کسب درآمد از یوتیوب

اگرچه کسب درآمد از یوتیوب برای کاربران ایرانی کمی چالش‌برانگیز است، اما فوق‌العاده است. یکی از مزایای یوتیوب برای ایرانیان درآمد دلاری است که در شرایط کنونی اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد، اما به دلیل محدودیت‌های، درآمدزایی از طریق یوتیوب این کار برای آن‌ها کمی دشوارتر شده است. روش‌های مختلفی برای کسب درآمد از این پلتفرم وجود دارد. در این مقاله به بررسی کامل این موضوع خواهیم پرداخت و سعی می‌کنیم تمام موضوعات ازجمله مشکلات کسب درآمد از طریق یوتیوب در ایران را بیان کنیم. پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

5 عامل تعیین‌کننده کسب درآمد از یوتیوب

قبل از شروع کار در YouTube، باید از موارد زیر که بر درآمد شما از این شبکه اجتماعی تأثیر می‌گذارد آگاه باشید:

  • تعداد افرادی که ویدیوی شمارا تماشا کردند
  • تعداد کلیک روی تبلیغات ویدیویی شما
  • تبلیغ مسدودکننده‌های تبلیغاتی باکیفیت بالا
  • مدت‌زمان ویدیو
  • هر یک از این عناصر به‌نوعی به درآمد شما از این شبکه اجتماعی کمک می‌کند.

تعرفه درآمد YouTube برای کاربران به چه صورت است؟

YouTube برای هر بازدید چه هزینه‌ای می‌پردازد؟ این‌یکی از سوالاتی است که ممکن است برای شما پیش بیاید. احتمالاً افرادی را در یوتیوب دیده‌اید که ویدئوهایی از امکانات حرفه‌ای و زندگی شخصی خود پخش می‌کنند، و شاید از خود می‌پرسید که این افراد چقدر درآمد دارند.

درآمد به ازای هر 1000 بازدید در یوتیوب

تخمین اینکه یوتیوب چقدر پول می‌پردازد غیرممکن است. یوتیوب برای هر 1000 بازدید بین 1 تا 3 دلار پرداخت می‌کند. با این‌ حال، به خاطر داشته باشید که YouTube برای تماشای تبلیغات ویدیوی شما به مردم پول می‌دهد. به گفته برخی از کاربران یوتیوب، ممکن است به ازای هر 1000 بازدید، برای هر ویدیو تا 18 دلار برای تبلیغات اضافی درآمد داشته باشید.

نکته مهم: گاهی اوقات بیننده هنگام نمایش تبلیغ برای چند ثانیه از ویدیو رد می‌شود، بنابراین تبلیغ نمایش داده نمی‌شود، یا از برنامه‌های مسدودکننده تبلیغات یا نسخه پریمیوم YouTube استفاده می‌کند، در این صورت YouTube برای این بازدیدها به شما پولی برای جبران این کار پرداخت نخواهد کرد.

درآمد YouTube به ازای هر عضو جدید

وقتی صحبت از کسب درآمد از یوتیوب به بیان می‌آید، مهم است که بدانید این شبکه اجتماعی برای هر مشترک هزینه‌ای از شما دریافت نمی‌کند. درنتیجه، افزایش تعداد سابسکرایب‌ها را برای کسب درآمد بیشتر در نظر نگیرید. البته یوتیوب درآمدی از این بابت پیش‌بینی نمی‌کند، اما این موضوع تأثیر غیرمستقیم بر درآمد شما دارد.

هر چه تعداد دنبال کننده‌های شما بیشتر باشد، بازدیدهای بیشتری دریافت می‌کنید، کامنت‌های بیشتری دریافت می‌نمایید، ویدئوهای شما لایک بیشتری می‌گیرند و بازدیدهای تبلیغاتی شما بیشتر می‌شود. درنتیجه، درآمد شما از YouTube افزایش خواهد یافت.

درآمد یوتیوب بر اساس میزان ویدیوها

تعداد ویدیوهایی که آپلود می‌کنید تأثیر غیرمستقیم بر درآمد و تعداد مشترکان شما در YouTube دارد. فرض کنید به ازای هر 1000 بازدید از یک ویدیو 3 دلار کسب می‌کنید. اگر فیلم‌های شما 1000000 بازدید داشته باشد، درآمد شما 1000 برابر این مقدار یا 3000 دلار خواهد بود. این بدان معناست که یک یوتیوبر بیشتر از یک پزشک یا مهندس بسیار عالی رتبه درآمد کسب می‌کند.

الزامات اولیه برای کسب درآمد از YouTube

کسب درآمد از یوتیوب بسیار ساده است و YouTube مجموعه‌ای از الزامات را برای یک کانال به منظور کسب درآمد ارائه می‌کند. اگر می‌خواهید از این پلتفرم درآمد خوبی کسب نمایید، باید شرایط زیر را رعایت کنید:

1-شما باید 1000 سابسکرایب و 4000 ساعت واچ تایم(تماشای کامل از ویدئوهای یک کانال) داشته باشید.

این رقم را باید در یک سال و به مدت 365 روز گذشته کسب کرده باشید داشته باشید. به این معنی که برای فعال کردن پتانسیل کسب درآمد از یوتیوب باید 1000 مشترک و 4000 ساعت بازدید در سال گذشته به دست آورید. اگرچه کسب 4000 ساعت بازدید از به به دست آوردن 1000 سابسکرایب بسیار راحت‌تر است، اما باید تعداد دنبال کننده‌ها را در الویت قرار دهید.

پس‌ از اینکه شرایط ذکرشده سپری کردید، می‌توانید به استودیوی YouTube خود بروید و به دنبال بررسی باشید. زمانی که YouTube کانال شمارا بررسی و تأیید می‌کند، ممکن است شروع به کسب درآمد کنید و برای ویدیوهای خود تبلیغات دریافت نمایید.

نحوه کسب درآمد از یوتیوب در ایران

به دلیل محدودیت‌ها، درآمدزایی از طریق یوتیوب در ایران دشوارتر است. برای برداشت پول از YouTube و انجام کارهای مالی خود با این سرویس باید یک حساب Google AdSense بسازید.

در حال حاضر ایجاد این حساب برای شهروندان ایرانی امکان‌پذیر نیست. اگر دوست یا آشنایی در خارج از ایران دارید، می‌توانید از او بخواهید که یک حساب کاربری به نام خود باز کند تا بتوانید از آن استفاده کنید. در ضمن مراقب افراد سودجو باشید زیرا ممکن است از پرداخت پول به شما امتناع کنند پس به دنبال فردی باشید که بتوانید به او اعتماد کنید.

برای افتتاح حساب گوگل ادسنس داشتن حساب بانکی و آدرس منزل الزامی است و متأسفانه آدرس و حساب بانکی ایران پذیرفته نمی‌شود. سعی کنید کار خود را به روشی مناسب و قانونی تکمیل کنید، زیرا اگر یوتیوب متوجه شود که شما او را دور زده‌اید، ممکن است کانال شما بسته شود و تلاش شما بی‌نتیجه بماند.

مفهوم دور زدن YouTube را به طور کلی فراموش کنید، نه‌فقط از ناحیه تأیید حساب. زیرا ممکن است فوراً آن را تشخیص ندهد، اما الگوریتم‌های یوتیوب همیشه در حال تکامل و بهبود هستند، و یک روز متوجه می‌شود که شما سعی کرده‌اید یوتیوب را فریب دهید!

آنچه باید در مورد بازدیدها و اشتراک‌های فیک بدانید!

مشاهده و اشتراک جعلی مسئله‌ای است که اغلب در رابطه با دریافت پول از طریق یوتیوب به آن پرداخته می‌شود. این برای کانال شما امکان‌پذیر است، اما همان‌طور که قبلاً گفته شد، YouTube بازدیدها و مشترکان شمارا ردیابی می‌کند. این بررسی صرفاً برای اهداف کسب درآمد نیست و همیشه اتفاق می‌افتد. YouTube به‌سرعت بازدیدها و مشترکین جعلی را شناسایی و کاهش می‌دهد.

نکات مهم قانون کپی‌رایت در YouTube

یکی از اساسی‌ترین مشکلاتی که هنگام کسب درآمد از  یوتیوب باید با آن مقابله کرد، قانون کپی‌رایت است. قانون کپی‌رایت در سراسر جهان بسیار دقیق است. در بیشتر مواقع، یک شخص برای دانلود غیرقانونی با هزینه هنگفتی روبرو می‌شود. یوتیوب در سال‌های اخیر از الگوریتم‌های پیشرفته‌تر و حرفه‌ای‌تر برخوردار شده  است و در مورد کپی‌رایت بسیار سختگیرانِ عمل می‌کند. اگر فقط یک قطعه از یک موسیقی را در ویدیوی خود قرار دهید، YouTube به‌سرعت آن را تشخیص داده و آن ویدئو شامل کسب درآمد از یوتیوب نمی‌شود.

اگر از محتوای شخص دیگری در ویدیوی خود استفاده می‌کنید، آن شخص می‌تواند از YouTube درخواست کند که درآمد شما از آن ویدیو را به او منتقل کند، یا می‌تواند از YouTube درخواست کند ویدیوی شمارا حذف کند و یوتیوب با آن موافقت می‌کند که ویدیوی شما را برای همیشه حذف کند. این سرویس پس از شناسایی محتوای کپی، به صاحب اثر اطلاع می‌دهد که محتوای آن را در ویدیوی خود کپی کرده‌اید. الگوریتم پیچیده این شبکه اجتماعی یک عنصر بسیار جذاب است که به شما امکان می‌دهد بخش تکراری را حذف، بی‌صدا یا جایگزین کنید.

شناسه محتوای YouTube یا شناسه محتوای کاربر

Google از Content ID در YouTube برای ردیابی و شناسایی محتوایی که حق انتشار در YouTube را دارد استفاده می‌کند. حق انتشار برای هر محتوای ثبت‌شده در سامانه شناسه محتوا محفوظ است و در صورت انتشار توسط کانال‌های دیگر، صاحب اثر می‌تواند از آن جلوگیری کند و یا از آن درآمد کسب نماید.

پروژه Content ID در سال 2007 آغاز شد و تا سال 2016 ادامه یافت. این تلاش برای گوگل حدود 60 میلیون دلار هزینه داشت و تقریباً 2 میلیارد دلار به صاحبان محتوا با استفاده از Content ID پرداخت‌شده است. گوگل تا سال 2018 حدود 100 میلیون دلار برای توسعه این الگوریتم هزینه کرد.

Content ID شناسه محتوای دارای حق چاپ را در پایگاه داده تولید و ذخیره می‌کند. زمانی که ویدئویی در یوتیوب ارسال می‌شود، موارد مرتبط با آن در پایگاه داده موردبررسی قرار می‌گیرد و در صورت شناسایی موارد مشابه، نقض حق چاپ محسوب و گزارش می‌شود.

هنگامی‌که این رویداد رخ می‌دهد، صاحب اثر، یعنی شخصی که شناسه محتوا به نام او ثبت‌شده است، می‌تواند مطالب خود را در کانالی که محتوا را کپی کرده مسدود کند و بعد از انجام این کار یک ایمیل حذف محتوا به‌طور خودکار برای شما ارسال می‌گردد.

ثبت شناسه محتوا و مهم‌تر از آن پیگیری آن برای کاربران یوتیوب که دارای شرایط و معیارهای خاصی هستند آسان است. هنگام بحث درباره نحوه کسب درآمد از یوتیوب، باید به شناسه محتوا در یوتیوب توجه زیادی داشته باشید و از استفاده از مطالب با شناسه محتوای تکراری در کانال خود خودداری کنید؛ همچنین باید برای مطالب مفیدی که ایجاد کرده‌اید یک شناسه محتوا ایجاد کنید.

تائید اکانت گوگل  ایرانی

ممکن است با افراد یا مشاغلی روبرو شوید که پیشنهاد همکاری و ایجاد یک حساب Google AdSense برای شما می‌دهند. این کار تشویق نمی‌شود و بسیار پر ریسک است، اما اگر در مورد آن شخص یا شرکت اطلاعات کافی دارید و به قانونی بودن آن مطمئن هستید، می‌توانید همکاری خود را شروع کنید. به یاد داشته باشید که کل درآمد شما برای آن شخص قرار می‌گیرد و او ممکن است میزان درآمد کسب‌شده را به‌حساب شما واریز نکند. اگر این اتفاق بیفتد، شما در داخل و یا خارج از ایران هیچ راه‌حلی ندارید. توضیح ساده است: شما نباید آن حساب را به گوگل ارائه می‌کردید و نباید حساب‌های دیگران را برای مسائل مالی خود معرفی کنید. بعلاوه، اگر بتوانید از داخل ایران شکایت کنید اما فرد خارج از کشور باشد، چالشی سخت و البته غیرممکنی خواهید داشت.

اگر بتوانید یک حساب Google AdSense ایجاد و تأیید کنید، برداشت درآمد و تبدیل آن به ریال ساده خواهد بود و بسیاری از شرکت‌های معتبر هستند که درآمد شمارا به ریال تبدیل کرده و به‌حساب شما در ایران واریز می‌کنند. با این‌ حال، مانع اصلی ایرانیان تأیید حساب Google AdSense آن‌ها است که باید بسیار مراقب آن باشند.

اگر در خارج از کشور دوستان و آشنایانی دارید، ممکن است مشکل خود را با آن‌ها در میان بگذارید تا هویت شمارا برایتان به تأیید برسانند. این تائید شامل مواردی بیش از آدرس ساده است. تمام اطلاعات باید برای آن فرد و همچنین حساب بانکی باشد. اگر شما یا دیگران نمی‌توانید حساب خود را تأیید نمایید، سعی کنید فعالیت‌های خود را شروع کرده تا دنبال کننده‌هایی را به دست آورید. حتی اگر نمی‌خواهید از طریق بازدید از کانال YouTube خود درآمد کسب کنید، گزینه‌های دیگری مانند تبلیغات و حمایت مالی وجود دارد.

تکنیک کلی کسب درآمد از یوتیوب

در این بخش از پست، تاکتیک‌های کلی برای کسب درآمد در یوتیوب را ارائه خواهیم داد که ممکن است در ایران استفاده از آن سخت باشد.

  1. به‌عنوان یک شریک به YouTube بپیوندید.
  2. کاربران عادی YouTube می‌توانند از طریق برنامه YouTube Partner به ویژگی‌های اضافی در سایت دسترسی پیدا کنند.
  3. برای کسب درآمد در یوتیوب، نیازی نیست که شریک YouTube شوید (فقط یک حساب AdSense ایجاد کنید و بازدیدها را دریافت کنید). بااین‌حال، شریک YouTube بودن کار را بسیار آسان‌تر می‌کند.
  4. شرکای YouTube به ابزارهای متعددی برای کسب درآمد دسترسی دارند: نه صرفاً تبلیغات، بلکه اشتراک‌های ممتاز و سایر ویژگی‌های منحصربه‌فرد.

برای تبدیل‌شدن به یک شریک YouTube مراحل زیر را باید دنبال کنید.

ابتدا یک کانال یوتیوب ایجاد نمایید.

مرحله 2: کانال خود را به‌اندازه کافی گسترش دهید تا واجد شرایط برنامه شریک YouTube شوید.

مرحله 3: یک حساب AdSense ایجاد کرده و از صحت آن مطمئن شوید.

مرحله 4: پتانسیل درآمد جدید خود را بررسی کنید.

مرحله 5: توجه ویژه‌ای به رعایت محدودیت‌های YouTube داشته باشید.

محصولات خود را به فروش برسانید

همیشه به یاد داشته باشید که قبل از اینکه یک کارآفرین باشید یک تولیدکننده محتوا هستید. همچنین، به یاد داشته باشید که قبل از اینکه یک تولیدکننده ویدیو باشید، یک کارآفرین هستید، که به این معنی است که شما قبلاً یک محصول یا خدمات برای ارائه دارید یا در حال‌ توسعه استراتژی بازاریابی YouTube خود برای فروش محصول خود می‌باشید.

اگر می‌خواهید محصولات و خدمات خود را در YouTube بفروشید، مطمئن شوید که یک استراتژی بلندمدت برای خود و شرکت خود در پیش دارید.

مراحل زیر برای فروش محصول در یوتیوب به شرح زیر است:

مرحله 1: تصویری از محصول خود بسازید و آن را طراحی کنید.

مرحله 2: محصول خود را ایجاد نمایید.

مرحله 3: در وب‌سایت خود، یک صفحه فرود برای محصول خود ایجاد کنید.

مرحله 4: قفسه محصول شریک YouTube خود را فعال کرده تا بتوانید از آن به سود برسید.

مرحله 5: محصول خود را از طریق ویدیوهایی که ایجاد می‌کنید تبلیغ کنید.

مرحله 6: مشترکین YouTube را به صفحه فرود وب‌سایت خود دعوت نمایید.

ساخت محتوای تبلیغاتی

یکی از مزیت‌های یوتیوب این است که برای دریافت تبلیغات نیازی به اینفلوئنسر ندارید. اگر بتوانید بازدیدهای زیادی در یوتیوب به دست آورید، می‌توانید با بسیاری از کسب‌وکارها ارتباط برقرار کرده و درنهایت آن‌ها را در ویدئوهای خود تبلیغ کنید.

شرح مراحل این روش به صورت زیر است:

  • برندی را پیدا کنید که با آن شروع به همکاری نمایید.
  • در ویدئوهای خود مخاطب را ترغیب به خرید کنید.
  • تبلیغات برند مربوطه را به‌طور شفاف در مطالب خود بگنجانید.

بدون ایجاد ویدیو در یوتیوب کسب درآمد کنید

کسب درآمد از یوتیوب بدون ساخت ویدیو، به‌ویژه برای افرادی که به هر دلیلی نمی‌خواهند خودشان محتوای ویدیویی ایجاد کنند، به‌عنوان یک روش مرسوم شناخته می‌شود. با استفاده از این استراتژی، می‌توانید ویدیوهای افراد دیگر را دانلود کرده، آن‌ها را تا حد قابل قبولی تغییر دهید طوری که توسط قانون حق نسخه‌برداری YouTube منجر به جریمه‌ای نشود، و سپس آن‌ها را در کانال خود بارگذاری نمایید.

برای استفاده از این استراتژی، مهم است که به‌طور مداوم شبکه‌های اجتماعی اصلی را که ویدیوها در آن منتشر می‌شوند (به‌ویژه یوتیوب) بررسی کرده و به‌محض تولید فیلم‌های جذاب و کاربرپسند، آن‌ها را دانلود کنید و شروع به تدوین نمایید.

برای دیدن محبوب‌ترین ویدیوها در یوتیوب، عنوان  10 فیلم برتر را در قسمت جستجو وارد کنید و سپس روی گزینه Creative Commons را در قسمت پالایه بزنید. ویدیوهای موجود در این زمینه محبوب‌ترین هستند و برای تدوین و ویرایش یک گزینه بسیار خوب پیش روی شما قرار دارند.

چیدمان ترکیبی چند فیلم و پیوند آن‌ها با یکدیگر می‌تواند ویدیوهای شمارا جذاب‌تر کند و شمارا از جریمه شدن بر اساس قانون کپی‌رایت نجات دهد. البته این کار نیاز به تبحر بالا دارد و نباید بیش از 10 ثانیه از هر ویدئو را در داخل یک فیلم 2 دقیقه‌ای بیاورید.

هنگام به‌کارگیری این استراتژی باید بسیار احتیاط کنید. ازآنجایی‌که هوش مصنوعی شناسایی حق نسخه‌برداری YouTube بسیار قدرتمند است، باید تا حد امکان در فیلم‌هایی که استفاده می‌کنید تغییراتی ایجاد نمایید. می‌توانید این کار را با شطرنجی کردن بخشی از تصویر، برش دادن آن، تنظیم صدا، افزودن موسیقی و… انجام دهید.

با توجه به سیاست‌های حق نشر YouTube، اگر می‌خواهید از ویدیوهای دارای حق نسخه‌برداری استفاده کنید، باید قبل از انتشار آن‌ها تغییرات خلاقانه قابل‌توجهی در آن‌ها ایجاد نمایید.

سئو یوتیوب دقیقا چیست؟

سئو یوتیوب یکی از مواردی است که ممکن است در کسب درآمد از یوتیوب بسیار مفید باشد زیرا باعث می‌شود بازدیدهای ویدیو به‌شدت افزایش یابد. این کار با سئو محتوا قابل‌مقایسه است. به‌منظور افزایش ورودی Google، باید عباراتی را که بازدیدکنندگان جستجو می‌کنند تا به مطالب شما دسترسی داشته باشند، شناسایی کرده و آن‌ها را در بخش‌های مختلف محتوای سایت اعمال کنید. همین روش را باید برای ویدئوهای یک کانال انجام دهید.

به دنبال عباراتی باشید که بینندگان مرتبط با موضوع ویدیوی شما به دنبال آن هستند و سپس از آن عبارات در عنوان، توضیحات و برچسب‌های ویدیوهای خود برای بهبود بازدیدهای خود استفاده نمایید.

مراحل سئو یوتیوب

کلمات کلیدی را جستجو کنید

بهترین روش برای یافتن کلمات کلیدی مناسب استفاده از پیشنهاد‌ها جعبه جستجوی یوتیوب است. به‌سادگی عبارات کلیدی ویدیوی خود را در کادر جستجوی YouTube وارد کرده و عباراتی را که به‌عنوان توصیه ظاهر می‌شوند را یادداشت کنید. این‌ها عباراتی هستند که بیشتر توسط کاربران در موضوع مورد نظر شما جستجو شده است.

عنوان مناسب برای جستجوی ویدئوها

عنوان ویدیوهای یوتیوب باید حداقل شامل 5 کلمه باشد. سعی کنید عناوین مرتبط را با استفاده از کلمات کلیدی ذکرشده در عنوان یک ویدئو بگنجاید. مثلا از کلمات برتر، شگفت انگیز، دانستی و … در عناوین خود استفاده نمایید.

SEO توضیحات ویدیوی YouTube

ازآنجایی‌که متن در قسمت توضیحات به یوتیوب در درک موضوع ویدیوی شما کمک می‌کند، این‌یک مسئله مهم در SEO YouTube است. توضیحات زیر ویدئو را حداقل تا 250 کلمه بنویسید و سعی کنید کلمه کلیدی اصلی را 2 تا 4 بار در آن تکرار نمایید. به خاطر داشته باشید که کلمات کلیدی اصلی باید حداقل یک‌بار در محتوای توضیحات ظاهر شوند.

برچسب‌ها سئو یوتیوب

برچسب‌ها در بهینه‌سازی ویدیوهای YouTube به‌اندازه عنوان و توضیحات کارآمد نیستند، اما دستورالعمل‌های خاصی وجود دارد که باید به آن عمل نمایید:

  1. برای اولین تگ از عبارت کلیدی اصلی استفاده کنید.
  2. کلمات کلیدی بیشتری را در برچسب‌ها قرار دهید.
  3. از تگ‌های فرعی نیز در تگ‌های خود استفاده نمایید.
  4. از تگ‌های ویدیویی استفاده کنید که درگذشته به‌طور مؤثر بازدید خوبی برای ویدئوهای شما گرفته‌اند.

YouTube Analytics دقیقا چیست؟

تجزیه‌وتحلیل داده‌های متصل به بخش‌های مختلف کانال YouTube شما یکی از مواردی است که ممکن است به شما در کسب درآمد از YouTube کمک کند. YouTube Analytics ابزاری است که اطلاعات ارزشمندی در مورد نحوه تعامل کاربران با کانالتان و محتوای داخل آن به شما ارائه می‌دهد، اما در نظر داشته باشید که تاریخ اطلاعات درج‌شده در آن چند روز تأخیر دارد.

تجزیه‌وتحلیل این داده‌ها به شما نشان می‌دهد که محتوای شما چقدر خوب عمل کرده است. می‌توانید بررسی کنید که کدام ویدیوها محبوبیت بیشتری پیداکرده‌اند، عملکرد و تعامل آن‌ها را با ویدیوهای دیگری که دارید مورد مقایسه قرار دادهو بهترین‌ها را جایگزین آن کنید. برای مشاهده این اطلاعات مراحل زیر را دنبال کنید:

به قسمت YouTube Studio بروید.

از منوی سمت چپ Content را انتخاب کنید.

ویدیوی انتخاب‌شده را انتخاب کرده و سپس Analytics را انتخاب نمایید. داشبورد کانال همچنین جدیدترین عملکرد ویدیوی شمارا نشان می‌دهد.

برای خواندن گزارش تجزیه‌وتحلیل با جزئیات بیشتر، به دست آوردن آمار خاص، مقایسه عملکرد ویدیو، و خروجی این اطلاعات، SEE MORE یا ADVANCED MODE را انتخاب کنید. چندین برگه در YouTube Analytics وجود دارد که به شما در درک اطلاعات محتوا و افزایش درآمد YouTube خود کمک می‌کند. این برگه‌ها در قسمت‌های بعدی به‌اختصار معرفی خواهند شد.

نمای کلی: این برگه خلاصه‌ای از عملکرد کانال و ویدیوهای شمارا ارائه می‌دهد. این بخش همچنین معیارهای کلیدی بازدیدها، زمان تماشا، مشترکین و درآمدهای تخمینی شمارا نشان می‌دهد.

Reach: برگه Reach نحوه کشف کانال شما توسط مخاطبان را به‌طور خلاصه نشان می‌دهد. این برگه معیارهای کلیدی شما مانند برداشت‌ها، کلیک‌ها، بازدیدها و بینندگان منحصربه‌فرد را نمایش می‌دهد.

Engagement: تب Engagement مدت‌زمانی را که مخاطبان شما ویدیوهای شمارا تماشا کرده‌اند، خلاصه می‌کند. این تب همچنین معیارهای کلیدی زمان تماشای کانال و میانگین زمان تماشای کانال شمارا نشان می‌دهد.

این برگه شامل خلاصه‌ای از انواع مختلف بینندگان است.

من ویدیوهای شمارا تماشا کرده‌ام این صفحه همچنین آمارهای کلیدی، بینندگان قدیمی و جدید، تماشاگران منحصربه‌فرد، اشتراک‌ها و کل اعضا را نمایش می‌دهد.

درآمد: اگر عضو برنامه شریک YouTube هستید، این صفحه به شما در ردیابی درآمد خود در YouTube کمک می‌کند. این صفحه همچنین شامل پارامترهای ضروری ازجمله درآمد مورد انتظار، RPM و CPM بسته به بازی است.

پیشنهاد آزمایشی YouTube

توصیه ما به شما این است که کسب درآمد از یوتیوب را جدی بگیرید و همین‌الان شروع کنید. برخی از افراد حتی برای تماشای کانال شما هزینه اشتراک پرداخت خواهند کرد. کسب درآمد از این سرویس در ایران کار نسبتا دشواری است، اما شما با تلاش برای به دست آوردن 1000 مشترک و 4000 ساعت بازدید باید سخت تلاش کنید. به خاطر داشته باشید که اگر می‌خواهید یک یوتیوبر موفق باشید، باید صبورانه در این مسیر گام بردارید.

ما بر اساس تجربه خود از درآمد YouTube نکاتی را برای شما در زیر آورده‌ایم:

ممکن است در روزهای اول و شاید ماه‌های اول، از ویدئوهای شما استقبال خوبی نشود، و این موضوع موجب نارضایتی شما گردد. اکثر یوتیوبرهای موفق پس از مدت 1 الی 3 سال به شهرت و نتیجه دلخواه در این مسیر رسیده‌اند.

برای شروع به تجهیزات استودیویی نیازی ندارید، اما بسیاری از یوتیوبرهای بزرگ این کار را انجام می‌دهند!

اگر کانال شما مجاز بود و توانستید تبلیغات را در ویدیوهای خود اضافه نمایید، سعی کنید این کار را به‌صورت عادی انجام دهید. متأسفانه برخی از کانال‌ها تبلیغات زیادی در محتوای خود قرار می‌دهند که بیننده را آزار می‌دهد و موجب ترک کردن کانال شما می‌شود.

چکیده کلی و کلام پایانی

کسب درآمد از یوتیوب یک روش فوق‌العاده عالی برای کسب درآمد دلاری است. قبل از روی آوردن به این پلتفرم تمامی نکات و قوانین این سرویس اشتراک ویدئو را به‌دقت مورد مطالعه قرار دهید تا از تمامی نکات مربوط به این حوزه آگاه گردید. پیشنهاد می‌کنیم بعد از ساخت یک کانال یوتیوب به سراغ ساخت حساب کاربری در سایر شبکه‌های اجتماعی مانند ، فیس‌بوک، توییتر، آپارات و تماشا بروید تا کاربران بسیاری را از طریق این شبکه‌ها به سمت کانال خود بکشانید. در این مسیر امکان سرد شدن و نا امیدی بسیار زیاد است، اما باپشتکار فراوان و تولید محتوای باکیفیت حتماً نتیجه دلخواه را در یک بازه زمانی 16 تا 20 ماهه کسب خواهید کرد. هدف وب‌سایت دکه سبز ایجاد فضایی مناسب برای آگاه شدن کاربران ایرانی است تا هر زمان که قصد اطلاع پیدا کردن از یک مطلب و یا موضوعی را دارند به‌ راحتی آن را پیدا کنند. از اینکه وقتتان را به جهت مطالعه این مقاله گذاشتید کمال تشکر را داریم، پایدار و سلامت باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *