تعمیر و نصب سینک ظرفشویی در اصفهان

اجرت نصب سینک ظرفشویی - دکه سبز


در بسیاری از آشپرخانه ها و یا مکان های شستشوی ظروف یک لگن فلزی شکل نصب شده است که به آن سینک ظرفشویی می گویند.

این سینک ها که عموما از جنس استیل و یا فولادهای ضد زنگ ساخته می شوند تا در برابر مواد شوینده، آب داغ و یا ظروفی با وزن بالا دارای مقاومت باشند.

از معروف ترین مدل های موجود در بازار می توان به: سینک دو قلو، توکار، اخوان، استیل البرز و… اشاره کرد. تمامی این برندها از کیفیت خوبی برخوردارند.

اما لازم است تا در زمان نصب آنها به دنبال یک نصاب سینک ظرفشویی باشیم. یکی از مشکلاتی که بسیاری از خانه ها با آن روبه رو هستند، گرفتگی لوله های سینک ظرفشویی دوقلو است.

در این مقاله از وبسایت دکه سبز با ما همراه باشید تا نکاتی بسیار ارزنده در این رابطه به شما ارائه کنیم.

آیا تعمیر و نصب سینک ظرفشویی نیاز به تخصص دارد؟

بسیاری از وسایل و تجهیزاتی که در خانه و یا یک ساختمان چند طبقه وجود دارند. باید توسط یک استادکار ماهر و با تجربه نصب شوند.

چرا که نصب و تعمیر هر وسیله ای هر چه قدر هم که ساده به نظر برسد، اما در نهایت نیازمند مهارت و دانش فنی است.

به فرض مثال اگر شما با مشکل ترکیدن لوله های خانه خود مواجه شوید، در گام اول تنها می توانید شیر فلکه اصلی را ببندید تا آب به سایر محیط داخل ساختمان سرایت نماید.

اما پس از مدتی نیاز است تا با یک لوله کش سیار تماس حاصل کنید تا به جهت تعمیر و عیب یابی در منزل شما حضور پیدا کند.

به همین جهت توصیه ما این است تعمیر لوله های زیر سینک ظرفشویی و یا نصب سینک توکار خانه خود را به دست یک فرد ماهر بسپارید.

در صورتی که تجربه و مهارت لازم برای انجام چنین کاری را ندارید، ممکن است که به سیستم لوله کشی خانه خود و یا شیرآلات آشپرخانه آسیب جدی وارد کنید.

آیا باز كردن لوله سينك ظرفشويي با جوش شیرین امکان پذیر است؟

در بسیاری از موارد می توان به جهت باز کردن مسیر لوله های سینک ظرفشویی از محول جوش شیرین استفاده کرد.

اما در صورتی که شما از جوش شیرین و سرکه برای باز کردن سینک استفاده کردید و این روش نتیجه نداد. لازم است تا به دنبال شماره تماس یک نصاب سینک ظرفشویی در اصفهان و یا شهر محل سکونت خود باشید.

تعمیر و نصب سینک ظرفشویی در اصفهان
باز كردن لوله با جوش شيرين و نمک

در صورت استفاده از محلول جوش شیرین برا باز کردن لوله های گرفته حتما به نکات زیر توجه کنید:

1. به هیچ عنوان از حجم بالایی از جوش شیرین به جهت باز کردن لوله های خانه استفاده نکنید. چرا که در برابر سرکه بسیار واکنش پذیر است و امکان انفجار و یا آتش سوزی وجود دارد.
2. در صورتی که از اسید لوله بازکن فاضلاب استفاده می کنید، نیازی به استفاده از جوش شیرین نیست.
3. با استفاده از این روش می توانید، لوله های توالت، حمام و یا بالکن حیاط خود را باز کنید.
4. اگر در مرحله اول این روش نتیجه نداد، پس از مدتی مجددا محلول را اضافه نمایید. ( هر مرحله باید در یک بازه زمانی 20 تا 30 دقیقه ای انجام شود.)
5. چنانچه باز كردن لوله با جوش شيرين و نمک برای شما کارساز نبود، حتما از خدمات فنر زنی و چاه باز کنی محل سکونت خود استفاده نمایید.

علت نشت آب از زیر سینک ظرفشویی چیست؟

اگر با مشکل نشتی سینک ظرفشویی خانه خود روبه رو شدید، نیاز است تا در اولین فرصت ممکن به دنبال تعمیر و یا رفع نشتی سینک ظرفشویی باشید.

در بسیاری از مواقع به راحتی می توان مشکل نشتی سینک ظرفشویی را برطرف کرد. اما در مواقعی نیاز است تا به دنبال علت اصلی نشتی بگردیم و یا با لوله کش ماهر تماس بگیریم.

چرا که رفع این مشکلات در بعضی از مواقع تنها با تعویض یک واشر و یا سفت کردن لوله ها برطرف نخواهد شد.

در ادامه به مهمترین دلایلی که باعث به وجود آمدن این مشکلات خواهد شد، اشاره می کنیم.

  •  وجود درزها و شیارهایی که در موقع نصب میان سینک و کانتر آشپرخانه به وجود آمده است. باعث به وجود آمدن نشتی سینک خواهد شد. با گرفتن این درزها توسط چسب آکواریوم می توان از چکه کردن آب جلوگیری به عمل آورد.
  • فرسوده شدن لوله های آب یکی از مهم ترین دلایل نشتی آب از سینک ظرفشویی است. برای حل این موضوع لازم است تا به دنبال تعمیر سیستم لوله کشی خانه باشید.
  • از بین رفتن سطوح داخلی و یا خارجی واشر و یا درست قرار نگرفتن واشر آب در زمان نصب سینک ظرفشویی باعث به وجود آمدن نشتی می گردد. برای حل این مسئله لازم است تا آب را کمی باز بگذاریم تا محل نشتی مشخص شود.
  • در بعضی از مواقع مشکل نشتی سینک ظرفشویی به دلیل خرابی اورینگ آن می باشد. با تعویض اورینگ داخلی و یا رفع لقی آن این مشکل برطرف خواهد شد.
  • یکی دیگر از مشکلات نشتی سینک ظرفشویی استفاده از مواد نامرغوب در زمان ساخت آن است. در صورتی که سینک آشپرخانه شما از مواد اولیه خوبی ساخته نشده باشد، پس از مدتی دچار سوراخ شدن و نشتی آب می گردد.
  • خرابی سیفون هم می تواند به نوبه خود در نشتی آب تاثیر گذار باشد. در زمان خرابی لوله های سینک لازم است تا آنها را باز کنید و محیط داخلی لوله ها را به خوبی تمیز نمایید. در زمان انجام این کار کمی با دقت عمل کنید. چرا که محل قرار گیری اورینگ و واشر باید دقیقا در جای خود باشند. به منظور درست قرار گرفتن این قطعات نیاز است تا از نوار تفلون استاندارد استفاده نمایید.
  • گرفتن لوله های فاضلاب و تجمع مواد زائد می تواند یکی دیگر از دلایل نشتی سینک ظرفشویی باشد. لوله ها فاضلاب شهری به دلیل تجمع چربی ها و یا پسماند مواد غذایی دچار گرفتگی می شوند. در چنین مواقعی باید از خدمات لوله بازکنی و رسوب زدایی استفاده کرد.
  • تعویض شیرآلات فرسوده و یا خراب می تواند، مشکل نشتی سینک آشپزخانه را حل کند. شیرآلات یک خانه به دلیل فشار آب و باز بسته کردن مداوم دچار خرابی و فرسودگی می شوند. به همین جهت لازم است تا سرویس های دوره ای را پس از مدتی انجام دهید.

اجرت نصب سینک ظرفشویی در اصفهان چه قدر است؟

هزینه تعمیر و عیب یابی سینک ظرفشویی بسته به میزان خرابی و مدل آن متفاوت است. همچنین عوامل مهمی در تعیین قیمت این کار تاثیر می گذارد که مهترین آنها عبارت اند از:

میزان خرابی: اگر درصد خرابی پایین باشد، هزینه تعمیر سینک به مراتب کمتر خواهد شد. با این وجود نیاز است تا هزینه ای به جهت مراجعه کارشناس مربوطه پرداخت گردد.

مدل سینک: برند سینک هم یکی از عوامل تاثیر گذار در اجرت نصب سینک است. اگر سینک شما از مدل توکار و یا روکار باشد، بسته به میزان برندی که دارد، هزینه آن متغیر خواهد بود.

مهارت تعمیرکار: به هر اندازه که مهارت و تجربه یک تعمیرکار بالاتر باشد، بدون شک نحوه دستمزد آن متفاوت است. البته دستمزد بسیاری از استادکاران مربوطه یک مقدار حداقلی دارد و با توجه به سختی کار و زمان انجام آن محاسبه می گردد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *