نصاب کولر گازی در اصفهان

نصب اسپلیت و کولر گازی ۱۴۰۳


کولر گازی، که به نام اسپلیت نیز شناخته می ‌شود. یک دستگاه تهویه هوا است که با استفاده از سیکل تبرید تراکمی، گرما را از اتاق گرفته و آن را در فضای خارج از اتاق دفع می ‌کند.

این دستگاه از دو قسمت مجزا تشکیل شده است: یونیت خارجی (کندانسور) که شامل کمپرسور و کندانسور است و یونیت داخلی (اوپراتور) که در داخل ساختمان نصب می ‌شود.

کولر گازی در واقع هوای گرم داخل محیط را گرفته و توسط فرایند تبخیر مایع مبرّد به گاز به هوای خنک تبدیل می کند. کولر گازی ها به دو دسته کولرهای دو تکه (اسپلیت) و کولر گازی یک تکه (پنجره ای یا پرتابل) تقسیم می‌ شود.

کولرهای دو تکه از دو پنل داخلی و پنل خارجی تشکیل شده‌ اند، که بخش داخلی را یونیت داخلی و بخش خارجی را یونیت خارجی می نامند.

از مهمترین ویژگی های این دستگاه می توان به: صدای پایین آن در زمان کار کردن، طول عمر بالا و مصرف بهینه برق، اشاره کرد.

کولر گازی همچنین رطوبت، ذرات موجود در هوا( گرد و غبار) را کاهش می ‌دهد. از آنجایی که این وسیله بهترین روش خنک کردن هوا در فصل گرم تابستان است، اما پس از مدتی به تعمیرات و سرویس های دوره ای نیاز دارد.

اگر به دنبال نصاب کولر گازی در اصفهان هستید، می توانید این خدمات را با بهترین قیمت و کیفیت ممکن از ما بخواهید.

شماره تلفن نصاب کولر گازی در اصفهان چند است؟

برای پیدا کردن تعمیر کار حرفه ای و یا نصاب ماهر کولر گازی در اصفهان چندین روش وجود دارد، از جمله:

شرکت ‌های نصب و سرویس کولر گازی در اصفهان: این شرکت که معمولا خدمات نصب، سرویس و تعمیرات لوازم برقی و خانگی را ارائه می‌ دهند. نصابان مجرب و با تجربه ‌ای دارند که می توانند در سریع ترین زمان ممکن در محل شما حضور پیدا کنند.

مراجعه به نمایندگی‌ های معتبر: این نمایندگی ‌ها علاوه بر فروش، خدمات نصب و پشتیبانی پس از فروش را به عموم مشتریان خود ارائه می کنند.

جستجو در اینترنت: با وارد کردن شماره تماس نصاب کولر گازی در اصفهان (09363660478) می توانید، لیست بسیاری از وبسایت های خدماتی در حوزه تعمیرات و نصب انواع لوازم برقی را مشاهده کنید.

اجرت نصب کولر گازی در اصفهان چقدر است؟

عوامل متعددی بر هزینه نصب کولر گازی تأثیر می ‌گذارند. برخی از این عوامل عبارتند از:

1. نوع کولر گازی: برند، مدل و ابعاد کولر گازی می ‌توانند بر هزینه نصب آن تأثیر بگذارند. کولرهای گازی با برند معتبر معمولاً قیمت بالاتری دارند.

2. محل نصب کولر گازی: محل نصب کولر گازی، از جمله ارتفاع و دسترسی به محل نصب، می ‌تواند بر قیمت نصب کولر گازی در اصفهان تاثیر بگذارد. نصب در مناطق با دسترسی سخت تر هزینه بیشتری دارد.

نصاب کولر گازی در اصفهان
هزینه نصب کولر گازی جنرال گلد

3. نوع نصب: استفاده از پایه دیواری یا زمینی می‌ تواند بر هزینه نهایی نصب موثر باشد. نصب با استفاده از پایه دیواری معمولاً ارزان‌ تر است.

4. طول لوله‌ های کولر گازی: طول لوله‌ ها کولر گازی بر هزینه نصب آن تأثیر گذار است. هرچه طول لوله ‌ها بیشتر باشد، هزینه نصب بالاتر خواهد رفت.

5. رعایت استاندارد و قوانین نصب: نصب کولر گازی باید با رعایت استانداردهای لازم انجام شود. از جمله رعایت قوانین نصب قطعات، لوله کشی، اتصالات و سیم کشی که در این زمینه مهم است.

6. مهارت تکنسین: هزینه نصب کولر گازی بستگی به زمان و وقتی که برای لوله ‌کشی، سوراخ‌ کاری دیوار و… گذاشته می شود، متغیر است.

هزینه شارژ گاز کولر گازی در سال ۱۴۰۳ چه مقدار است؟

قیمت شارژ گاز کولر گازی هم مانند نصب آن به چندین مورد بستگی دارد. در ادامه به مهمترین آن ها اشاره خواهیم کرد.

 قیمت شارژ گاز کامل کولر ۹۰۰۰ تا ۱۸۰۰۰ برابر با 400 هزار تومان تا دو ملیون تومان است.
 قیمت شارژ گاز کامل کولر ۱۸۰۰۰ تا ۲۴۰۰۰ برابر با 550 هزار تا دو نیم ملیون تومان است.
 قیمت شارژ گاز کامل کولر ۲۴۰۰۰ تا ۳۶۰۰۰ برابر با 600 هزار تا سه ملیون تومان می باشد.
 قیمت شارژ گاز کامل کولر ۴۸۰۰۰ تا ۶۰۰۰۰ برابر با ۵۰۰ هزار تا چهار ملیون تومان است.

عوامل موثر بر هزینه شارژ گاز کولر گازی شامل میزان گاز مورد نیاز، نوع گاز مبرد، نوع کولر گازی و هزینه ایاب و ذهاب متخصص تعیین خواهد شد.

چه علائمی نشان می دهد که کولر گازی نیاز به سرویس دارد؟

1. کم شدن قدرت خنک کنندگی: اگر کولر گازی به اندازه کافی محیط را خنک نکند به سرویس و شارژ کامل نیاز دارد.

2. هزینه مصرف انرژی بالا: اگر پیامک اخطار مشترک پر مصرف روی قبض شما نوشته شده است. به این معنی می باشد که کولر گازی شما مصرف برق زیادی دارد. با تعمیر و سرویس آن می توانید، مصرف برق آن را کاهش دهید.

3. عملکرد نامناسب: اگر کولر گازی به درستی کار نکند و یا در زمان کار کردن صدای همیشگی را ندهد، نشان دهنده یک مشکل فنی در این وسیله است. و باید هر چه زودتر اقدام به تعمیر و یا سرویس آن کنید.

دلایل کار کردن کولر گازی روی فن چیست؟

علل کار کردن کولر گازی روی فن به موارد زیر مرتبط است:

خرابی کمپرسور: یکی از اصلی ‌ترین علل کار کردن کولر گازی روی فن، خرابی کمپرسور است. کمپرسور به درستی خنک نمی کند و تنها فن دستگاه روشن می ‌شود.

یخ زدگی کندانسور: یخ زدگی کندانسور، یکی از علل دیگر کار کردن کولر گازی روی فن است. این مشکل به دلیل کثیفی یونیت یا پنل کولر گازی رخ می دهد.

کثیف بودن رادیات کولر گازی: کثیفی رادیات کولر گازی نیز می ‌تواند به کار کردن کولر گازی روی فن منجر شود.

مشکل جریان برق در دستگاه: وجود مشکل در برق دستگاه نیز می ‌تواند به کار کردن کولر گازی روی فن منجر شود. اگر سیستم برق دستگاه تنظیم نشده باشد، برق دریافتی برای کار کردن به دستگاه نمی رسد و کولر روی فن می رود.

نصاب کولر گازی در اصفهان
علت اینکه کولر گازی روی فن کار میکند

خرابی برد: برد کولر گازی وظیفه کنترل عملکرد تمام اجزای کولر گازی را بر عهده دارد. اگر برد مشکل داشته باشد، ممکن است جریان برق به درستی به موتور نرسد و موتور روشن نشود.

مسدود شدن فیلترها: مسدود شدن فیلترها نیز می‌ تواند به کار کردن کولر گازی روی فن منجر شود. فیلترها باید تمیز باشند تا هوا به درستی در دستگاه جریان داشته باشد.

نصب نادرست: اگر کولر گازی در جای نامناسبی نصب شده باشد، عملکرد آن به درستی انجام نمی‌ شود و آسیب زیادی به آن وارد خواهد شد.
با سرویس به موقع دستگاه توسط نصاب کولر گازی در اصفهان می توانید این مشکلات را برطرف کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *