا کنیم.

2023 MacBook Pro M2 Pro MNW93

لپ‌تاپ‌های اپل به دلیل کیفیت و عملکرد استثنایی‌شان مشهور هستند و همین امر باعث می‌شود در بازار به شدت مورد توجه قرار گیرند. این لپ‌تاپ‌ها دارای قدرت پردازش چشمگیر و صفحه‌نمایش درجه یک هستند که به محبوبیت آنها در بین مصرف‌کنندگان کمک کرده است. یکی از لپ‌تاپ‌های قابل توجهی که در بین سایر مدل های موجود متمایز است، مک‌بوک پرو M2 پرو MNW93 16 اینچی اپل است. این محصول بی نظیر اپل که به یک تراشه قوی M2 مجهز شده است، می‌تواند بدون زحمت برنامه‌ها را پردازش کند. علاوه بر این، دارای کارت گرافیک یکپارچه Apple M2 Pro است که قابلیت‌های سخت‌افزاری کلی آن را بیشتر می‌کند. این دستگاه با صفحه نمایش 16.2 اینچی و وضوح 3456 در 2234 پیکسل، تجربه بصری خیره کننده ای را ارائه می دهد. اپل پنل Liquid Retina XDR را در صفحه نمایش این محصول قرار داده است که نرخ تازه سازی 120 هرتز را نیز به رخ می کشد. از ویژگی های قابل توجه این صفحه نمایش می توان به روشنایی 1000 نیت در حالت XDR، تراکم پیکسلی 226 پیکسل در هر اینچ، پشتیبانی از فناوری True Tone و قابلیت نمایش 1 میلیارد رنگ اشاره کرد. MacBook M2 Pro یک انتخاب ایده آل برای طراحان گرافیک و افرادی است که به یک دستگاه با کارایی بالا نیاز دارند.

پیشنهاد مطالعه : راهنمای خرید بهترین گوشی تا 5 میلیون

Stealth 16 Mercedes-AMG Motorsport A13V i۹

MSI به دلیل تولید لپ تاپ های با کارایی بالا و درجه یک مشهور است. لپ‌تاپ MSI Stealth 16 Mercedes-AMG Motorsport به‌عنوان یکی از بهترین محصولات این برند شناخته می‌شود که دارای مشخصات چشمگیر است. این دستگاه با صفحه نمایش 16 اینچی OLED با رزولوشن 3840 در 2160 کیفیت بصری فوق العاده ای را ارائه می دهد. پوشش مات روی صفحه نمایش تضمین می کند که شما می توانید به راحتی محتوا را حتی در محیط های با نور خوب مشاهده کنید. از سوی دیگر، لپ تاپ ایسوس مجهز به پردازنده Core i9 13900H یک انتخاب عالی برای گیمرهایی است که به دنبال عملکرد بهینه در محیط بازی خود هستند. علاوه بر این، این محصول دارای پردازنده گرافیکی GeForce RTX 4060 است که 8 گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR6 را ارائه می دهد. این کالا MSI 1 ترابایت حافظه SSD را ارائه می دهد که می توان آن را مطابق با نیازتان ارتقا دهید. علاوه بر این، طیف وسیعی از گزینه های اتصال از جمله پورت های USB Type-C، USB Type-A، پورت HDMI، جک هدفون و میکروفون را شامل می شود.

ROG Strix SCAR 18

جدیدترین لپ تاپ ROG Strix SCAR 18 که به برند ایسوس اضافه شده است، به عنوان یکی از برترین انتخاب های بازار شناخته می شود. با مشخصات و عملکرد چشمگیر خود، یکی از انتخاب های علاقه مندان به بازی و کاربران می باشد. اگرچه قیمت بالاتری دارد، اما سرمایه گذاری برای کسانی که به دنبال یک سیستم با کیفیت بالا هستند ارزش آن را دارد. لپ تاپ اسکار 18 با وزن 3.10 کیلوگرم متعلق به سری Rag می باشد. این صفحه نمایش 18 اینچی با وضوح 2560 در 1600 اینچ و نرخ تازه سازی 165 هرتز دارد که تجربه کاربری استثنایی را تضمین می کند. روکش مات روی صفحه نمایش از خستگی چشم، به ویژه در محیط های کم نور یا هنگام استفاده در شب جلوگیری می کند. ایسوس این لپ تاپ را به پردازنده قدرتمند Corei9 مدل 13980HX، پردازنده 24 هسته ای با 36 مگابایت حافظه کش مجهز کرده است. سرعت چشمگیر آن به عملکرد یکپارچه کمک می کند. پردازنده گرافیکی، مدل GeForce RTX 4090، با 16 گیگابایت حافظه اختصاصی عرضه می‌شود که به راحتی بازی‌های سخت را مدیریت می‌کند و محتوای بصری فشرده دارد. این لپ تاپ دارای 1 ترابایت حافظه SSD و 32 گیگابایت رم است که تا 64 گیگابایت قابل ارتقا است. ویژگی‌های اضافی شامل نور پس‌زمینه RGB، وب‌کم با کیفیت HD، درگاه USB Type C با پشتیبانی از Thunderbolt و پورت HDMI است. باتری 4 سلولی این لپ تاپ دارای ظرفیت 90 واتی است که در مدت زمان زیادی می توانید از آن استفاده کنید.

ایسوس ROG Strix G16

اگر به دنبال بهترین لپ تاپ گیمینگ 16 اینچی می باشید، لپ تاپ 16 اینچی ASUS ROG Strix G16 G614 G614JZ i9 13980HX 16GB 2TB SSD RTX4080 به شما توصیه می شود. با پردازنده 9 هسته ای، صفحه نمایش 16 اینچی و حافظه 2 ترابایتی، به عنوان برترین انتخاب در میان لپ تاپ های گیمینگ ایسوس با پردازنده Corei9 شناخته می شود. این لپ تاپ دارای رزولوشن 2560 در 1600 پیکسل و نرخ تازه سازی 240 هرتز است که با پنل IPS برای تجربه بصری بهینه تکمیل شده است. پوشش صفحه نمایش مات تضمین می کند که هیچ تابشی در محیط بازی شما تداخل نداشته باشد و امکان بازی بدون وقفه در روز یا شب را فراهم می کند. Asus ROG Strix G16 در کنار مشخصات چشمگیر خود، ۱۶ گیگابایت رم دارد مکه عملکرد خوبی را برای بازی‌ها و برنامه‌های سنگین در برخواهد گرفت و آن را به گزینه‌ای عالی برای استفاده حرفه‌ای تبدیل می‌کند.

ام اس ای Raider GE78HX

Raider GE78HX 13VH بدون شک یکی از بهترین لپ تاپ های موجود در بازار ایران است. این محصول جزو سری های بی نشیر Raider، انتخابی ایده آل هم برای کارهای تخصصی و هم برای بازی های ویدئویی است، البته به شرطی که قیمت آن برای شما نگران کننده نباشد. از ویژگی های مهم این محصول وزن 3 کیلوگرم، صفحه نمایش 17 اینچی با پنل IPS مات و وضوح +QHD را می توان نام برد. نرخ تازه سازی صفحه نمایش 240 هرتز تجربه بازی استثنایی را تضمین می کند. در زیر درب آن، Raider GE78HX 13VH از یک پردازنده Core i9 مدل 13950HX، یک پردازنده 24 هسته ای قدرتمند، نیرو می گیرد. پردازنده گرافیکی آن، GeForce RTX 4080 با 12 گیگابایت حافظه اختصاصی، قابلیت های بازی آن را بیشتر می کند. این LAPTOP با 32 گیگابایت رم DDR5 و حافظه داخلی جادار 2 ترابایتی SSD، فضای ذخیره‌سازی کافی را برای همه فایل‌ها، بازی‌ها و محتوای چندرسانه‌ای شما دارد. دیگر با نگرانی در مورد تمام شدن فضای داخلی لپ تاب خداحافظی کنید. برای ادامه کار، این لپ تاپ به یک باتری 4 سلولی 99 وات ساعتی مجهز شده است که عمر باتری را بالا می برد. Raider GE78HX 13VH با عملکرد عالی، صفحه نمایش خیره کننده و مشخصات چشمگیر خود، واقعاً به عنوان یک لپ تاپ قابل توجه در بازار متمایز است.

لنوو Legion 7 Pro

اگر به دنبال یک LAPTOP باکیفیت هستید که با مشخصات فنی چشمگیر خود تجربه کاری استثنایی را ارائه دهد، Lenovo Legion 7 Pro یک انتخاب عالی است. این لپ‌تاپ نه تنها در زمان بازی عالی است، بلکه وظایف روزمره، تماشای فیلم و کارهای حرفه‌ای شما را به خوبی انجام می دهد. با داشتن صفحه نمایش 16 اینچی با پنل IPS مات و روشنایی 500 نیت، جلوه های بصری این محصول واقعا گیرا است. با نرخ تازه سازی 240 هرتز، بازی ها به طور یکپارچه اجرا می شوند و یک تجربه بازی همه جانبه را ارائه می دهند. Lenovo Legion 7 Pro به پردازنده قدرتمند Core i9 مدل 13900HX مجهز شده است که دارای 24 هسته و عملکرد فوق العاده است. علاوه بر این، پردازنده گرافیکی GeForce RTX 4080 با 12 گیگابایت حافظه، گیم پلی روان را حتی برای سخت ترین بازی ها تضمین می کند. با 1 ترابایت حافظه داخلی سخاوتمندانه و 32 گیگابایت رم، فضای کافی برای ذخیره تمامی فایل ها و اطلاعات شخصی خود خواهید داشت. باتری این لپ تاپ دارای ظرفیت 99.9 وات ساعت است که به شما امکان می دهد 1 تا 3 ساعت بدون نیاز به شارژ مداوم از آن استفاده کنید. هنگامی که زمان شارژ مجدد فرا می رسد، شارژر 330 واتی به طور موثر لپ تاپ را شارژ می کند. در آخر Lenovo Legion 7 Pro یک محصول کاملاً حرفه ای است که قابلیت‌های بازی درجه یک را با مشخصات فنی عالی ترکیب می‌کند. چه گیمر باشید، چه یک کاربر معمولی و یا صرفاً به یک لپ تاپ قابل اعتماد برای کارهای روزمره نیاز دارید، این محصول مطمئناً انتظارات شما را برآورده خواهد کرد.

اچ پی Spectre x360

لپ تاپ Spectre X360 که برای استفاده های حرفه ای مانند طراحی و یک بازی های ویدئویی ساخته شده است، یکی از محصولات بی نظیر اچ پی است. وزن حدودی آن 2.1 کیلوگرم و ضخامت تقریباً 20 میلی متر دارد. این LAPTOP با صفحه نمایش 16 اینچی OLED با رزولوشن 3840 در 2400 پیکسل، با ویژگی صفحه نمایش لمسی خود متمایز می شود و آن را از سایر مدل های هم رنج قیمت خود متمایز می کند. این نمایشگر به یک پوشش شفاف مجهز شده و از HDR10 برای بهبود تجربه بصری پشتیبانی می کند. پردازنده این محصول اچ پی سری Core i7 است. این پردازنده دارای 12 هسته، 16 رشته و 18 مگابایت حافظه کش است. پردازنده گرافیکی آن مدل ARC 3 A370M است که با 4 گیگابایت حافظه اختصاصی عرضه می شود. این LAPTOP به 16 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه SSD مجهز شده است. علاوه بر این، امکان ارتقای حافظه داخلی برای گنجاندن فضای ذخیره سازی بیشتر وجود دارد. منبع انرژی این لپ تاپ چشمگیر یک باتری 6 سلولی 80 وات ساعتی است که عملکرد طولانی مدت را برای کاربر فراهم می کند.

ام اس آی Vector GP78

معرفی یکی دیگر از غول های بازی از برند MSI محصول Vector GP78 است. هم از نظر مشخصات فنی و هم از نظر طراحی این محصول واقعا عالی است و آن را به یک انتخاب مناسب برای بازی، طراحی و هر کار گرافیکی تبدیل کرده است. با وزن 3 کیلوگرم و صفحه نمایش 17.3 اینچی، پنل IPS مات با نرخ تازه سازی 240 هرتز و وضوح 2560 در 1600 پیکسل را ارائه می دهد که عملکرد و کیفیت بصری استثنایی را تضمین می کند. صفحه کلید لپ تاپ دارای نورپردازی RGB جداگانه برای هر کلید است، در حالی که پد لمسی آن از عملکرد چند لمسی پشتیبانی می کند. GP78 از پردازنده های سری Core i9، به ویژه مدل 13980HX از نسل سیزدهم اینتل استفاده می کند. این پردازنده با 24 هسته و 32 رشته، سرعت بی نظیری را ارائه می دهد. این LAPTOP دارای 2 ترابایت حافظه داخلی SSD و 32 گیگابایت رم است که تا 64 گیگابایت قابل ارتقا است. برای عملکرد گرافیکی بهتر، به پردازنده گرافیکی GeForce RTX 4070 مجهز شده است که دارای 8 گیگابایت حافظه اختصاصی است. از نظر اتصال، این لپ‌تاپ پورت‌های زیادی از جمله سه درگاه USB-C با پشتیبانی از Thunderbolt 4، دو درگاه USB-A، یک درگاه جک هدفون و یک درگاه HDMI ارائه می‌کند. انرژی مورد نیاز این دستگاه را یک باتری 4 سلولی 90 وات ساعتی تامین می کند و دارای شارژر 330 واتی است. با تمام این ویژگی های چشمگیر، به جرات می توان گفت که Vector GP78 یکی از بهترین مدل های لپ تاپ موجود در بازار امروز است.

ROG Flow X16

لپ‌تاپ‌های مستحکم معمولاً برای حرفه‌ای‌ها انتخاب مناسبی هستند. ROG Flow X16، بخشی از سری معتبر ایسوس، بدون شک یکی از بهترین گزینه های موجود است. اینLAPTOP گیمینگ تنها 2.2 کیلوگرم وزن دارد و صفحه نمایش 16 اینچی دارد. با پنل IPS، رزولوشن 2560 در 1600 پیکسل، نرخ تازه سازی 240 هرتز و زمان پاسخگویی 3 میلی ثانیه، می توانید انتظار کیفیت نمایش استثنایی را داشته باشید. علاوه بر این، این لپ‌تاپ چشمگیر از نسل سیزدهم پردازنده‌های Core i9 اینتل بهره می‌برد. پردازنده 13900H، مجهز به 14 هسته و حافظه نهان 24 مگابایتی، عملکرد درجه یک را تضمین می کند. پردازنده گرافیکی آن، GeForce RTX 4070 با 8 گیگابایت حافظه اختصاصی، در مدیریت بازی‌های سخت و محتوای گرافیکی عالی است. حافظه داخلی این لپ تاپ از یک SSD 1 ترابایتی تشکیل شده که با 16 گیگابایت رم تکمیل شده است. علاوه بر این، پورت های کافی برای اتصال دستگاه های مختلف از جمله 2 پورت USB-A و USB-C، جک هدفون و یک پورت HDMI ارائه می دهد. این LAPTOP با ظرفیت باتری 90 وات ساعتی، 4 تا 7 ساعت کارایی ثابتی را ارائه می دهد. قابل ذکر است که لولاهای لپ تاپ امکان چرخش 360 درجه را فراهم می کند.

ایسوس ROG Strix G18

LAPTOP ROG Strix G18 یک انتخاب برتر برای حرفه ای هایی است که به دنبال یک لپ تاپ با کارایی بالا برای کارهایی مانند بازی، طراحی و…هستند. بدنه آن از ترکیب بادوام آلومینیوم و پلاستیک ساخته شده است که انعطاف پذیری آن را تضمین می کند. این لپ تاپ با وزن 3 کیلوگرم و ابعاد 399 x 294 x 30.8 میلی متر، قابل حمل و در عین حال قدرتمند است. صفحه نمایش 18 اینچی دارای وضوح QHD+ و نرخ تجدید چشمگیر 240 هرتز است که تجربه کاربری استثنایی را ارائه می دهد. قابل ذکر است که این نمایشگر برای محافظت از چشمان شما ضد تابش است و از استاندارد پنتون پیروی می کند و نمایش رنگ دقیق را برای کیفیت بهینه چاپ تصویر تضمین می نماید. در قسمت پشتی آن، ROG Strix G18 به پردازنده Core i9 مدل 13980HX مجهز شده است که یک پردازنده 24 هسته ای از نسل سیزدهم اینتل با محدوده فرکانس 2.2 تا 5.6 گیگاهرتز است. پردازنده گرافیکی آن RTX4070 است که دارای 8 گیگابایت ظرفیت اختصاصی است. علاوه بر این، این لپ‌تاپ یک ویژگی سوئیچ حداکثر را ارائه می‌دهد که به شما این امکان را می‌دهد تا در صورت نیاز GPU را به صورت دستی فعال یا غیرفعال کنید. با 1 ترابایت ظرفیت SSD و 16 گیگابایت رم که با سرعت باس 4800 مگاهرتز کار می کند، فضای ذخیره سازی کافی برای همه فایل های خود خواهید داشت. علاوه بر این، این محصول شامل دو درگاه USB نوع C، دو درگاه USB نوع A، یک جک هدفون و یک پورت HDMI برای گزینه‌های اتصال همه ‌کاره است. باتری 4 سلولی آن دارای ظرفیت 90 وات ساعت است که بسته به الگوی استفاده شما، زمان استفاده 1 تا 2 ساعت را ارائه می دهد.

اچ پی ENVY 16

لپ تاپ های سری HP ENVY 16 دارای ظرافت بالایی هستند، اما این ظرافت به معنای ضعیف بودن آن ها نیست. چرا که این سری از محصولات اپ پی مجهز به پردازنده های قدرتمند و مشخصات چشمگیر، برای کارهای گرافیکی فشرده مانند طراحی و بازی کاملاً مناسب هستند. این لپ‌تاپ‌ها با صفحه نمایش 16 اینچی و بدنه آلومینیومی، دارای پنل IPS با رزولوشن 2560 در 1600 پیکسل و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز هستند. قابل ذکر است که صفحه نمایش LAPTOP دارای یک پوشش شفاف است و روشنایی آن تا 400 نیت است. Envy 16 در زیر بدنه خود دارای پردازنده Intel 13900H با حافظه نهان سخاوتمندانه 24 مگابایتی است. اچ پی یک پردازنده گرافیکی GeForce RTX 4060 با 8 گیگابایت حافظه اختصاصی را تعبیه کرده است که تصاویری با کیفیت را در آن می توانید، مشاهده کنید. علاوه بر این، تمام پورت های ضروری مانند جک هدفون، USB-C با پشتیبانی از Thunderbolt، پورت نمایشگر و USB-A به راحتی در بدنه این محصول ادغام شده اند. این LAPTOP از یک باتری 6 سلولی 83 وات ساعتی تغذیه می کند که عملکرد فوق العاده ای را دارد.

ایسوس ROG ZEPHYRUS GU604VI

این لپ‌تاپ به‌عنوان یکی از برترین انتخاب‌های بازار شناخته می‌شود و عملکرد عالی را بدون سنگینی بیش از حد ارائه می‌دهد. با وزن تنها 2.1 کیلوگرم، گزینه ای مناسب و قابل حمل است. اندازه صفحه نمایش 16 اینچ آن که نمایشگری جادار برای کارهای شما فراهم می کند. این LAPTOP با وضوح 2560 در 1600 پیکسل، نرخ تازه سازی 240 هرتز و زمان پاسخگویی سریع تنها 3 میلی ثانیه، به طور خاص برای پاسخگویی به خواسته های علاقه مندان به بازی طراحی شده است. ایسوس این لپ تاپ را به پردازنده 13900H اینتل مجهز کرده است، پردازنده ای قدرتمند 14 هسته ای با حجم کش 24 مگابایت. عملکرد روان و کارآمد را برای کارهای مختلف در اختیار کاربر می گذارد. علاوه بر این، این لپ‌تاپ دارای 16 گیگابایت رم است که می‌توان آن را ارتقا داد. حافظه داخلی از یک SSD 1 ترابایتی تشکیل شده است که می توان آن را بالاتر برد هنگامی که صحبت از گرافیک به میان می آید، ایسوس GeForce RTX 4070 را با 8 گیگابایت حافظه اختصاصی ترکیب کرده است که عملکرد بصری فوق العاده ای را برای کارهایی مثل: بازی و کار با برنامه های سنگین دارد. از نظر اتصال، این محصول دارای دو پورت USB-A، دو پورت USB-C، جک هدفون، پورت HDMI و پورت LAN است که اتصال یکپارچه با دستگاه های مختلف را تضمین می کند. جدای از آن دارای چندین ویژگی قابل توجه دیگر است، از جمله تشخیص چهره برای ورود راحت و ایمن، نورپردازی RGB روی صفحه کلید برای تجربه بازی جذاب بصری، و باتری 90 وات ساعتی که قدرت طولانی مدت را ارائه می دهد. به طور کلی، این محصول مشخصات و ویژگی‌های چشمگیری را با هم ترکیب می‌کند و آن را به گزینه‌ای مناسب برای گیمرها و کاربرانی که به دنبال یک سیستم خوب هستند، می باشد.

لنوو Legion 5 Pro

Legion Pro 5 توسط Lenovo یکی دیگر از لپ‌تاپ‌های درجه یک است که ارزش بررسی دارد. با طراحی شیک و وزن 2.5 کیلوگرم، ابعاد کلی آن 363.4 x 260.35 x 26.75 میلی متر است. با داشتن صفحه نمایش 16 اینچی IPS با وضوح 2560 در 1600 پیکسل، تصاویری خیره کننده را ارائه می دهد. نرخ تازه سازی 165 هرتز آن جایگاه خود را به عنوان یکی از بهترین انتخاب ها برای گیمرها به ثبت رسانده است. این محصول با داشتن صفحه نمایش مات با روشنایی 500 نیت کیفیت نمایش عالی را ارائه می دهد. منبع تغذیه این دستگاه پردازنده مرکزی 13700HX سری Core i7 است که یک منبع 16 هسته ای با محدوده سرعت 1.5 تا 5 گیگاهرتز است. علاوه بر این، به پردازنده گرافیکی اختصاصی GeForce RTX 4060 مجهز شده است. لنوو 512 گیگابایت حافظه داخلی SSD و 16 گیگابایت رم با گذرگاه 4800 مگاهرتز را برای عملکرد یکپارچه ارائه کرده است. همچنین این محصول به یک باتری 80 وات ساعتی 4 سلولی مجهز شده است.

ایسوس TUF Gaming FX767VV

اگر به دنبال لپ‌تاپی هستید که نیازهایی مثل بازی و اجرای برنامه های سنگین را برآورده کند و در عین حال قیمت مناسبی نسبت به مدل‌های مشابه داشته باشد،LAPTOP سری TUF ایسوس یک انتخاب عالی است. این محصول با داشتن صفحه نمایش 17 اینچی و وزن تنها 2.2 کیلوگرم، صفحه نمایش Full HD با پنل IPS و روکش مات را برای محافظت از سلامت چشم شما ارائه می دهد. با نرخ تازه سازی 144 هرتز، می توانید از محیط گیم لذت ببرید و بازی های مورد علاقه خود را با سرعتی چشمگیر اجرا کنید. TUF Gaming FX767VV به پردازنده قدرتمند Core i9 مدل 13900H مجهز شده است که دارای 14 هسته و 24 مگابایت حافظه کش است. پردازنده گرافیکی آن Geforce RTX 4080 یک پردازنده اختصاصی با 8 گیگابایت حافظه اختصاصی است. ایسوس همچنین 1 ترابایت حافظه داخلی SSD و 16 گیگابایت حافظه رم در این محصول منحصر به فرد قرار داده است. علاوه بر این، این لپ تاپ دارای یک باتری 4 سلولی با ظرفیت 90 وات است که بسته به میزان استفاده شما، عمر باتری را بین 1 تا 3 ساعت ارائه می دهد. ایسوس واقعاً یک کالای استثنایی با سری TUF ارائه کرده است که عملکرد و ارزشی خوبی برای خرید دارد.

ایسوس TUF Gaming FX507VV

TUF Gaming FX507 یکی دیگر از گزینه های مناسب برای کارهای تخصصی از جمله بازی است. این LAPTOP با وزن دو کیلوگرم، صفحه‌نمایش 15.6 اینچی با کیفیت تصویر Full HD و نرخ تازه‌سازی 144 هرتز دارد. علاوه بر این، دارای یک پوشش مات برای کاهش نورهای خیره کننده است. این محصول بخشی از سری مقرون به صرفه Tough، مجهز به پردازنده نسل سیزدهم اینتل 13900H است و از حافظه نهان 24 مگابایتی بهره می برد. با محدوده سرعت پردازنده 2.6 تا 5.4 گیگاهرتز، عملکرد چشمگیری را به کاربران ارائه می دهد. همچنین 16 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه داخلی SSD دارد که فضای ذخیره سازی کافی را فراهم می کند. پردازنده گرافیکی، مدل GeForce RTX 4060، دارای 8 گیگابایت حافظه اختصاصی است. علاوه بر این، دارای یک باتری 90 وات ساعتی است که اجازه می‌دهد تا 4 تا 7 ساعت بدون متصل کردن به برق از آن استفاده کرد.

ایسوس Creator Q540VJ

به گفته بسیاری از افراد، بهترین سری بهینه لپ تاب های ایسوس، سری Asus Creator Q540VJ است. این محصول جمع و جور 15.6 اینچی تنها 1.8 کیلوگرم وزن دارد و بدنه ای از جنس پلی کربنات دارد و دارای وزن متعادلی است. این LAPTOPدارای صفحه نمایش OLED با وضوح 2880 در 1620 پیکسل و نرخ تازه سازی 120 هرتز است. پوشش شفاف صفحه نمایش آن اجازه می دهد تا تا 600 نیت روشنایی داشته باشد. درقسمت زیرین این لپ تاپ از پردازنده 13900H با محدوده فرکانس 2.6 تا 5.4 گیگاهرتز و حجم حافظه نهان 24 مگابایت استفاده شده است. با 14 هسته پردازنده، عملکرد فوق العاده ای را ارائه می دهد. این پردازنده گرافیکی مدل GeForce RTX 3050 است که به 6 گیگابایت حافظه اختصاصی مجهز شده است. همچنین به 16 گیگابایت رم و یک ترابایت حافظه داخلی SSD مجهز می باشد. برای تامین انرژی این دستگاه چشمگیر، یک باتری 70 وات ساعتی در آن قرار داده شده اشت که این سیستم را به محصولی قابل توجه و جذاب تبدیل کرده است.

مایکروسافت Surface Laptop 5

اگر به دنبال یک لپ تاب خوب در بازار به جهت انجام کارهای روزمره خود هستید، توصیه می کنیم سرفیس لپ تاپ 5 را در نظر بگیرید. وزن این LAPTOP خاص تنها 1.54 کیلوگرم و باریکی 14.7 میلی متری است که سبک وزن، قابل حمل و شیک بودن خود را به نمایش می گذارد. در کنار این همه ظرافت با صفحه نمایش لمسی 15 اینچی که از لمس 10 انگشت پشتیبانی می کند، می توانید از قلم سرفیس برای تبدیل آن به دستگاهی شبیه تبلت استفاده کنید. صفحه نمایش این سیستم یک صفحه شفاف 15 اینچی است که از پنل IPS بهره می برد و نرخ تازه سازی 60 هرتز را ارائه می دهد. علاوه بر این، توسط لایه ای از گوریلا گلس 5 محافظت می شود و آن را در برابر خراش و ضربه مقاوم می کند. در پشت این لپ تاپ یک پردازنده Core i7 1255U، پردازنده 10 هسته ای S با 12 مگابایت حافظه کش مجهز شده است. پردازنده گرافیکی یکپارچه آن مدل Intel Iris Xe است. در نتیجه، برای کارهای روزانه، انجام کارهای گرافیکی و برنامه نویسی مناسب است، اما ممکن است نیازهای گیمرهای را ارضا نکند. این محصول دارای 512 گیگابایت حافظه داخلی و 16 گیگابایت رم است. در حالی که امکان ارتقای ظرفیت حافظه داخلی وجود دارد اما ظرفیت RAM قابل افزایش نیست. از دیگر ویژگی‌های قابل توجه این محصول بلندگوی قدرتمندی است که از فناوری Dolby Atmos بهره می‌برد و صدایی فراگیر و قوی دارد.

ایسوس TUF Gaming A16 Advantage Edition

A16 از سری Tough یکی از جدیدترین مدل های ایسوس است که عملکردی استثنایی را برای کاربران حرفه ای ارائه می دهد. این لپ تاپ با وزن 2.2 کیلوگرم و صفحه نمایش 16 اینچی دارای پنل IPS با وضوح 1920 در 1200 پیکسل است. پوشش صفحه نمایش مات و نرخ تازه سازی 165 هرتز آن را برای طیف گسترده ای از بازی ها است. به عنوان یکی از برترین لپ‌تاپ‌های ایسوس در حال حاضر، A16 از پردازنده مرکزی 7940HS قدرت می‌گیرد. این پردازنده 8 هسته ای با 16 مگابایت حافظه نهان عرضه می شود که عملکرد روان و کارآمد را تضمین می کند. پردازنده گرافیکی مورد استفاده Radeon RX 7600S است که دارای 8 گیگابایت حافظه اختصاصی است. علاوه بر این، سیستم دارای 1 ترابایت حافظه اختصاصی و 16 گیگابایت رم DDR5 با گذرگاه 4800 مگاهرتز است. شایان ذکر است که رم دستگاه حداکثر تا 32 گیگابایت قابل ارتقا است. از نظر اتصال و ویژگی ها، A16 شامل جک هدفون، پورت HDMI و دو درگاه USB-A به همراه پورت USB-C است. اینLAPTOP همچنین دارای دو بلندگو با پشتیبانی از Dolby Atmos است که یک تجربه صوتی فراگیر را ارائه می دهد. منبع تمام این ویژگی های چشمگیر یک باتری 90 وات ساعتی و 4 سلولی است که می تواند به راحتی با استفاده از شارژر 240 واتی موجود آن را شارژ کرد.

ایسوس TUF Gaming A16

LAPTOP-TUF Gaming A16 دارای ابعاد 355 x 252 x 26.8 میلی متر و وزن 2.2 کیلوگرم است. طراحی آن نسبتاً مشابه مدل های دیگر است و دارای صفحه نمایش 16 اینچی با وضوح 1920 در 1200 پیکسل و نرخ به روز رسانی 165 هرتز است. پوشش نمایشگر دارای روکش مات است و زمان پاسخگویی آن 7 میلی ثانیه است. قابل ذکر است که نمایشگر از sRGB و FreeSync Premium پشتیبانی می کند و تجربه بصری کلی را بهبود می بخشد. این لپ تاپ گیمینگ چشمگیر از پردازنده سری 7 رایزن مدل 7735HS، یک پردازنده 8 هسته ای با 16 مگابایت حافظه نهان پشتیبانی می کند. در نتیجه، عملکرد و سرعت عالی را ارائه می دهد. همچنین به 16 گیگابایت رم مجهز است که می‌توان آن را تا 32 گیگابایت ارتقا داد تا عملکرد چندوظیفه‌ای راحت‌تر داشته باشد. پردازنده گرافیکی مدل Radeon RX 7600S دارای 8 گیگابایت حافظه اختصاصی است. از نظر فضای ذخیره سازی، تا یک SSD جادار 1 ترابایتی را ارائه می دهد که فضای کافی را برای همه فایل ها و بازی های شما تضمین می کند. علاوه بر این، دارای یک باتری 4 سلولی 90 وات ساعتی است که تا با تامین انرژِی آن میتوانید تا چند ساعت بدون وقفه از آن استفاده کنید.

لنوو LOQ Gaming i7 13620

برند لنوو یک محصول استثنایی دیگر را به لیست لپ تاپ های درجه یک بازار اضافه کرده است. وزن تقریبی این محصول 2.6 کیلوگرم و ابعاد 359 × 277 × 21 میلی متر،است. بدنه آن با استفاده از ترکیبی از آلومینیوم، پلی کربنات و مواد ABS منجر به دوام و کاهش وزن آن شده است. یکی از ویژگی های برجسته این LAPTOP صفحه نمایش 15.6 اینچی IPS با وضوح QHD و نرخ تجدید چشمگیر 165 هرتز است. این ترکیب یک تجربه بازی بصری خیره کننده و بدون گیر و گور را تضمین می کند. پردازنده Core i7 مدل 13620، یک پردازنده 10 هسته ای قدرتمند با 24 مگابایت حافظه کش است. ابه منظور استفاده برای ارتقای بیشتر قابلیت های خود به پردازنده گرافیکی GeForce RTX405 مجهز شده است که دارای 6 گیگابایت حافظه اختصاصی است. از نظر فضای ذخیره سازی، لنوو 512 گیگابایت حافظه داخلی SSD را به خود اختصاص داده است که با استفاده از کارت حافظه قابل افزایش است. این دستگاه همچنین دارای 16 گیگابایت رم است و امکان افزایش آن تا 32 گیگابایت نیز وجود دارد. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به دو بلندگوی 2 واتی Nahimic Audio و ارائه کیفیت صدای فراگیر و همچنین یک پورت USB Type C و سه پورت USB Type A برای اتصال بدون درز باتری 4 سلولی لپ تاپ LOQ Gaming دارای ظرفیت 60 وات است که بسته به شدت استفاده تا 3 ساعت زمان استفاده را ارائه می دهد. در پایان، لپ‌تاپ‌های سری LOQ لنوو یک منبع واقعی است که عملکرد استثنایی، تصاویری خیره‌کننده و طراحی بادوام و در عین حال با وزن کم را دارد.

ام اس ای Titan GT77 12UHS

لپ‌تاپ‌های سری Titan برند MSI به یکی از بهترین محصولات بازار مشهور هستند. همانطور که از نام آن پیداست، آنها محصولات باکیفیت و قدرتمندی هستند. جدیدترین نسخه اضافه شده به این سری، Titan GT77 12UHS، فراتر از انتظارات بوده و اکنون به عنوان یکی از برترین محصولات موجود شناخته می شود. در انجام کارهای گرافیکی سنگین، بازی های مختلف و همچنین کارهای روزمره مانند تماشای فیلم و وبگردی مناسب اند. Titan GT77 12UHS با صفحه نمایش 17.3 اینچی و وزن بیش از 3 کیلوگرم، از طراحی جذابی برخوردار است. علی‌رغم اندازه و وزن زیاد، ظاهری باریک را حفظ دارد. وضوح 2160 در 3840 پیکسل و کیفیت UHD نمایشگر استثنایی و تجربه کاری لذت بخشی را ارائه می دهند. MSI از پردازنده Core i9 12900HX استفاده می کند که به دلیل قدرت استثنایی خود مشهور است. علاوه بر این، این دستگاه دارای پردازنده گرافیکی GEFORCE RTX 3080Ti است که توانایی بالایی در انجام کارهای گرافیکی فشرده و بازی های سخت دارد. به همین دلیل آنبه یک حافظه داخلی جادار 2 ترابایتی SSD و 64 گیگابایت رم مجهز کرده است. عملکرد چشمگیر آن توسط یک باتری 100 واتی 4 سلولی افزایش یافته است که بسته به استفاده، عمر باتری 3 تا 7 ساعت را فراهم می کند. درکنار پردازنده‌های درجه یک و حافظه کافی، انتخابی عالی برای گیمرها است.

ام اس آی Raider GE67HX 12UHS

لپ تاپ های سری MSI Raider از محصولات پرطرفدار MSI هستند که به دلیل ویژگی های سخت افزاری قدرتمند خود شناخته شده اند. در میان آنها، مدل Raider GE67HX 12UHS به عنوان یکی از برترین لپ‌تاپ‌های سال 2023 است. این محصول به همراه یک ماوس بازی و هدست است که آن را به انتخابی عالی برای گیمرهایی تبدیل می‌کند که به دنبال اجرای پرحجم ترین بازی‌ها هستند. طراحی این کالا هم راحتی و هم دوام را در اولویت قرار می دهد. علیرغم ضخامت و استحکام، بدنه آن به صورت ارگونومیک طراحی شده است و تجربه کاری راحت را تضمین می کند. صفحه کلید در فاصله مناسبی از لبه دستگاه قرار می گیرد و از خستگی دست در زمان بازی جلوگیری می کند. همچنین دارای صفحه نمایش 15.6 اینچی با رزولوشن 1440 در 2560 پیکسل است. پنل مات آن نه تنها کیفیت بصری را افزایش می دهد بلکه از چشمان شما در برابر فشار و آسیب محافظت می کند. می توانید همان سطحی از کیفیت صفحه نمایش را که از یک لپ تاپ رده بالا پیش بینی می کنید انتظار داشته باشید. از نظر سخت افزاری، این محصول فوق العاده قدرتمند و مناسب است. این دستگاه دارای پردازنده Core i9 اینتل به ویژه مدل 12900HX است و به پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce RTX 3080Ti با ظرفیت 16 گیگابایت مجهز شده است. MSI برای رفع نیازهای ذخیره سازی کاربر، 2 ترابایت حافظه و 36 گیگابایت رم به این دستگاه اختصاص داده است. وقتی صحبت از عمر باتری به میان می آید، Raider GE67HX 12UHS خودش را میان محصولات موجود در بازار نشان می دهد. باتری 4 سلولی آن دارای ظرفیت 99 وات ساعت است که به شما این امکان را می دهد تا برای مدت طولانی از سیستم بدون نیاز به اتصال به برق استفاده کنید.

ایسوس مدل ROG Strix SCAR 15

بازهم به سری محصولات ASUS رسیسدم. این سازنده تایوانی سال هاست که طیف گسترده ای از لپ تاپ های باکیفیت را تولید می کند و به طور گسترده به عنوان یکی از محبوب ترین برندها در بازار ایران شناخته می شود. در این محصول خاص، ایسوس از صفحه نمایش استاندارد FHD استفاده شده است. همچنین دارای یک پنل WQHD IPS با نرخ تازه سازی 240 هرتز است که در زمان بازی های ویدئویی می توان از آن انتظار داشت. صفحه نمایش دارای روکش مات است و نرخ پاسخگویی آن 3 میلی ثانیه است. محتوایی را با وضوح بالا و نمایش رنگ دقیق به نمایش می گذارد و تجربه بصری همه جانبه ای را تضمین می کند. این محصول از نظر سخت افزاری عالی است و به عنوان یکی از بهترین گزینه های موجود به حساب می آید. منبع تغذیه این دستگاه پردازنده Intel Core i9 12900H مجهز به 14 هسته ای و 20 رشته متراکم است. به غیر از تمامی این ویژگی ها این محصول یک پردازنده مرکزی با 24 مگابایت حافظه کش دارد که در محدوده فرکانسی 2.5 تا 5.0 گیگاهرتز کار می کند. مکمل این CPU قدرتمند کارت گرافیک GeForce RTX 3080Ti است که با 16 گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR6 عرضه می شود. با این ترکیب سخت‌افزاری چشمگیر، می‌توانید بدون دردسر کارهای سختی مانند بازی‌های سنگین، ویرایش ویدیو، رندرگیری و… را به راحتی انجام دهید. علاوه بر این، این مجموعه با 32 گیگابایت حافظه DDR5 که با فرکانس 4800 مگاهرتز کار می‌کند و همچنین یک حافظه جادار SSD داخلی 2 ترابایتی همراه است که هر دو را می‌توان متناسب با نیازتان ارتقا دهید. قابل ذکر است که این LAPTOP دارای طراحی چشم نواز با نورپردازی RGB در صفحه کلید و لبه های پایینی است که بر جذابیت کلی آن افزوده است. علاوه بر این، به باتری 4 سلولی 90 وات ساعتی، اتصال بلوتوث 5.3 مجهز شده است و وزن آن تنها 2.3 کیلوگرم است.

ام اس آی مدل Katana 15 B12VGK

MSI لپ تاپ های جدید و جذاب خود را با کارت گرافیک سری 40 انویدیا و نسل سیزدهم اینتل به بازار معرفی کرده است تا کاربران بتوانند بهترین تجربه را بر روی جدیدترین سخت افزار ممکن داشته باشند. البته در این مدل از پردازنده نسل دوازدهم Intel Core i7 12650H استفاده شده است، اما کارت گرافیک بسیار جذاب Nvidia GeForce RTX 4070 با 8 گیگابایت حافظه اختصاصی می تواند از پس هر پردازش گرافیکی به بهترین شکل برمی آید. پردازنده مرکزی این مدل نیز بسیار توانمند است و زمانی که این سخت افزار با 16 گیگابایت رم DDR6 و 1 ترابایت حافظه داخلی SSD ترکیب شود، قادر به انجام هر کاری با این محصول خواهید بود. این لپ تاپ دارای صفحه نمایش 15.6 اینچی IPS با رزولوشن FHD است و از نرخ رفرش 144 هرتز پشتیبانی می کند. به نوعی می توان ادعا کرد که صفحه نمایش این مدل عالی نیست و ترجیح می دادیم رزولوشن QHD را ببینیم. صفحه کلید MSI دارای نورپردازی بسیار زیبای RGB است و وجود 2 فن به همراه 6 لوله حرارتی باعث می شود تا گرما به بهترین شکل مدیریت شود و عملکرد سخت افزار تحت الشعاع قرار نگیرد. باتری سه سلولی 53 وات ساعتی و وزن 2.25 کیلوگرمی از دیگر ویژگی های این محصول است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *