مقایسه ماشین ظرفشویی بوش و ال جی

نظرات در مورد ماشین ظرفشویی بوش سری 8


کدام ماشین ظرفشویی برتر است، ال جی یا بوش؟ دو شرکت معروف در صنعت لوازم خانگی که بسیاری از مصرف کنندگان در زمان خرید آنها تردید دارند و همیشه رقیب یکدیگر بوده اند.

بسیاری از ما در هنگام خرید لوازم خانگی، احتمالاً با تعدادی از برندها روبه رو شده ایم که فرآیند تصمیم گیری ما را سخت کرده است.

در بازار لوازم خانه و آشپزخانه، بوش و ال جی دو نام شناخته شده با سابقه درخشان اند. این دو مجموعه توانسته اند تا رضایت بسیاری از مصرف کنندگان خود را به دست آورند.

ویژگی های کلیدی این دو برند که آنها را از سایر کالاهای موجود در بازار یک سر و گردن بالاتر می برد، کیفیت مناسب، عملکرد بی عیب و نقص و کارایی آنها می باشد.

بوش یک شرکت آلمانی است که سابقه آن در تولید لوازم خانگی به بیش از یک قرن بر می گردد.

در این میان یکی دیگر از تولیدکنندگان بزرگ کره ‌ای با نام ال ‌جی به‌ دلیل طراحی‌های متمایز لوازم خانگی ‌اش توانسته تا جایگاه بسیار خوبی در میان سایر برندهای جهان به دست آورد.

اما کدام یکی از ماشین های ظرفشور این دو تولید کننده ارزش خرید دارند؟ در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به مقایسه کلی ماشین های ظرفشویی بوش و ال جی بپردازیم.

صدای ماشین ظرفشویی بوش بیشتر است یا ال جی؟

فرآیند شستن ظروف در ماشین های ظرفشویی معمولا در یک بازه 60 تا 90 دقیقه ای انجام می شود.

به همین جهت در بعضی از مدل های این وسیله سر و صداهایی در زمان کار کردن به گوش می خورد که ممکن است موجب نارضایتی بعضی از خریداران شود.

به صورت کلی ماشین های ظرفشویی در زمان کار کردن 38 تا 48 دسی بل صدا تولید می کنند و این حجم صدا تا حدودی قابل تحمل است.

بیشتر مدل های ال جی از فناوری slience program برخوردار هستند و از لحاظ  داشتن سر و صدا تقریبا همپای رقیب خود یعنی بوش می باشند.

اما طبق نظرات کلی خریداران در مورد ماشین ظرفشویی ال جی باید اینگونه بیان کرد که صدای آنها به مراتب بالاتر از bosch است.

مقایسه ماشین ظرفشویی بوش و ال جی
صدای زوزه کشیدن ماشین ظرفشویی

به همین دلیل ماشین های ظرفشویی بوش قیمت بیشتری به نسبت رقیب خود LG دارند.

در صورتی که بعد از خرید این وسیله سر و صدای آن غیر عادی به نظر رسید و یا پس از مدتی بیشتر شد. پیشنهاد می کنیم که با یک مرکز تعمیرات لوازم خانگی در شهر محل سکونت خود تماس حاصل کنید.

مقایسه کلی ظرفشور بوش و ال جی از لحاظ تنوع برند در بازار

بدون شک تنوع طراحی و مدل های مختلف یک کالا یکی از مهم ترین معیارهای خریداران است. ماشین های ظرفشویی بوش به نسبت رقیب کره ای خود ال جی دارای تنوع بیشتری هستند.

اما تنوع یک کالا یک موضوع است و تامین قطعات آن یکی از مواردی است که بعد از خرید هر لوازم خانگی مورد توجه قرار می گیرد.

به فرض مثال اگر شما در آلمان و یا سایر کشورهای اروپایی زندگی کنید، یقینا نمایندگی ها و خدمات پس از فروش بیشتری برای تعمیر لوازم خانگی و برقی شما وجود دارند.

یکی از مهم ترین معیارهایی که باید در زمان خرید هر کالای مصرفی در نظر گرفت. خدمات پس از فروش آن در کشور محل زندگیمان است.

به همین جهت محصولات ال جی پیشنهاد بهتری برای خرید می باشند. چرا که مراکز و نمایندگی های بیشتری در ایران وجود دارند که تعمیر لوازم خانگی ال جی را انجام می دهند.

طریقه شست و شو ماشین ظرفشویی ال جی بهتر است یا بوش؟

بیشتر مدل های ال جی تقریبا 9 مدل برنامه شست و شو دارند. اما در مدل های بوش فقط 7 برنامه به جهت شست و شوی ظروف در اختیار کاربران قرار گرفته است.

ماشین های ال جی در زمان شستن ظروف از بخار آب استفاده می کنند، اما ظرفشورهای بوش بعد از گرم کردن میزان آبی که در داخل آن ها قرار دارد، آن را به بخار تبدیل می کنند.

هر دو مدل مجهز به دکمه تنظیم شست و شوی خودکار، شستشوی سریع و قابلیت شستن ظرف های کریستالی و شیشه ای می باشند.

به همین جهت شما می توانید از سایر گزینه های پیش رویتان به جهت تمیز کردن ته مانده مواد غذایی استفاده نمایید.

استفاده از فولاد ضد زنگ در هر دو مدل

یکی از مهم ترین خصوصیات بارز ماشین های ظرفشویی ال جی و بوش استفاده از فولاد ضد زنگ در بدنه آنها می باشد.

استفاده از این فولاد عمر ماشین ظرفشویی را بالاتر برده و زمان خشک کردن ظروف و خرابی آن ها را کاهش می دهد.

در بعضی از برندهای لوازم خانگی به ویژه ماشین لباسشویی و یا ظرفشور از محفظه های پلاستیکی و یا آلیاژهای با کیفیت پایین به جهت کاهش قیمت محصول استفاده می کنند.

به همین جهت توصیه ما این است که در زمان خرید هر کالایی باید از نظرات خریداران استفاده کنید.

فرآیند شستشو با بخار در کدام مدل بهتر انجام می شود؟

از شایع ترین مشکلاتی که می تواند، برای ماشین های ظرفشویی به وجود آید. چسبنده بودن مواد زائد، کثیفی های روی سطوح و زنگ زدن قسمت های داخلی بدنه است.

اما در ماشین های ال جی به دلیل بهره گیری از سیستم بخار پمپ شده این مشکل کمتر اتفاق می افتد.

همچنین ماشین های بوش هم از این تکنولوژی برخوردارند و نمی توان در این مقایسه نمره منفی به آنها داد.

ماشین های ظرفشویی بوش آب موجود در محفظه خود را تا حد زیادی گرم می کنند و به همین دلیل کثیفی و چرکی ظروف به کلی از بین خواهد رفت.

از بین بردن سختی آب بهترین قابلیت ماشین ظرفشویی بوش می باشد

شستن ظروف با آب شهر باعث به وجود آمدن لکه هایی در ظروف کریستالی و شیشه ای خواهد شد. به همین دلیل باید از مدل های سری 300 که مجهز به سیستم نرم کنندگی آب هستند، استفاده کنید.

فضای قفسه ها در کدام مدل بیشتر است؟

این ویژگی مناسب افرادی است که دوست دارند تا ظروفی با سایز و اندازه های مختلف در ماشین ظرفشویی خود بگذارند.

بسیاری از خانم های خانه دار به دنبال مدل های هستند که قفسه های انعطاف پذیر و راحتی در زمان شست و شو داشته باشند.

جالب اینجاست که در هر دو مدل این ویژگی وجود دارد، اما در ماشین های ظرفشویی بوش رک سوم کمی فضای بیشتر و ظاهر جذاب تری دارد.

رک سوم این امکان را به شما می دهد تا ظروفی با ابعاد و آلیاژهای مختلف در ماشین ظرفشور خود قرار دهید و مشکلی به جهت شست و شوی مجدد ظروف نداشته باشید.

1 دیدگاه

  • سلام من ماشین ظرفشویی های بوش را بیشتر توصیه می کنم. درسته قیمت بیشتری دارند. اما از لحاظ کارکرد و سخت جون بودن قطعات همیشه کالاهای آلمانی یک سر و گردن بالاتر بودن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *